SME

Prvá jazda: Nové BMW X3 zvnútra nafúkli

Druhá generácia modelu X3 má rovnako konzervatívny dizajn ako predchodca. Teraz však viac pripomína väčší model X5. Vo vnútri je citeľne viac miesta, ale štvorvalcový diesel ostal pri štartovaní hlučný. Podvozok nabral na komforte.

BMW X3 podľa automobilky zábavne jazdí. Nevieme, lebo na štrkových cestách sme mohli ísť najviac 15 míľ za hodinu. Svetlosť podvozka 212 mm zameraniu auta plne postačuje.BMW X3 podľa automobilky zábavne jazdí. Nevieme, lebo na štrkových cestách sme mohli ísť najviac 15 míľ za hodinu. Svetlosť podvozka 212 mm zameraniu auta plne postačuje. (Zdroj: BMW)

ATLANTA, GEORGIA. Prechádzame štvorprúdovými ulicami Atlanty, ktoré sa kvalitou povrchu od našich veľmi nelíšia. Niektoré sú dokonca ešte horšie so záplatami a nerovnými spojmi na mostoch. Podvozok BMW X3 ich však filtruje lepšie ako minulá generácia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno je v tom symbolika - väčšie vonkajšie rozmery, premiéra v Amerike, výroba v Amerike a podstatne viac komfortu. Auto pôvodne navrhnuté ako (SAV) Sport Activity Vehicle sa zmenilo na SUV (Sport Utility Vehicle) s tomu primeraným komfortom a veľkosťou karosérie.

SkryťVypnúť reklamu

Našťastie, nový model jazdí precízne ako každé BMW s nádychom dynamiky, ktorú bolo v pomeroch predpisov a ciest štátu Georgia ťažko vyskúšať. Na vidieku sa však našlo pár serpentín, ktoré potvrdili, že aj toto je BMW, hoci o poznanie väčšie a komfortnejšie než predchodca.

Potreboval zmenu Model X3 bol po technickej stránke spomedzi modelov BMW najstarší a v duchu dnešných čias potreboval zmenu a hlavne nové technické prvky zavedené do ostatných modelov BMW. Po stránke vybavenosti a technického pokroku predbieha aj BMW X5.

Systém štart-stop má vypínač vedľa štartovacieho tlačidla. V BMW X3 kombinuje automobilka štart-stop systém aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.

Kým navonok je zmena postrehnuteľná, ale nie prevratná, rozdiely v priestore a technike sú viac než citeľné. Konečne sme si mohli v X3 vychutnať Head up displej, ktorý nám v cudzom prostredí Atlanty výrazne pomohol. Už len taký drobný detail ako je indikácia rýchlosti v míľach. Kým tachometer európskej verzie má ciachovanie v kilometroch za hodinu, na head up displeji si môžete zvoliť míle.

SkryťVypnúť reklamu

Stredový tunel dostal všetko potrebné, ovládanie nastavenia podvozka, najnovší iDrive a elektronickú parkovaciu brzdu. Lesklý klavírový obklad mu nepristane. Vidno na ňom prach aj drobné škrabance.

V aute určenom prioritne na cestovanie a dlhší pobyt za volantom konečne nechýba palubný informačný displej s najnovšou verziou navigácie, pripojením na internet, pevným diskom a vstupom USB. Nemá byť z cukru Napriek priorite byť dobrým a rýchlym služobníkom na cestách má BMW X3 danosť prekonať ľahký terén alebo zvládnuť prostredie, ktoré už osobnému autu nevyhovujú. Úprimne povedané, testovaciu trať v lese by sme okrem brodu a pár vyvýšenín zvládli s rodinným vanom. Dokonca strmý zjazd by sa dal zvládnuť bez hilldescent control.

SkryťVypnúť reklamu

V X3 posuvné zadné sedadlá nenájdete. Objem batožinového priestoru môže z 550 litrov narásť až na 1600. Sieť oddeľujúcu posádku od nákladu možno upevniť za predné sedadlá.

S bežným osobákom by sme ostali na bruchu na kopčekoch s ostrým vrcholom, ktoré BMW s výškou podvozka 212 milimetrov prekonalo. Zrejme to nie je iba dojem, ale nový model má lepší prechodový uhol 19,4 stupňa. Predný nárazník zvládne nájazdový uhol 25,7 stupňa a zadný 22,6 stupňa. Hmlovky umiestnené vysoko v prednom nárazníku naznačujú brodivosť 500 milimetrov. Pre štyri s dvomi Najnovšia verzia pohonu všetkých kolies xDrive nahradila v X3 doteraz používanú prvú generáciu. Prioritne ide najväčšia časť krútiaceho momentu na zadné kolesá, čo samozrejme pri pokojnej jazde na suchom asfalte necítiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dynamická stabilita však cielene pribrzďuje v ostrej zákrute zadné koleso na vnútornej strane s cieľom zmierniť nedotáčavé správanie. „Je to prvý X-model od BMW, ktorý má elektrický posiľňovač riadenia", upozorňoval Christian Bayer novinárov.

