SME

Nemecký autoklub zorganizoval crash-test dvoch päťhviezdičkových áut

Následky čelnej zrážky Fordu Fiesta a Peugeotu 308 boli podstatne horšie, než keď sa obe autá rozbehli proti deformovateľnej prekážke v laboratóriách EuroNCAP.

(Zdroj: ADAC)

BRATISLAVA. Nemecký autoklub pravidelne budí pozornosť, keď pripravuje rôzne skúšky. Azda najviac šokoval crash-test, pri ktorom sa čelne zrazili Audi Q7 a Fiat 500. Talian získal v bariérových testoch päť hviezdičiek od nezávislého inštitútu EuroNCAP, Nemec len štyri. Pri ich vzájomnej čelnej zrážke sa ale prejavil veľký hmotnostný rozdiel a posádka Fiatu by obstála podstatne horšie, než pasažieri v Audi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malé auto verzus kompakt Tentoraz Nemci, v spolupráci so švajčiarskym autoklubom, proti sebe postavili dvoch vyrovnanejších súperov - malé auto Ford Fiesta a kompaktný Peugeot 308. Hmotnostný rozdiel medzi nimi predstavuje asi 200 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Zástupcovia dvoch najrozšírenejších segmentov na európskych cestách absolvovali čelnú zrážku. Podmienky boli podobné ako v laboratóriách EuroNCAP, ale namiesto do deformovateľnej prekážky autá kolidovali navzájom. Vozidlá dosiahli rýchlosť 56 km/h (v testoch EuroNCAP jazdia rýchlosťou 64 km/h) a pri strete zasiahli 40 percent svojich predných častí.

Deformačné zóny na naplno neuplatnili Následky sú podstatne horšie, než aké zistili technici EuroNCAP. Ani v jednom z vozidiel sa v plnom rozsahu neuplatnili deformačné zóny. Veľká časť energie z nárazu prešla do pozdĺžnych nosníkov. Predné dvere šli otvoriť iba ťažko. Pri strete došlo k väčšej pravdepodobnosti poranení, než v prípade bariérových skúšok EuroNCAP.

ADAC chcel týmto testom zákazníkom opäť pripomenúť, že päť hviezdičiek nie je všetko. Zároveň uvádza, že by výrobcovia mali pri vývoji vozidiel viac zohľadniť scenáre kolízií, aké sa stávajú v bežnej premávke. Súčasne majú pristúpiť k akejsi kompatibilite bezpečnostných štruktúr svojich áut. Tá by mohla znížiť riziko poranení posádky až o sedem percent.

SkryťVypnúť reklamu

Opäť kritika Krátko po zverejnení výsledkov crash-testu sa objavili hlasy, ktoré ADAC ostro kritizujú. Ten si do skúšok s nie práve najlepšími výsledkami opäť nevybral žiadny model niektorej domácej - nemeckej - automobilky, ale zahraničných konkurentov. Údajne chce aj takýmto spôsobom vplývať na potenciálnych zákazníkov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 071
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 748
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 949
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 649
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 820
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 685
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 423
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 124
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Pavlína Valovičová: Hranice sloboda slova – reakcia na Dírerov filter s Filipom Sulíkom
  2. Ľuboš Vodička: Kamenné pamiatky z Rímskej ríše v Komárne
  3. Jan Pražák: Ustaraná dáma v nesnesitelném horku
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Ernest Klotton: Tipy na predsvadobné fotografovanie
  6. Elena Antalová: Úloha č.1 vládcov Si a Putin: Nesmrteľnosť
  7. Vladimír Krátky: PHM za Bratislavou vs. - za Prahou .
  8. Vladimír Bojničan: Náboženské spôsobilosti, zvyklosti, tradície ako súčasť osvieteneckého sveta??? Pán Havran, to je ale urážka racionálneho rozumu!
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 835
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 438
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 209
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 846
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 429
  6. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 9 145
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 925
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 045
  1. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  2. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  3. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  4. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  5. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  8. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
SkryťZatvoriť reklamu