SME

Nemecký autoklub zorganizoval crash-test dvoch päťhviezdičkových áut

Následky čelnej zrážky Fordu Fiesta a Peugeotu 308 boli podstatne horšie, než keď sa obe autá rozbehli proti deformovateľnej prekážke v laboratóriách EuroNCAP.

(Zdroj: ADAC)

BRATISLAVA. Nemecký autoklub pravidelne budí pozornosť, keď pripravuje rôzne skúšky. Azda najviac šokoval crash-test, pri ktorom sa čelne zrazili Audi Q7 a Fiat 500. Talian získal v bariérových testoch päť hviezdičiek od nezávislého inštitútu EuroNCAP, Nemec len štyri. Pri ich vzájomnej čelnej zrážke sa ale prejavil veľký hmotnostný rozdiel a posádka Fiatu by obstála podstatne horšie, než pasažieri v Audi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malé auto verzus kompakt Tentoraz Nemci, v spolupráci so švajčiarskym autoklubom, proti sebe postavili dvoch vyrovnanejších súperov - malé auto Ford Fiesta a kompaktný Peugeot 308. Hmotnostný rozdiel medzi nimi predstavuje asi 200 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zástupcovia dvoch najrozšírenejších segmentov na európskych cestách absolvovali čelnú zrážku. Podmienky boli podobné ako v laboratóriách EuroNCAP, ale namiesto do deformovateľnej prekážky autá kolidovali navzájom. Vozidlá dosiahli rýchlosť 56 km/h (v testoch EuroNCAP jazdia rýchlosťou 64 km/h) a pri strete zasiahli 40 percent svojich predných častí.

Deformačné zóny na naplno neuplatnili Následky sú podstatne horšie, než aké zistili technici EuroNCAP. Ani v jednom z vozidiel sa v plnom rozsahu neuplatnili deformačné zóny. Veľká časť energie z nárazu prešla do pozdĺžnych nosníkov. Predné dvere šli otvoriť iba ťažko. Pri strete došlo k väčšej pravdepodobnosti poranení, než v prípade bariérových skúšok EuroNCAP.

ADAC chcel týmto testom zákazníkom opäť pripomenúť, že päť hviezdičiek nie je všetko. Zároveň uvádza, že by výrobcovia mali pri vývoji vozidiel viac zohľadniť scenáre kolízií, aké sa stávajú v bežnej premávke. Súčasne majú pristúpiť k akejsi kompatibilite bezpečnostných štruktúr svojich áut. Tá by mohla znížiť riziko poranení posádky až o sedem percent.

SkryťVypnúť reklamu

Opäť kritika Krátko po zverejnení výsledkov crash-testu sa objavili hlasy, ktoré ADAC ostro kritizujú. Ten si do skúšok s nie práve najlepšími výsledkami opäť nevybral žiadny model niektorej domácej - nemeckej - automobilky, ale zahraničných konkurentov. Údajne chce aj takýmto spôsobom vplývať na potenciálnych zákazníkov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 878
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 479
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 560
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 186
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 2 988
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 719
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 434
  8. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny 2 381
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Kurty: Keď prostitútka o panenstve káže
  2. ASEKOL SK: Dušičky : Ako uctiť pamiatku zosnulých s láskou k blízkym aj k planéte
  3. Roland Vizner: Je akciový trh predražený? Sme v bubline? Praktický návod, ako merať „drahotu“ akcií a ako investovať na vrchole trhu.
  4. Zdravotní Klauni: List do neba
  5. Monika Albertiová: Chlapci, vám už musí… Vám to musí behať!
  6. Martin Pollák: Steblá šírej stepi
  7. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  8. Dušan Piršel: Zdravotníctvo by malo byť barometrom ľudskosti celého systému
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 30 639
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 594
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 230
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 6 978
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 609
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 502
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 300
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 188
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťZatvoriť reklamu