SME

Skúšali sme Hyundai iX35. Prešiel národnostným testom?

Za volantom nového SUV značky Hyundai môžete prepadnúť falošnej národnej hrdosti. Moderné auto sa síce montuje na Slovensku, ale nie je výsledkom nášho umu. Akurát Hyundai môže byť naň hrdý.

Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť.Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť. (Zdroj: autor)

BREZNO. Napriek tomu, že Hyundai iX35 vyrábajú v Žiline, na novinku môže byť právom hrdá len automobilka Hyundai, ktorá pri vývoji určite nešetrila. Vidieť to na úplne novom dizajne a prepracovanom interiéri. Žiadne kópie minulosti, všetko nové a zaujímavé. Akurát bez plynovej vzpery pod prednou kapotou. Plastový kryt pod motorom nie je stavaný do náročnejšieho terénu, najmä ak je nad zemou iba 17 centimetrov. Zadná časť podvozka vyzerá dobre chránená a bez výčnelkov. Dokonca zadný diferenciál s medzinápravovou spojkou je dobre ukrytý medzi nápravou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nové tvary a jednoduché ovládanie Otázne je, či futuristické tvarovanie výplní dverí je aj praktické. Zaujímavosťou je tlačidlo vyhrievania zadných sedadiel umiestnené vedľa ovládača okien na zadných dverách. V priestore na zadných sedadlách sa môže iX 35 postaviť ktorémukoľvek konkurentovi. Reprezentantov nemeckých značiek dokonca predčí v jednoduchom ovládaní navigácie a audiosystému. V palubnej elektronike je Hyundai naozaj veľmi ďaleko.

Podvozok miluje hojdanie V naladení podvozka a jazde predsa len na nemeckých konkurentov stráca. Vodič má celkovo pocit mäkkého podvozka a mierneho kývania sa zo strany na stranu. Malé nerovnosti sa však prenášajú do karosérie dosť tvrdo. Samozrejme, Hyundai neprepadol ani v losom teste, kedy vodič dostane veľmi rýchlo na známosť, čo sa s autom deje. Pokrok v dizajne, technike a naftovom motore je väčší, než v batožinovom priestore a jeho využiteľnosti. Dokonca sklápanie zadných operadiel sa nám nezdá lepšie ako v minulej generácii.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje

Motor 2,0CRDi VGT

zdvihový objem [cm3] 1995

výkon [kW/k] 135/184

pri otáčkach [1/min] 4000

krútiaci moment [Nm] 383

pri otáčkach [1/min] 1800-2500

maximálna rýchlosť [km/h] 194

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10

nameraná spotreba [l/100 km] 8,2

emisie CO2 [g/km] 139

batožinový priestor [l] 465/1436

Cena modelu od [eur] 18 599

cena testovaného modelu od [eur] 22 999

SkryťVypnúť reklamu

 

Pradoxne k dieselu radšej manuál Neodškriepiteľné kvality motora miznú v automatickej prevodovke. Automat má šesť stupňov, ale tiež klasický vysávačový efekt pri zrýchlení. Podľa nás pri krútiacom momente 380 Nm zbytočne podraďuje, stráca na zrýchlení a zhoršuje spotrebu. Pri veľmi pokojnom tempe sme sa dostali na priemer 7,5 litra nafty, ale v meste a jeho okolí motor žiadal 10,4 litra na 100 kilometrov. Preto odporúčame radšej manuálnu prevodovku.

 

SME spokojní SME nespokojní

dizajn

priestor vpredu

jednoduché ovládanie navigácie a rádia

kvalitná klimatizácia

jednoduché ovládanie

výkon motora

komfort podvozka v teréne

spotreba s automatickou prevodovkou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

plastový kryt motora

 

Kupujem - nekupujem

Príjemný vzhľad auta a pohodlné sedenie nestačí. Napriek všetkým kvalitám, dobrej cene a výraznému posunu vpred oproti predchodcovi nekupujem.

Rastislav Chvála

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 093
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 161
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 975
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 670
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 035
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 449
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 855
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 687
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  2. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  3. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  4. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  6. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  7. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  8. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 513
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 784
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 251
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 962
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 078
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 238
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 146
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 746
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťZatvoriť reklamu