SME

TEST: Skúšali sme nový motor Škody Fabia

Modernizovaná Fabia dostala nový motor 1,2 TSI. V teste hľadáme odpovede na otázky, či je nový motor výkonný, pružný, tichý a úsporný ako sľubuje výrobca.

Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách.Konečne moderný motor pomohol vyniknúť podvozku a jazdným vlastnostiam Fabie. Škodovka by však mala popracovať na zostave vybavenia a rozšírení prvkov v základných verziách. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Spomedzi zmien vykonaných na Škode Fabia najviac zaujme rozšírenie ponuky motorov o preplňovaný benzínový štvorvalec 1,2 TSI. Vonkajšie kozmetické úpravy nevynikajú jednotlivo, ale karoséria ako celok pôsobí širšie. Najmä dobre zvolená farba karosérie a kolesá z ľahkých zliatin urobili z Fabie pohľadnejšie auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stredobodom pozornosti však ostáva nový motor 1,2 TSI, ktorý zaplnil dieru v ponuke značky. Malé preplňované motory postavené v duchu znižovania objemu a zachovania výkonu predstavujú technologickú a často tiež cenovú špičku v rámci triedy.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s konkurenciou má Škoda Fabia 1,2 TSI dobre navrhnutú dolnú cenovú hranicu. Slabšia verzia motora s výkonom 63 kW (86k) je v predaji od 9 499 eur. Model má síce iba päťstupňovú prevodovku, ale podstatne nižšiu cenu ako konkurencia s podobnými motormi.

Silnejšia verzia s výkonom 77 kW a základnou výbavou Classic začína pod hranicou 10 000 eur. Konkurenčné značky dodávajú preplňované benzínové motory s bohatou výbavou a tým je aj základná cena vyššia. Renault Clio 1,2 TCe Expression síce stál v čase testu 10 490 eur, ale má na rozdiel od Fabie Classic lepšiu výbavu. Dokonca Clio prekoná výbavou Fabiu Ambiente, ktorá je drahšia.

Na diaľnicu a do mesta DSG Sedemstupňová prevodovka DSG namontovaná v testovacom aute navýši cenu Fabie o 1 720 eur, avšak táto verzia začína od výbavy Ambiente. Volkswagen Polo 1,2 TSI s rovnakým pohonným ústrojenstvom, ale lepšou výbavou stojí 14 240 eur. Investícia do prevodovky DSG sa vyplatí pri častom využívaní auta a hodinách strávených za volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem pohodlia v meste a zápchach bude Fabia so sedemstupňovou prevodovkou na diaľnici tichšia ako ten istý motor s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dvojspojková prevodovka radí rýchlo a má dobre naprogramovanú elektroniku k danému typu auta.

Jediným slabým miestom je parkovanie v kopci. Kým klasické automaty sa pohýnajú jemne, DSG využíva v podstate spojku a tú musí pripájať. Preto občas poskakuje a na narábanie s plynom si treba nájsť spôsob. Vždy však ide o prijateľnejšiu alternatívu pre vodiča, ktorý sa s manuálnou prevodovkou nekamaráti.

Pasujú mu dlhé cesty Nový motor vo výkonnejšej verzii sa s autom sa doslova hrá a vďaka ťahu už od 2000 otáčok rozdáva radosť za volantom. V bežnej premávke sa s ním dobre predbieha a vo vyšších otáčkach má príjemný zvuk. Ide o vskutku výborný motor, čo sa prevádzky týka. Pri malom počte najazdených kilometrov neprekvapila jeho spotreba.

SkryťVypnúť reklamu

Pri dynamickom štýle jazdy to bolo 7,8 litra na sto kilometrov. Celkový priemer testu 6,4 litra na sto kilometrov je vyšší ako výrobcom udávaná spotreba 5,3 litra na sto kilometrov.

Nový motor je vhodný na časté používanie, dlhšie trasy a diaľničnú prevádzku. Jeho benefit sa prejavuje pri predbiehaní alebo udržiavaní vyššej rýchlosti. Pri obsadení auta štyrmi dospelými a ich batožinou necítiť deficit výkonu. Na jazdenie hore dole po meste postačí slabšia verzia.

SME spokojní SME nespokojní

Ťah od nízkych otáčok Zostavy výbav Fabie

Zvuk motora Parkovanie s DSG v kopci

Rýchle a precízne radenie (DSG 7) -

Jazdné vlastnosti -

Kupujem-nekupujem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kombinácia motora, prevodovky, športových sedadiel, farby a diskov spôsobila, že kupujem. V podstate s týmto motorom by som kúpil ktorékoľvek malé auto. (Rasťo Chvála)

Technické parametre Motor 1,2 TSI

Typ 4-valcový, benzín

Zdvihový objem (cm3) 1197

Výkon (kw/k) 77/105

Pri otáčkach (ot./min.) 5000

Krútiaci moment (Nm) 175

Pri otáčkach (ot./min) 1550-4100

Emisie CO2 (g/km) 124

Emisná norma Euro 5

Prevodovka -

Typ 2-spojková DSG

Počet stupňov 7

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2451

Dĺžka (mm) 4000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šírka (mm) 1642

Výška (mm) 1498

Pohotovostná hmot (kg) 1164

Objem palivovej nádrže (l) 45

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,2

Maximálna rýchlosť (km/h) 189

Spotreba mesto(l/100 km) 7,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4

Kombinovaná spotreba 5,3

Spotreba v teste (l/100 km) 6,4

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  3. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 10 963
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 5 308
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 401
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 928
  5. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 823
  6. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 600
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 520
  8. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 1 442
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Zakrádal sa pomaličky no dokázal zničiť skoro všetko na čo siahol.
  2. Monika Albertiová: Kotlár je drahý šašo slovenskej politiky. My kukuričné hlavy!
  3. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore
  4. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi"
  5. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  6. Denis Jacko: Padni
  7. Ernest Klotton: Tomáš Hulík: Fotograf divokej prírody
  8. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 56 057
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 25 976
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 20 366
  4. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 8 870
  5. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 7 664
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 181
  7. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 6 506
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 436
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťZatvoriť reklamu