BRATISLAVA, BREZNO. Fiat prostredníctvom úžitkového modelu v päťmiestnej osobnej verzii ukazuje svetu, že aj úžitkové auto môže vyzerať veľmi zaujímavo. Vytvoriť zaujímavý dizajn na športovom aute je pomerne jednoduché, ale zabaliť auto výsostne škatuľových proporcií do pekných kriviek vie iba Fiat.
Doblo minulej generácie malo svojské črty, no aktuálna novinka je ešte výraznejšia. Dizajnéri mali fantáziu a navyše zväčšený vnútorný priestor zabalili lepšie než v slávnej Multiple. Jeden detail však v kombinácii úžitku a dizajnu nevyšiel. Spätné zrkadlá sú na tento druh auta príliš malé a s minimálnym zaoblením na kontrolu mŕtveho uhla.
Podvozok poriadne búcha
Možno sú malé spätné zrkadlá daňou za slušnú aerodynamiku. Vysoké a široké Doblo má totiž prekvapujúco nízky aerodynamický hluk pri diaľničnom tempe. Rovnako motor je na šiestom stupni a pri 130 kilometrovej rýchlosti veľmi tichý.
|
Interiér osobnej verzie úžitkového auta vyzerá sviežo a moderne. Fiat si dal záležať na farbách a tvaroch. Prístrojový panel pochádza z modelu Grande Punto. |
Po odklopení celých sedadiel vznikne v zadnej časti obrovský úžitkový priestor. Zadné sedadlá však nemožno z osobnej verzie jednoduchými úkonmi úplne vybrať, ale len pracne vymontovať. |
Neobmedzuje v priestore
Prostredníctvom bočných posuvných dverí je Doblo veľmi ľahko prístupné aj v užšom priestore a tiež pri zdvíhaní detí do autosedačiek. Takmer rovná podlaha vzadu spríjemňuje sedenie trom dospelým na zadnej lavici. Kotvy bezpečnostných pásov majú na rozdiel od mnohých drahších áut svoje miesto, aby netlačili, ak sa nepoužívajú.
|
Skrinka pred spolujazdcom má západky na oboch stranách, ale jednu bolo treba vždy ešte zvlášť pribuchnúť. |
Posuvné dvere patria medzi praktické výhody tejto kategórie vozidiel. Akurát odisťovanie pri zatváraní by malo ísť ľahšie. |
Veľké dvere prekážajú
Kým vstup na predné a zadné sedadlá je príjemný a jednoduchý, na zakrytie obrovského kufra boli potrebné veľké vyklápacie dvere. Dizajnovo sú zaujímavé, ale lepšie budú krídlové. Tieto sú obrovské a pri vyklápaní musíte urobiť dva kroky dozadu, aby vám nedali po brade.
|
So zadnými sedadlami sa manipuluje ľahko a jednoducho. Sklopené operadlá sú v rovine s druhým dnom kufra. |
|
Tvrdý kryt batožinového priestoru s nosnosťou 70 kilogramov môžete použiť na vodorovné rozdelenie nákladnej časti auta. S krytom sa ľahko manipuluje a dobre plní svoj účel. |
Využíva moderné technológie
Vrcholná motorizácia 2,0 Multijet s výkonom 99 kW/135 k bude vhodná na diaľkové trasy pri plnom obsadení auta. Aby silný diesel v meste šetril, je štandardne vybavený systém Štart-Stop. Motor sa niekedy vypne, ak na neutráli ešte úplne nestojíte a v porovnaní s benzínmi o trochu pomalšie štartuje. Iné automobilky však môžu závidieť vytrvalosť v opakovaných štartoch.
Veľký Fiat sa pri prudkom manévri veľmi nenakláňa a Fiatu ku cti súži stabilizačný systém vo všetkých verziách štandardne. Daňou za jazdné vlastnosti je až nepríjemne tvrdý podvozok. |
SME spokojní | SME nespokojní |
obrovský vnútorný priestor | hlučný a tvrdý podvozok |
ťah motora | niektoré lacné detaily |
ESP v štandarde | nevyberateľné zadné sedadlá |
bez výrazných náklonov v zákrutách | - |
jednoduché sklápanie sedadiel | - |
posuvné bočné dvere | - |
rovná podlaha vzadu | - |
Kupujem - nekupujem |
Veľký priestor ma fascinuje rovnako ako koncepcia jednoduchého batožinového priestoru. S veľkým dieselom je Doblo rýchle a vhodné na dlhé, ale iba kvalitné cesty. Napriek strašnému komfortu podvozka v danej triede kupujem. |
Naše tipy
- pred kúpou vyskúšajte, či vám vyhovuje vysoké sedenie |
- palubný počítač má rovnaké ovládanie ako Grande Punto |
- zvážte výber autorádia, za slnečného počasia nebolo na displeji montovaného rádia v testovanom aute nič vidieť |
Fiat Doblo Panorama 2,0 Multijet
Cena modelu od | 12 000 eur |
Cene testovanej verzie od | 17 000 eur |
Motor | 2,0 MTJ |
Objem | 1956 cm3 |
Výkon | 99 kW/135 k |
Pri otáčkach | 3500 ot./min. |
Krútiaci moment | 320 Nm |
Pri otáčkach | 1500 ot./min. |
Prevodovka | šesťstupňová |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 11,3 s |
Spotreba podľa výrobcu | 5,7 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,7 l/100 km |
Fiat Doblo Panorama – konkurenti
Peugeot Partner Tepee s motorom 1,6 HDi a s výkonom 110 koní začína od ceny 17 890 eur. Peugeot neponúka systém Štart-Stop, ale má verziu Outdoor s ochrannými plastovými doplnkami. Za stabilizačný systém ESP si musíte priplatiť. | Citroen Berlingo Multispace začína na cene 13 090 eur. Verzia XTR so silnejším naftovým motorom 1,6 HDi stojí od 17 990 eur. Citroen ani Peugeot nemajú v ponuke osobných verzií dvojlitrový diesel. Za ESP sa pripláca vo všetkých verziách a do základnej sa objednať nedá. | Konkurenčný Renault Kangoo momentálne začína na cene 10 990 eur. Najsilnejšia osobná verzia má malý diesel 1,5 dCi s výkonom 105 koní. Ceny tejto verzie sa pohybujú od 14 590 eur. Systém ESP sa do dvoch základných verzií objednať nedá, v dvoch vyšších je za príplatok. |