SME
reklama

Chorvátsko: K Jadranu za šesť hodín

Vyskúšali sme najkratšiu cestu k moru. Po zlých maďarských cestách to bolo rovnako rýchlo ako po dlhšej ceste cez Rakúsko.

Trasa cez Maďarsko bola v porovnaní s plánom navigácie približne o 70 kilometrov kratšia ako cez Rakúsko. Cestovné kancelárie, ktoré vykladajú turistov postupne, zrejme poteší nový úsek diaľnice od nového obchvatu Rijeky do Žutej Lokvy. Výrazne sa tak skrTrasa cez Maďarsko bola v porovnaní s plánom navigácie približne o 70 kilometrov kratšia ako cez Rakúsko. Cestovné kancelárie, ktoré vykladajú turistov postupne, zrejme poteší nový úsek diaľnice od nového obchvatu Rijeky do Žutej Lokvy. Výrazne sa tak skr (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, CRIKVENICA. Víkendový výlet k moru nemusí byť nereálny, pretože po šiestich hodinách jazdy z Bratislavy si môžete užívať more v letovisku Crikvenica a okolí. V jedno popoludnie sme sa o štvrť na štyri rozhodli vyskúšať najkratšiu cestu k moru cez Maďarsko.

Navigačný systém vypočítal a odporučil najrýchlejšiu cestu cez Rakúsko a Slovinsko. Merala 581 kilometrov a predpokladaný príchod bol o 21.35 h. Keďže zväčša sa ide po diaľniciach, vypočítaný čas býva veľmi reálny. My sme sa však vybrali cez starý hraničný priechod Rajka, s cieľom porovnať skutočnú cestu cez Maďarsko a vypočítanú cez Rakúsko.

Po zlej ceste pomaly

Orientačne najťažší úsek je medzi Rajkou a mestečkom Mosonmagyaróvár, pretože za hraničným priechodom tabuľa naviguje spojovací úsek s diaľnicou. Takto by ste sa dostali na spoplatnený úsek. Preto sme pokračovali rovno po ceste číslo 150 až do Mosonmagyaróváru. Odtiaľ je značenie na Redics a Slovinsko výborné.

Cesta maďarským vidiekom ubieha dosť pomaly a povrch sa za posledné roky výrazne zhoršil. Niekde sú už opravené cesty, ale na mnohých úsekoch znepríjemňujú jazdu koľaje a diery.

crikvenica_mala.jpg

Cesta k moru v okolí Crikvenice trvá v ideálnom prípade šesť hodín. Kto chce ísť do strednej Dalmácie pod Split, potrebuje minimálne štyri hodiny navyše.

Tri hodiny do Chorvátska

Po dvoch hodinách jazdy sme sa dostali iba 155 kilometrov od Bratislavy na čerpaciu stanicu OMV, ktorá je otvorená nonstop. Na prejazd Maďarska a Slovinska treba celkovo tri hodiny. V priebehu ďalších troch sa dostanete k moru.

Od pripojenia sa na diaľnicu pri Čakovaci sme boli do hodiny v Záhrebe na diaľničnom platidle Lučko. Odtiaľ cesta pokračuje cez Karlovac smerom na Rijeku. Diaľnicu A6 treba opustiť na výjazde Vrata. Do Crikvenice sme prišli po šiestich hodinách jazdy a 508 kilometroch o 21.15 hodine.

Doplnok od čitateľa:
"Orientačne najťažší úsek je medzi Rajkou a mestečkom Mosonmagyaróvár, pretože za hraničným priechodom tabuľa naviguje spojovací úsek s diaľnicou. Takto by ste sa dostali na spoplatnený úsek. Preto sme pokračovali rovno po ceste číslo 150 až do Mosonmagyaróváru."

Netreba ísť starou cestou na Mossonmagyarovar, pretože diaľnica v Maďarsku od hranice SK-H v Rajke až po exit na cestu 86 (smer Janossomorja) je GRATIS !
jedna sa o diaľničnu prípojku M15 (hranica SK-H až po pripojenie na M1)
a úsek M1 (od prípojky M15 až po exit na cestu 86)
je to práve z dôvodu obchádzania Mossonmagyarovaru, už tak jazdíme niekoľko rokov ...

je to uvedené aj na stránke maďarských diaľnic tu >
http://www.motorway.hu/Root/Autopalya-EN/02Ematrica/02DijmentesSzakaszok

sú tam vyznačené "Toll Free Sections", medzi nimi aj tieto spomínané:
Vehicles in categories D1, D2, D3 and D4 can use the following expressway roads for free:
The M1 Mosonmagyaróvár bypass section (between Route 86 and the M15) 160 - 166
The M15 between the M1 and the country border 0 - 15

D1: motorcycles, and motor vehicles with a maximum total permissible weight of 3.5 tons, including any trailers
D2: motor vehicles and motor vehicles with trailers (long vehicles) with a maximum total permissible weight of over 3.5 tons, but not more than 7.5 tons
D3: motor vehicles and motor vehicles with trailers (long vehicles) with a maximum total permissible weight of over 7.5 tons, but not more than 12.0 tons
D4: all motor vehicles that do not fall in categories D1, D2 or D3.

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 918
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 991
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 594
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 487
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 996
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 386
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny tajomník NATO Jens Stoltenberg (vpredu v strede), švédsky premiér Ulf Kristersson (vpredu vpravo) a švédska korunná princezná Viktória (vpredu vľavo) pózujú pri príležitosti pristúpenia Švédska do NATO.

Uplynulo 20 rokov od vstupu Slovenska do NATO.


a 1 ďalší
Medveď hnedý.

Stratené dokumenty hovorili o zastrelení medvedice s hmotnosťou 67,9 kg.


Michal Wiezik
Ekológ a ochranár Erik Baláž.

Pochybuje, že odstrelili medveďa z Liptovského Mikuláša.


Juraj Slafkovský oslavuje gól.

Zaznamenal svoj 41. bod v sezóne.


TASR a 1 ďalší
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu