SME
reklama

TEST: Fiat Doblo očarí priestorom, ohluší podvozkom

Druhá generácia úžitkového Fiatu ponúka v osobnej verzii vysokú úroveň bezpečnosti, úžitku a techniky. V tejto triede netradične výkonný motor dostal systém štart-stop a pekný interiér. Sklamal hluk od podvozka.

Doblo zaujme netradičným dizajnom a bokmi karosérie, ktoré sa smerom k streche nezvažujú, ale sú úplne zvislé. Kolesá na 16 palcových diskoch sú v karosérii utopené.Doblo zaujme netradičným dizajnom a bokmi karosérie, ktoré sa smerom k streche nezvažujú, ale sú úplne zvislé. Kolesá na 16 palcových diskoch sú v karosérii utopené. (Zdroj: AUTOR)

BRATISLAVA, BREZNO. Fiat prostredníctvom úžitkového modelu v päťmiestnej osobnej verzii ukazuje svetu, že aj úžitkové auto môže vyzerať veľmi zaujímavo. Vytvoriť zaujímavý dizajn na športovom aute je pomerne jednoduché, ale zabaliť auto výsostne škatuľových proporcií do pekných kriviek vie iba Fiat.

Doblo minulej generácie malo svojské črty, no aktuálna novinka je ešte výraznejšia. Dizajnéri mali fantáziu a navyše zväčšený vnútorný priestor zabalili lepšie než v slávnej Multiple. Jeden detail však v kombinácii úžitku a dizajnu nevyšiel. Spätné zrkadlá sú na tento druh auta príliš malé a s minimálnym zaoblením na kontrolu mŕtveho uhla.

Podvozok poriadne búcha

Možno sú malé spätné zrkadlá daňou za slušnú aerodynamiku. Vysoké a široké Doblo má totiž prekvapujúco nízky aerodynamický hluk pri diaľničnom tempe. Rovnako motor je na šiestom stupni a pri 130 kilometrovej rýchlosti veľmi tichý.

FIAT_INTERIER.JPG

Interiér osobnej verzie úžitkového auta vyzerá sviežo a moderne. Fiat si dal záležať na farbách a tvaroch. Prístrojový panel pochádza z modelu Grande Punto.

Doposiaľ nevídaný komfort v tejto triede rozbíja hlučný podvozok. Stačí malá nerovnosť a v kabíne to poriadne buchne. Na novom hladkom asfalte sa nič nedeje, avšak na rozbitých cestách to naozaj veľmi prekáža.

FIAT_PRIESTOR.JPG Po odklopení celých sedadiel vznikne v zadnej časti obrovský úžitkový priestor. Zadné sedadlá však nemožno z osobnej verzie jednoduchými úkonmi úplne vybrať, ale len pracne vymontovať.

Neobmedzuje v priestore

Prostredníctvom bočných posuvných dverí je Doblo veľmi ľahko prístupné aj v užšom priestore a tiež pri zdvíhaní detí do autosedačiek. Takmer rovná podlaha vzadu spríjemňuje sedenie trom dospelým na zadnej lavici. Kotvy bezpečnostných pásov majú na rozdiel od mnohých drahších áut svoje miesto, aby netlačili, ak sa nepoužívajú.

FIAR_SKRINKA.JPG

Skrinka pred spolujazdcom má západky na oboch stranách, ale jednu bolo treba vždy ešte zvlášť pribuchnúť.

Rovnako ľahko sa nastupuje dopredu. Doblo je vo vnútri také veľké, až sa vodič cíti ako stratený. Doblo uspokojí vysokých ľudí a športovcov, ktorí okrem miesta pre náradie potrebujú miesto pre seba. Zdá sa nám, že toto auto nebude pripadať malé ani dvojmetrovým chlapom.

FIAT_DVERE.JPG Posuvné dvere patria medzi praktické výhody tejto kategórie vozidiel. Akurát odisťovanie pri zatváraní by malo ísť ľahšie.

Veľké dvere prekážajú

Kým vstup na predné a zadné sedadlá je príjemný a jednoduchý, na zakrytie obrovského kufra boli potrebné veľké vyklápacie dvere. Dizajnovo sú zaujímavé, ale lepšie budú krídlové. Tieto sú obrovské a pri vyklápaní musíte urobiť dva kroky dozadu, aby vám nedali po brade.

FIAT_SEDADLA.JPG

So zadnými sedadlami sa manipuluje ľahko a jednoducho. Sklopené operadlá sú v rovine s druhým dnom kufra.

