SME

Chorvátsko: K Jadranu za šesť hodín

Vyskúšali sme najkratšiu cestu k moru. Po zlých maďarských cestách to bolo rovnako rýchlo ako po dlhšej ceste cez Rakúsko.

Trasa cez Maďarsko bola v porovnaní s plánom navigácie približne o 70 kilometrov kratšia ako cez Rakúsko. Cestovné kancelárie, ktoré vykladajú turistov postupne, zrejme poteší nový úsek diaľnice od nového obchvatu Rijeky do Žutej Lokvy. Výrazne sa tak skrTrasa cez Maďarsko bola v porovnaní s plánom navigácie približne o 70 kilometrov kratšia ako cez Rakúsko. Cestovné kancelárie, ktoré vykladajú turistov postupne, zrejme poteší nový úsek diaľnice od nového obchvatu Rijeky do Žutej Lokvy. Výrazne sa tak skr (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, CRIKVENICA. Víkendový výlet k moru nemusí byť nereálny, pretože po šiestich hodinách jazdy z Bratislavy si môžete užívať more v letovisku Crikvenica a okolí. V jedno popoludnie sme sa o štvrť na štyri rozhodli vyskúšať najkratšiu cestu k moru cez Maďarsko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navigačný systém vypočítal a odporučil najrýchlejšiu cestu cez Rakúsko a Slovinsko. Merala 581 kilometrov a predpokladaný príchod bol o 21.35 h. Keďže zväčša sa ide po diaľniciach, vypočítaný čas býva veľmi reálny. My sme sa však vybrali cez starý hraničný priechod Rajka, s cieľom porovnať skutočnú cestu cez Maďarsko a vypočítanú cez Rakúsko.

SkryťVypnúť reklamu

Po zlej ceste pomaly

Orientačne najťažší úsek je medzi Rajkou a mestečkom Mosonmagyaróvár, pretože za hraničným priechodom tabuľa naviguje spojovací úsek s diaľnicou. Takto by ste sa dostali na spoplatnený úsek. Preto sme pokračovali rovno po ceste číslo 150 až do Mosonmagyaróváru. Odtiaľ je značenie na Redics a Slovinsko výborné.

Cesta maďarským vidiekom ubieha dosť pomaly a povrch sa za posledné roky výrazne zhoršil. Niekde sú už opravené cesty, ale na mnohých úsekoch znepríjemňujú jazdu koľaje a diery.

crikvenica_mala.jpg

Cesta k moru v okolí Crikvenice trvá v ideálnom prípade šesť hodín. Kto chce ísť do strednej Dalmácie pod Split, potrebuje minimálne štyri hodiny navyše.

Tri hodiny do Chorvátska

Po dvoch hodinách jazdy sme sa dostali iba 155 kilometrov od Bratislavy na čerpaciu stanicu OMV, ktorá je otvorená nonstop. Na prejazd Maďarska a Slovinska treba celkovo tri hodiny. V priebehu ďalších troch sa dostanete k moru.

SkryťVypnúť reklamu

Od pripojenia sa na diaľnicu pri Čakovaci sme boli do hodiny v Záhrebe na diaľničnom platidle Lučko. Odtiaľ cesta pokračuje cez Karlovac smerom na Rijeku. Diaľnicu A6 treba opustiť na výjazde Vrata. Do Crikvenice sme prišli po šiestich hodinách jazdy a 508 kilometroch o 21.15 hodine.

Doplnok od čitateľa:
"Orientačne najťažší úsek je medzi Rajkou a mestečkom Mosonmagyaróvár, pretože za hraničným priechodom tabuľa naviguje spojovací úsek s diaľnicou. Takto by ste sa dostali na spoplatnený úsek. Preto sme pokračovali rovno po ceste číslo 150 až do Mosonmagyaróváru."

Netreba ísť starou cestou na Mossonmagyarovar, pretože diaľnica v Maďarsku od hranice SK-H v Rajke až po exit na cestu 86 (smer Janossomorja) je GRATIS !
jedna sa o diaľničnu prípojku M15 (hranica SK-H až po pripojenie na M1)
a úsek M1 (od prípojky M15 až po exit na cestu 86)
je to práve z dôvodu obchádzania Mossonmagyarovaru, už tak jazdíme niekoľko rokov ...

je to uvedené aj na stránke maďarských diaľnic tu >
http://www.motorway.hu/Root/Autopalya-EN/02Ematrica/02DijmentesSzakaszok

sú tam vyznačené "Toll Free Sections", medzi nimi aj tieto spomínané:
Vehicles in categories D1, D2, D3 and D4 can use the following expressway roads for free:
The M1 Mosonmagyaróvár bypass section (between Route 86 and the M15) 160 - 166
The M15 between the M1 and the country border 0 - 15

D1: motorcycles, and motor vehicles with a maximum total permissible weight of 3.5 tons, including any trailers
D2: motor vehicles and motor vehicles with trailers (long vehicles) with a maximum total permissible weight of over 3.5 tons, but not more than 7.5 tons
D3: motor vehicles and motor vehicles with trailers (long vehicles) with a maximum total permissible weight of over 7.5 tons, but not more than 12.0 tons
D4: all motor vehicles that do not fall in categories D1, D2 or D3.

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?

Dovolenka v Chorvátsku

Stredomorská strava pod ochranou UNESCO

Nechajte chuťové bunky, aby sa stali vašimi sprievodcami po Chorvátsku.


SME Creative a 1 ďalší 4
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 959
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 483
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 974
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 531
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 030
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 564
  7. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 464
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 226
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (6. - 12.6.1925)
  3. Rado Surovka: Potrava, alebo otrava ?
  4. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  5. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  6. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  7. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  8. Otilia Horrocks: Samodiskvalifikácia v priamom prenose
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 131
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 15 950
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 868
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 863
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 863
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 9 701
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 596
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 562
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu