SME

TEST: Skúšali sme nový motor Škody Fabia

Modernizovaná Fabia dostala nový motor 1,2 TSI. V teste hľadáme odpovede na otázky, či je nový motor výkonný, pružný, tichý a úsporný ako sľubuje výrobca.

Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách.Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Spomedzi zmien vykonaných na Škode Fabia najviac zaujme rozšírenie ponuky motorov o preplňovaný benzínový štvorvalec 1,2 TSI. Vonkajšie kozmetické úpravy nevynikajú jednotlivo, ale karoséria ako celok pôsobí širšie. Najmä dobre zvolená farba karosérie a kolesá z ľahkých zliatin urobili z Fabie pohľadnejšie auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stredobodom pozornosti však ostáva nový motor 1,2 TSI, ktorý zaplnil dieru v ponuke značky. Malé preplňované motory postavené v duchu znižovania objemu a zachovania výkonu predstavujú technologickú a často tiež cenovú špičku v rámci triedy.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s konkurenciou má Škoda Fabia 1,2 TSI dobre navrhnutú dolnú cenovú hranicu. Slabšia verzia motora s výkonom 63 kW (86k) je v predaji od 9 499 eur. Model má síce iba päťstupňovú prevodovku, ale podstatne nižšiu cenu ako konkurencia s podobnými motormi.

Silnejšia verzia s výkonom 77 kW a základnou výbavou Classic začína pod hranicou 10 000 eur. Konkurenčné značky dodávajú preplňované benzínové motory s bohatou výbavou a tým je aj základná cena vyššia. Renault Clio 1,2 TCe Expression síce stál v čase testu 10 490 eur, ale má na rozdiel od Fabie Classic lepšiu výbavu. Dokonca Clio prekoná výbavou Fabiu Ambiente, ktorá je drahšia.

Na diaľnicu a do mesta DSG Sedemstupňová prevodovka DSG namontovaná v testovacom aute navýši cenu Fabie o 1 720 eur, avšak táto verzia začína od výbavy Ambiente. Volkswagen Polo 1,2 TSI s rovnakým pohonným ústrojenstvom, ale lepšou výbavou stojí 14 240 eur. Investícia do prevodovky DSG sa vyplatí pri častom využívaní auta a hodinách strávených za volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem pohodlia v meste a zápchach bude Fabia so sedemstupňovou prevodovkou na diaľnici tichšia ako ten istý motor s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dvojspojková prevodovka radí rýchlo a má dobre naprogramovanú elektroniku k danému typu auta.

Jediným slabým miestom je parkovanie v kopci. Kým klasické automaty sa pohýnajú jemne, DSG využíva v podstate spojku a tú musí pripájať. Preto občas poskakuje a na narábanie s plynom si treba nájsť spôsob. Vždy však ide o prijateľnejšiu alternatívu pre vodiča, ktorý sa s manuálnou prevodovkou nekamaráti.

Pasujú mu dlhé cesty Nový motor vo výkonnejšej verzii sa s autom sa doslova hrá a vďaka ťahu už od 2000 otáčok rozdáva radosť za volantom. V bežnej premávke sa s ním dobre predbieha a vo vyšších otáčkach má príjemný zvuk. Ide o vskutku výborný motor, čo sa prevádzky týka. Pri malom počte najazdených kilometrov neprekvapila jeho spotreba.

SkryťVypnúť reklamu

Pri dynamickom štýle jazdy to bolo 7,8 litra na sto kilometrov. Celkový priemer testu 6,4 litra na sto kilometrov je vyšší ako výrobcom udávaná spotreba 5,3 litra na sto kilometrov.

Nový motor je vhodný na časté používanie, dlhšie trasy a diaľničnú prevádzku. Jeho benefit sa prejavuje pri predbiehaní alebo udržiavaní vyššej rýchlosti. Pri obsadení auta štyrmi dospelými a ich batožinou necítiť deficit výkonu. Na jazdenie hore dole po meste postačí slabšia verzia.

SME spokojní SME nespokojní

Ťah od nízkych otáčok Zostavy výbav Fabie

Zvuk motora Parkovanie s DSG v kopci

Rýchle a precízne radenie (DSG 7) -

Jazdné vlastnosti -

Kupujem-nekupujem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kombinácia motora, prevodovky, športových sedadiel, farby a diskov spôsobila, že kupujem. V podstate s týmto motorom by som kúpil ktorékoľvek malé auto. (Rasťo Chvála)

Technické parametre Motor 1,2 TSI

Typ 4-valcový, benzín

Zdvihový objem (cm3) 1197

Výkon (kw/k) 77/105

Pri otáčkach (ot./min.) 5000

Krútiaci moment (Nm) 175

Pri otáčkach (ot./min) 1550-4100

Emisie CO2 (g/km) 124

Emisná norma Euro 5

Prevodovka -

Typ 2-spojková DSG

Počet stupňov 7

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2451

Dĺžka (mm) 4000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šírka (mm) 1642

Výška (mm) 1498

Pohotovostná hmot (kg) 1164

Objem palivovej nádrže (l) 45

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,2

Maximálna rýchlosť (km/h) 189

Spotreba mesto(l/100 km) 7,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4

Kombinovaná spotreba 5,3

Spotreba v teste (l/100 km) 6,4

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 420
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 280
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 479
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 918
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 547
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 392
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 088
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  2. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  3. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  4. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  5. Irena Šimuneková: Makové políčka
  6. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  7. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  8. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 500
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 041
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 007
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 962
  5. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 10 491
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 290
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 128
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 760
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu