SME

Mitsubishi štartuje predaj elektromobilu i-MiEV v Európe

K dispozícii bude v 14 európskych krajinách. So Slovenskom sa však zatiaľ neráta. Cena vozidla pre koncového zákazníka na väčšine trhov nemá presiahnuť čiastku 30 000 eur.

(Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Na jesennom parížskom autosalóne absolvuje premiéru európska verzia malého elektromobilu Mitsubishi i-MiEV. Následne od decembra tohto roku odštartuje jeho predaj na niektorých európskych trhoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

So Slovenskom, ani susednou Českou republikou sa neráta. i-MiEV bude k dispozícii v 14 krajinách - v Rakúsku, Belgicku, Dánsku, Francúzsku, Nemecku, Írsku, Taliansku, Holandsku, Nórsku, Portugalsku, Španielsku, Švédsku, Švajčiarsku a vo Veľkej Británii.

Rátajú so štátnou podporou

Cena auta vrátane batérií závisí od konkrétneho trhu a pohybuje sa v rozsahu 33 000 až 35 000 eur. Väčšina štátov, kde budú i-MiEV predávať, poskytne zákazníkom vládnu podporu, takže konečná nákupná cena nepresiahne čiastku 30 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Európsky variant Mitsubishi i-MiEV sa od japonského líši predovšetkým novými tvarmi nárazníkov, ktoré spĺňajú naše bezpečnostné normy. Interiér vozidla je údajne komfortnejší a má prepracovanú stredovú konzolu. Mitsubishi tiež uvádza, že boli zlepšené prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti. K štandardnej výbave patrí šesť airbagov a stabilizačný systém ASC.

Dojazd na jedno nabite: 160 kilometrov

i-MiEV poháňa vzadu uložený synchrónny elektromotor s výkonom 47 kW (64 k) a najvyšším krútiacim momentom 180 Nm. Napájajú ho lítiovo-iónové články s kapacitou 16 kWh, umiestnené medzi nápravami pod podlahou. Ich opätovné nabitie zo siete 230 V trvá šesť hodín, rýchlonabíjačka im 80 percent kapacity prinavráti za 30 minút. Dojazd európskej verzie dosahuje 160 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo charakterizujú vonkajšie miery 3395 x 1475 x 1600 mm, váži 1100 kilogramov a odvezie štyri osoby. Maximálna rýchlosť má hodnotu 130 km/h.

Záruka na techniku a akumulátory predstavuje päť rokov alebo 100 000 najazdených kilometrov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  4. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  5. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  7. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  8. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 969
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 665
  3. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 486
  4. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 3 467
  5. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 433
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 216
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 202
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 583
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Tá, čo nosí v bežeckom batohu fonendoskop
  2. ASEKOL SK: Medzinárodný deň elektroodpadu ako riešenie na otázku: kam s tou nefunkčnou elektronikou?
  3. Milan Removčík: Slanské vrchy a opálové bane
  4. Jolana Čuláková: Hancko ukázal, ako má vyzerať správny chlap. Takého futbalistu ešte Slovensko nemalo.
  5. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 12
  6. Irena Šimuneková: Hrad Dobrá Voda, tichý strážca Malých Karpát
  7. Ján Košč: Odbory a „kauza pohára vína“: Ako vznikla legenda o tajných rokovaniach
  8. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Prečo nepodliehať panike a chamtivosti (aj v druhom pilieri)
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 658
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 15 965
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 12 216
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 242
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 6 610
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 621
  7. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 5 530
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 645
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťZatvoriť reklamu