Zato prístup do kufra je úžasný a praktické je tvrdené plató s nosnosťou 70 kilogramov. V prípade potreby vodorovne rozdelí kufor na dve časti. Manipulácia so zadnými sedadlami je jednoduchá a polohy zmysluplné. Z hľadiska úžitku Doblo očarilo.

FIAT_KUFOR.JPG

Tvrdý kryt batožinového priestoru s nosnosťou 70 kilogramov môžete použiť na vodorovné rozdelenie nákladnej časti auta. S krytom sa ľahko manipuluje a dobre plní svoj účel.

Využíva moderné technológie

Vrcholná motorizácia 2,0 Multijet s výkonom 99 kW/135 k bude vhodná na diaľkové trasy pri plnom obsadení auta. Aby silný diesel v meste šetril, je štandardne vybavený systém Štart-Stop. Motor sa niekedy vypne, ak na neutráli ešte úplne nestojíte a v porovnaní s benzínmi o trochu pomalšie štartuje. Iné automobilky však môžu závidieť vytrvalosť v opakovaných štartoch.

FIAT_SLALOM.JPG Veľký Fiat sa pri prudkom manévri veľmi nenakláňa a Fiatu ku cti súži stabilizačný systém vo všetkých verziách štandardne. Daňou za jazdné vlastnosti je až nepríjemne tvrdý podvozok.
Na pomery slušnej dynamiky je aj litrové prekročenie udávanej spotreby v poriadku. Zmysel pre bezpečnosť a detail dokumentuje stabilizačný systém dodávaný štandardne. V tomto konkurenti zaspali dobu, pretože ESP je práve vo vysokom aute a premenlivom zaťažení mimoriadne dôležité. Fiat opäť raz ukázal, kto je lídrom v oblasti úžitkových áut. Jeho nové Doblo je vskutku nové a priestranné.

SME spokojní SME nespokojní
obrovský vnútorný priestor hlučný a tvrdý podvozok
ťah motora niektoré lacné detaily
ESP v štandarde nevyberateľné zadné sedadlá
bez výrazných náklonov v zákrutách -
jednoduché sklápanie sedadiel -
posuvné bočné dvere -
rovná podlaha vzadu -


Kupujem - nekupujem

Veľký priestor ma fascinuje rovnako ako koncepcia jednoduchého batožinového priestoru. S veľkým dieselom je Doblo rýchle a vhodné na dlhé, ale iba kvalitné cesty. Napriek strašnému komfortu podvozka v danej triede kupujem.

Naše tipy

- pred kúpou vyskúšajte, či vám vyhovuje vysoké sedenie
- palubný počítač má rovnaké ovládanie ako Grande Punto
- zvážte výber autorádia, za slnečného počasia
nebolo na displeji montovaného rádia v testovanom aute nič vidieť

Fiat Doblo Panorama 2,0 Multijet

Cena modelu od 12 000 eur
Cene testovanej verzie od 17 000 eur
Motor 2,0 MTJ
Objem 1956 cm3
Výkon 99 kW/135 k
Pri otáčkach 3500 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm
Pri otáčkach 1500 ot./min.
Prevodovka šesťstupňová
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,3 s
Spotreba podľa výrobcu 5,7 l/100 km
Spotreba v teste 6,7 l/100 km

Fiat Doblo Panorama – konkurenti
KONKURENT_PEUGEOT.jpg KONKURENT_CITROEN.jpg KONKURENT_KANGOO.jpg
Peugeot Partner Tepee s motorom 1,6 HDi a s výkonom 110 koní začína od ceny 17 890 eur. Peugeot neponúka systém Štart-Stop, ale má verziu Outdoor s ochrannými plastovými doplnkami. Za stabilizačný systém ESP si musíte priplatiť. Citroen Berlingo Multispace začína na cene 13 090 eur. Verzia XTR so silnejším naftovým motorom 1,6 HDi stojí od 17 990 eur. Citroen ani Peugeot nemajú v ponuke osobných verzií dvojlitrový diesel. Za ESP sa pripláca vo všetkých verziách a do základnej sa objednať nedá.

Konkurenčný Renault Kangoo momentálne začína na cene 10 990 eur. Najsilnejšia osobná verzia má malý diesel 1,5 dCi s výkonom 105 koní. Ceny tejto verzie sa pohybujú od 14 590 eur. Systém ESP sa do dvoch základných verzií objednať nedá, v dvoch vyšších je za príplatok.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 765
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 834
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 034
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 682
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 144
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu