SME

TEST: Skúšali sme nový motor Škody Fabia

Modernizovaná Fabia dostala nový motor 1,2 TSI. V teste hľadáme odpovede na otázky, či je nový motor výkonný, pružný, tichý a úsporný ako sľubuje výrobca.

Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách.Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Spomedzi zmien vykonaných na Škode Fabia najviac zaujme rozšírenie ponuky motorov o preplňovaný benzínový štvorvalec 1,2 TSI. Vonkajšie kozmetické úpravy nevynikajú jednotlivo, ale karoséria ako celok pôsobí širšie. Najmä dobre zvolená farba karosérie a kolesá z ľahkých zliatin urobili z Fabie pohľadnejšie auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stredobodom pozornosti však ostáva nový motor 1,2 TSI, ktorý zaplnil dieru v ponuke značky. Malé preplňované motory postavené v duchu znižovania objemu a zachovania výkonu predstavujú technologickú a často tiež cenovú špičku v rámci triedy.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s konkurenciou má Škoda Fabia 1,2 TSI dobre navrhnutú dolnú cenovú hranicu. Slabšia verzia motora s výkonom 63 kW (86k) je v predaji od 9 499 eur. Model má síce iba päťstupňovú prevodovku, ale podstatne nižšiu cenu ako konkurencia s podobnými motormi.

Silnejšia verzia s výkonom 77 kW a základnou výbavou Classic začína pod hranicou 10 000 eur. Konkurenčné značky dodávajú preplňované benzínové motory s bohatou výbavou a tým je aj základná cena vyššia. Renault Clio 1,2 TCe Expression síce stál v čase testu 10 490 eur, ale má na rozdiel od Fabie Classic lepšiu výbavu. Dokonca Clio prekoná výbavou Fabiu Ambiente, ktorá je drahšia.

Na diaľnicu a do mesta DSG Sedemstupňová prevodovka DSG namontovaná v testovacom aute navýši cenu Fabie o 1 720 eur, avšak táto verzia začína od výbavy Ambiente. Volkswagen Polo 1,2 TSI s rovnakým pohonným ústrojenstvom, ale lepšou výbavou stojí 14 240 eur. Investícia do prevodovky DSG sa vyplatí pri častom využívaní auta a hodinách strávených za volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem pohodlia v meste a zápchach bude Fabia so sedemstupňovou prevodovkou na diaľnici tichšia ako ten istý motor s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dvojspojková prevodovka radí rýchlo a má dobre naprogramovanú elektroniku k danému typu auta.

Jediným slabým miestom je parkovanie v kopci. Kým klasické automaty sa pohýnajú jemne, DSG využíva v podstate spojku a tú musí pripájať. Preto občas poskakuje a na narábanie s plynom si treba nájsť spôsob. Vždy však ide o prijateľnejšiu alternatívu pre vodiča, ktorý sa s manuálnou prevodovkou nekamaráti.

Pasujú mu dlhé cesty Nový motor vo výkonnejšej verzii sa s autom sa doslova hrá a vďaka ťahu už od 2000 otáčok rozdáva radosť za volantom. V bežnej premávke sa s ním dobre predbieha a vo vyšších otáčkach má príjemný zvuk. Ide o vskutku výborný motor, čo sa prevádzky týka. Pri malom počte najazdených kilometrov neprekvapila jeho spotreba.

SkryťVypnúť reklamu

Pri dynamickom štýle jazdy to bolo 7,8 litra na sto kilometrov. Celkový priemer testu 6,4 litra na sto kilometrov je vyšší ako výrobcom udávaná spotreba 5,3 litra na sto kilometrov.

Nový motor je vhodný na časté používanie, dlhšie trasy a diaľničnú prevádzku. Jeho benefit sa prejavuje pri predbiehaní alebo udržiavaní vyššej rýchlosti. Pri obsadení auta štyrmi dospelými a ich batožinou necítiť deficit výkonu. Na jazdenie hore dole po meste postačí slabšia verzia.

SME spokojní SME nespokojní

Ťah od nízkych otáčok Zostavy výbav Fabie

Zvuk motora Parkovanie s DSG v kopci

Rýchle a precízne radenie (DSG 7) -

Jazdné vlastnosti -

Kupujem-nekupujem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kombinácia motora, prevodovky, športových sedadiel, farby a diskov spôsobila, že kupujem. V podstate s týmto motorom by som kúpil ktorékoľvek malé auto. (Rasťo Chvála)

Technické parametre Motor 1,2 TSI

Typ 4-valcový, benzín

Zdvihový objem (cm3) 1197

Výkon (kw/k) 77/105

Pri otáčkach (ot./min.) 5000

Krútiaci moment (Nm) 175

Pri otáčkach (ot./min) 1550-4100

Emisie CO2 (g/km) 124

Emisná norma Euro 5

Prevodovka -

Typ 2-spojková DSG

Počet stupňov 7

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2451

Dĺžka (mm) 4000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šírka (mm) 1642

Výška (mm) 1498

Pohotovostná hmot (kg) 1164

Objem palivovej nádrže (l) 45

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,2

Maximálna rýchlosť (km/h) 189

Spotreba mesto(l/100 km) 7,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4

Kombinovaná spotreba 5,3

Spotreba v teste (l/100 km) 6,4

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  4. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  5. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  6. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  7. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  8. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 058
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 624
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 5 889
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 476
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 358
  6. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 986
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 666
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 537
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Bratislavský hrad - „ ... všecko úplne absurdní ? ... “
  2. Tomáš Halagan: Koniec a nový začiatok
  3. Irena Šimuneková: Hájiček v Trstíne – miesto, kde sa spája viera, umenie a história
  4. Jozef Kurty: Sekty pravdy: Má zmysel oponentská diskusia vo verejnom priestore?
  5. Juraj Droppa: Áno, osud dieťaťa neurčí ulica. Určí ho váš zákon, pán minister.
  6. Monika Albertiová: Rozpočet je ilúzia. Je to len dokument zúfalstva. Po nás potopa!
  7. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“
  8. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 16 480
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 11 405
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 10 687
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 982
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 474
  6. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 4 434
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 4 398
  8. Ján Valchár: Čo chce ruské velenie dnes? Nevieme! 4 034
  1. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  2. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  3. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  4. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  5. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
  6. Roman Kebísek: Básnik Baudelaire Sabatierovej: Chcem sa vkradnúť k tvojim pokladom
  7. Dušan Koniar: Fico je hrdý ako sa hrbí
  8. Věra Tepličková: Spevy s/piatočné alebo Krásna, krásna, kde si sa ty pásla?
SkryťZatvoriť reklamu