Naftový štvorvalec má techniku, aká sa dnes nosí - turbo s variabilnou geometriou lopatiek, vstrekovanie common rail s piezoelektrickými vstrekovačmi a tlakom 1800 barov. Má tiež slušný výkon 135 kW (184k). Chýba mu však kultúra pri voľnobehu a nižších rýchlostiach.

Chcel upozorniť na prvky vedúce k zníženiu spotreby. Napokon v X3 sa objavili všetky zložky Efficient Dynamics vrátane štart-stop systému (prvý krát aj v kombinácii s osemstupňovou prevodovkou), čiastočnej rekuperácie brzdnej energie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zadné svetlá teraz viac pripomínajú väčší model X5. Pri panickom brzdení nastúpi flasch efekt brzdových svetiel a za nimi nasleduje rozsvietenie výstražných svetiel.

Auto s pohonom všetkých kolies možno zatiaľ kombinovať iba s dvomi motormi. Benzínový šesťvalec 35i s dvomi turbami je v X3 namiesto doterajšieho 30i bez turba. V porovnaní s ním má o 27 percent väčší krútiaci moment a viac o 34 koní. Spotrebuje vraj o 8 percent menej paliva.

Spolu s ostatnými prvkami si možno do BMW objednať aj Top View s kamerovým monitorovaním troch strán auta.

Naftový štvorvalec 20d má oproti predchodcovi vylepšené vstrekovanie o piezoelektrické vstrekovače a tiež vyšší výkon. Ostal však rovnako neohrabaný. Teda na pomery štvorvalcov je špička, ale medzi šesťvalcovými motormi BMW je ako škaredé kačiatko. Jazdili SME...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

BMW X3 aj s väčšou karosériou a elektrickým posiľňovačom jazdí prvotriedne. Za citeľne zlepšeným komfortom sa možno ukrýva podvozok Dynamic Damper Control s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov a Dynamic Drive Control, ktorý dovoľuje vodičovi nastaviť režim podvozka a motora na Normal, Sport a Sport+. Novinka vyzerá, jazdí a robí radosť ako každé BMW. Na pomery značky pôsobí priestranne, avšak cesty v štáte Georgia nedali veľký priestor na radosť z jazdy.

Všetky moderné prvky dostupné vo vychytených modeloch značky a celková modernizácia však pripravili BMW X3 o jedinečnosť predchádzajúcej generácie. Tá mala meracie prístroje a dizajn prístrojového panelu jedinečnejší v porovnaní s ostatnými modelmi než novinka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nič to nemení na tom, že latka v triede sa posúva opäť vyššie, aj keď bez posuvných zadných sedadiel.

BMW X3 - prvé dojmy

viac priestoru vzadu

príjemnejšie nastupovanie

komfortnejší podvozok

úsporný benzínový šesťvalec

dobrý elektrický posilňovač riadenia

hlučný štart naftového štvorvalca

podstatne krajší prístrojový panel

nápadná podoba s X5

BMW X3 - rozmery a objemy Dĺžka (mm) 4648

Šírka (mm) 1881

Výška (mm) 1661

Rázvor (mm) 2810

Svetlá výška (mm) 212

Priemer otáčania (m) 11,9

Objem kufra - po roletu (l) 550

Objem kufra - po sklopení sedadiel (l) 1600

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem palivovej nádrže (l) 67

BMW X3 - technické parametre Motor R6 TwinPower Turbo R6 diesel

Verzia xDrive35i xDrive20d

Technika VALVETRONIC CR - piezo,1800 bar

Palivo benzín nafta

Prevodovka Steptronic man. (Steptronic)

Počet stupňov 8 6 (8)

Výkon (kW/k) 225/306 135/184

Pri otáčkach (ot./min.) 5800 4000

Krútiaci moment (Nm) 400 380

Pri otáčkach (ot./min.) 1200-5000 1750-2750

Kompresný pomer 10,2:1 16,5:1

Spotreba - mesto (l/100 km) 11,2 6,7(6,1)

Spotreba - mimo mesto (l/100 km) 7,4 5,0(5,3)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba - kombinácia (l/100 km) 8,8 5,6 (5,6)

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 5,7 8,5(8,5)

Maximálna rýchlosť (km/h) 245 210 (210)

Pohotovostná hmotnosť (kg) 1805 1790

Úžitková hmotnosť (kg) 560 575

Videli ste už posledný diel auto.sme.LIVE?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 364
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 576
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 347
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 353
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 553
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 534
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 516
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu