SME

Škodovka mení logo. Pozrite si prvé fotografie

Pravdepodobnú verziu nového loga tradičnej českej značky zverejnil časopis odborárov mladoboleslavskej automobilky.

Staré a nové logo Škoda Auto. Fotografiu urobil tajne jeden zo zamestnancov, preto je jej kvalita nízka.Staré a nové logo Škoda Auto. Fotografiu urobil tajne jeden zo zamestnancov, preto je jej kvalita nízka. (Zdroj: MF DNES)

MLADÁ BOLESLAV. Najväčšia česká automobilka Škoda Auto sa rozhodla zmeniť svoje tradičné logo. Na verejnosť už prenikli prvé fotografie jedného z možných návrhov.

Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad. Z loga zmizol názov automobilky, zmenili sa aj farby i tradičný okrídlený šíp.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Logo zverejnili odborári

Jedna z prvých fotografií nového návrhu, ktorý zverejnil portál iDNES.cz, pochádza zo zdroja z vnútra fabriky.

Pravdepodobná verzia sa od súčasnej líši hlavne tým, že z loga zmizol čierny kruh s nápisom Škoda Auto.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičný okrídlený šíp zostáva, hoci v mierne zmenenej podobe. Iné je aj zloženie farieb - logo je zeleno-strieborné.

Zmeny v logu presiakli na verejnosť v novom čísle odborového časopisu Škodovácky odborár. Firma sa k nim zatiaľ nechce oficiálne vyjadrovať.

Podľa kreatívneho riaditeľa reklamnej agentúry Konektor Martina Charváta sa na prvý pohľad zdá, že Škodovka sa snaží o zjednodušenie a modernizáciu loga.

Škoda ako Pepsi

"Je otázne, či je to v prípade značky Škoda vhodné. U značiek, ktoré majú veľkú historickú hodnotu a dlhú tradíciu býva prístup jemnejších a menších zmien výhodnejší. Lepšie podporuje vnímanú kontinuitu značky. Podobne sa pracuje napríklad s logom Pilsner Urquell," mieni Charvát.

Zásah Škodovky prirovnal k premene americkej značky Pepsi, ktorá sa razantnou úpravou loga snaží vymedziť voči Coca-Cole. Tá sa naopak drží tradície a logo mení len v pomeru veľkostí a krivke.

SkryťVypnúť reklamu

"Otázkou je, či by v prípade Škody nebol lepší prístup v štýle Coca-Cola," dodal Charvát.

Zdroj z automobilky, ktorý logo tajne urobil a poslal redakcii idnes.cz, dúfa, že medializácia novej značky môže ešte zmeniť názor vedenia firmy.

skoda2_res.jpg

Videli ste už najnovší diel auto.sme.LIVE?

Autor: IDNES.CZ

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 110
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 008
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 003
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 531
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 945
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 615
  7. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 301
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 282
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  2. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  3. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  4. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  5. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  6. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (6. - 12.6.1925)
  8. Rado Surovka: Potrava, alebo otrava ?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 191
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 14 434
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 891
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 876
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 883
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 7 387
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 792
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 698
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu