SME

Dacia Duster: ceny začínajú od 9990 eur

Predaj Dacie Duster na Slovensku štartuje dnešným dňom, ale naživo si ju zákazníci budú môcť prvýkrát obzrieť až na budúci týždeň. Miestom slovenskej premiéry bude bratislavský autosalón.

(Zdroj: Dacia)
BRATISLAVA. Importérska spoločnosť Renault Slovensko dnes oficiálne zverejnila ceny prvého SUV z dielne automobilky Dacia. V poradí šiesty model rumunskej značky, ktorá od roku 2004 umiestnila na svetové trhy viac ako 1,25 milióna vozidiel, štartuje na sume 9990 eur. Pri financovaní cez Dacia Finance štartovacia cena klesne na 8990 eur.

Keď niekdajší šéf Renaultu Louis Schweitzer rozbiehal projekt renesancie značky Dacia, jeho ambíciou bolo nasýtiť týmto autom hlavne rozvojové trhy. V skutočnosti sa Dacii najviac darí v krajinách západnej Európy, kde sa jej modely stali synonymom rozumnej investície. V Nemecku sa doposiaľ predalo 84 875 vozidiel tejto značky, po ňom nasleduje Brazília (79 525 ks.), Francúzsko (66. 531 ks.), Rusko (53 869 ks.) a Rumunsko (41 862 ks.).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku vďaka šrotovnému Dacia vlani predala takmer 2500 kusov a celkovo doteraz necelých 7500 vozidiel.

Dva motory a dva druhy pohonu

Predaj Dacie Duster štartuje dnešným dňom, ale naživo si ju zákazníci budú môcť prvýkrát obzrieť až na bratislavskom autosalóne budúci týždeň. Ponuka motorov je tradične skromná, ale pre toto auto dostačujúca. Benzíny zastupuje švorvalec 1,6 16V s výkonom 77 kW (105 k), ktorý v kombinácii s pohonom 4x2 spĺňa emisnú normu Euro4 a dodáva sa s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (cena od 9 990 eur). Ten istý motor s pohonom 4x4 už spĺňa emisnú normu Euro5 a výrobca doň montuje šesťstupňový manuál (od 11 790 eur).

Naftový motor 1,5 dCi je k dispozícii v dvoch výkonových prevedeniach. Slabšia verzia (63 kW/85 k) sa dodáva len s pohonom predným kolies a päťstupňovou manuálnou prevodovkou (od 11 690 eur). Silnejšia s výkonom 80 kW (110 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je na Slovensku v ponuke len s pohonom 4x4 (od 14 290 eur).

SkryťVypnúť reklamu

Prvýkrát aj koža

Základná výbava Access obsahuje ABS, dva čelné airbagy, posilňovač riadenia, tónované sklá a jazdí na 16-palcových oceľových kolesách . Nárazníky lakované vo farbe karosérie, manuálnu klimatizáciu, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá , výškovo nastaviteľný volant a palubný počítač dostanete od tretej úrovne výbavy Artica začínajúcej na sume 13 090 eur. Stabilizačný systém ESP sa vo všetkých modeloch pripláca (300 eur). Metalíza stojí tiež 300 eur a za elektrické ovládanie zadných okien sa dá priplatiť len v prípade dvoch vyšších stupňov výbavy (120 eur).

Úplne najdrahšia Dacia Duster s motorom 1,5 dCi (80 kW/110 k) stojí 15 990 eur a ponúka napríklad autorádio s CD, MP3 a ovládaním pod volantom, 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny a prvýkrát v novodobej histórii značky kožou čalúnené sedadlá, volant aj radiacu páku.

SkryťVypnúť reklamu

Základné fakty

Dacia Duster je postavená na platforme Loganu, čo znamená, že v nárazových testoch Euro NCAP by mala dosiahnuť minimálne podobné, ak nie lepšie výsledky. Podobne ako v prípade ostatných modelov, jej karoséria nie je pozinkovaná. Výrobca však tvrdí, že antikoróznej ochrane venoval pozornosť uskutočnením niekoľkých opatrení. Spodok auta a dutiny ošetril voskovým náterom, zatmelil tesnenia vonkajších segmentov, dodatočné voskové ošetrenie dostali aj spodné mechanické komponenty a celý spodok auta je vraj chránený pred údermi od kamienkov.

Svetlá výška podvozka 210 mm a nájazdové uhly (30° vpredu a 36° vzadu) robia z Dustera veľmi schopné auto aj pre jazdu v teréne, kde majitelia ocenia tiež nízku pohotovostnú hmotnosť (1160 kg verzie 4x2, 1250 kg modely s pohonom 4x4). Väčšina vozidiel tohto segmentu je ťažšia o niekoľko sto kilogramov. Jazde v teréne bol prispôsobený tiež pomalý prvý rýchlostný stupeň (5, 79 km/h pri 1000 ot/min), ktorý zároveň nahrádza vo väčšine konkurenčných vozidlách dostupného asistenta pre zjazd z kopca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohon 4x4 prevzatý od aliančného partnera Nissan, ponúka tri jazdné režimy – 4x2, Auto (krútiaci moment sa rozdeľuje medzi obe nápravy automaticky) a Lock (krútiaci moment pevne rozdelený medzi obe nápravy).

Access

Ambiance

Arctica

Exception

1,6 16V (77kW/105 k) 4x2

9990 €*

10 490 €

-

-

1,6 16V (77 kW/105 k) 4x4

11 790 €

12 290 €

13 090 €

13 990 €

1,5 dCi (63 kW/85 k) 4x2

-

11 690 €

-

-

1,5 dCi FAP (80 kW/110 k) 4x4

-

14 290 €

15 090 €

15 990 €

*základná cena pri financovaní cez Dacia Finance predstavuje 8990 eur.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  2. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 10 178
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 035
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 870
  4. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 796
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 774
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 752
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 187
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 970
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Černek: Na vrchole, kde končia deti a začínajú otcovia
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou
  3. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  4. Jaroslav Liptak: Fico a politika na štyri svetové strany…
  5. Marek Tocimák: Dobrodruh
  6. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť
  7. Jozef Černek: Hotel Riviéra: viac než muzikál
  8. Jozef Sitko: Bez roku 1968 by nebol ani rok 1989 a naša samostatnosť
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 10 189
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 515
  3. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 758
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 280
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 479
  6. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 701
  7. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 3 837
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília? 3 672
  1. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  2. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  5. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  6. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  7. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  8. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
SkryťZatvoriť reklamu