SME

Testujeme Galaxy a Sharan. Ktorý je pre rodinu lepší?

Porovnávame horúcu novinku z Volkswagenu s momentálnym etalónom triedy od Fordu. Sharan má bočné posuvné dvere, Ford už tradične výborné jazdné vlastnosti.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Začínali ako súrodenci, v trojici s modelom Seat Alhambra. Neskôr sa každý vybral vlastnou cestou. Prvý sa osamostatnil Ford, ktorý spolu s Galaxy venoval európskym motoristom aj mimoriadne schopný športový van S-Max.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na odpoveď Volkswagenu sme čakali dlhé štyri roky, ale matchball v podobe neskoršieho príchodu na trh premenil vo svoj prospech. Mnohé detaily dotiahol takmer do dokonalosti a do segmentu sedemmiestnych vanov vniesol prvky prémiovej kultúry. Stačí to však na to, aby v priamom súboji porazil Ford Galaxy?

SkryťVypnúť reklamu

Pohľad do kuchyne Na dvojčatách S-Max/Galaxy musel Ford veľmi pekne zarobiť. V čase, keď tento segment stagnoval a žiaden výrobca v ňom nevidel potenciál, Ford rozbil pretrvávajúce ticho dvomi skvelými modelmi.

Použil platformu Mondea, vďaka ktorej sa z S-Maxu a Galaxy stali najlepšie ovládateľné vany na trhu. Pocit z ovládania, akoby človek sedel za volantom menšieho Focusu, učaroval mnohým vodičom.

Ford zároveň kompletne prekopal koncepciu. Zákazníkov ušetril od vyberania zadných sedadiel z auta a začal ich schovávať do podlahy. Zároveň, aby cestujúci v každom z troch radov mali dobrý výhľad dopredu a do strán, sedadlá druhého a tretieho radu umiestnil vždy o niečo vyššie.

Mechanizmom sklápania zadných sedadiel a princípom sedenia ako na tribúne sa od Forda inšpiroval aj Volkswagen, ale k tomu sa ešte dostanem. Zatiaľ čo v západnej Európe jasne dominuje v predajoch súrodeneckej dvojice Galaxy, Slovákov viac chytil za srdce emotívnejšie tvarovaný S-Max.

SkryťVypnúť reklamu

Za uplynulý rok sa u nás predalo rovných 100 S-Maxov a 29 kusov Galaxy. Len o dva kusy za S-Maxom zaostal Seat Alhambra (98 ks), ktorý pri uvedení novej generácie nepodcenil jediný detail. Je citeľne lacnejší než Sharan (základná verzia stojí o 1.937 eur menej) a z vlastnej iniciatívy ho importér ponúka s dvojnásobnou (štvorročnou) zárukou.

Nie jediný som však názoru, že mohli by Seat ponúkať aj o 5000 eur lacnejšie, no niektorí zákazníci zaťažení na imidž a hodnotu značky nevymenia logo Volkswagen za Seat za nič na svete.

Druhý fakt je, že Sharan ponúka už v základnej výbave trojzónovú klimatizáciu, čo Alhambra nie (pri päťmiestnej verzii sa za ňu pripláca 810 eur a pri sedemmiestnej 1.534 eur). Z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že poloautomatická klimatizácia v jesennom a zimnom období na veľkú Alhambru nestačí. S rosením okien vedie nerovný boj.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazník VW má tiež voľnejšie ruky v príplatkovej výbave. Jednotlivé prvky si môže priplatiť samostatne, zatiaľ čo u Seatu iba v rámci balíkov.

Volkswagen navyše vstupuje do ringu bez akýchkoľvek skúseností, pretože Sharan pre neho na slovenskom trhu v podstate neexistoval. Kvôli vysokej cene a chýbajúcej verzii N1 sa u nás predalo strašne málo kusov. Takže VW začína s čistým listom, akoby uviedol úplne nový model a uvidíme o niekoľko mesiacov, koho obchodná politika sa presadí viac.

Na záver tohto bloku ešte odpoviem na viac ako pravdepodobnú otázku, prečo sme nasadili do testu Sharan a nie Alhambru? Auto vyvinul a postavil Volkswagen, takže zo súrodeneckej dvojice je on pre nás prvotný originál, ktorý si zaslúži byť v teste.

Strohosť víťazí nad prehnanou bižutériou Jeden je od podlahy nový model, druhý pôsobí na trhu päť rokov a nedávno prešiel inováciou. Zatiaľ čo pri prvom stretnutí sa mi Sharan vôbec nepáčil, postupne si na neho začínam zvykať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z tejto dvojice je to práve on, ktorý dostáva od nás viac bodov za dizajn. Vyzerá síce konzervatívne ako každý Volkswagen, ale zároveň pôsobí elegantne až reprezentatívne. Tmavomodrá farba sa mu hodí podstatne viac než akýkoľvek svetlý odtieň a opticky mu pomohli tiež väčšie,17-palcové kolesá.

Napriek tomu, že testujeme vozidlo v najvyššej výbave Highline, bi-xenónové svetlomety s LED-kami pre denné svietenie nie sú samozrejmosť a treba si za ne priplatiť 1.350 eur. Volkswagen sa zreteľne tlačí do prémiového segmentu, čo naznačuje nová stratégia výbavových stupňov, ale aj dlhý zoznam príplatkovej výbavy.

Po zmene fazóny pribudlo v strope Galaxy spätné zrkadlo na sledovanie detí.

Pohľad do cenníka veľmi pripomína BMW a Audi. Základná výbava je na prvý pohľad bohatá, ale každý luxusnejší prvok si treba tvrdo zaplatiť. Viac slobody a pestrosti vo výbere tak napokon vyženie konečnú sumu auta o niekoľko tisíc eur vyššie. V prípade náročných klientov až na úroveň vyššej strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford na to ide trochu inak. Keďže na Slovensku pôsobí súkromný importér, čo ho automaticky znevýhodňuje voči všetkým značkám, ktoré tu majú priame zastúpenie fabriky, ich náskok sa snaží dobiehať bohatými výbavovými balíkmi, ktoré sú v porovnaní s balíkmi stanovenými výrobcom obohatené o prvky navyše (preto to „plus" pri štandardných názvoch výbav).

Takto nakonfigurovaných vozidiel potom objedná viac, vďaka čomu dostane od výrobcu lepšiu cenu. Zákazník tak v konečnom dôsledku kúpi lepšie vybavené auto za nižšiu sumu, než keby si jednotlivé prvky nadštandardnej výbavy priplácal samostatne. Preto aj v teste vychádza ako lacnejší a lepšie vybavený model z porovnávanej dvojice.

Nami skúšaná verzia Titanium X s bi-xenónovými svetlometmi, elektrickou parkovacou brzdou, vyhrievanými a vetranými prednými sedadlami, parkovacími senzormi vpredu aj vzadu, dažďovým senzorom a športovými sedadlami začína na sume 36.170 eur (2.0 TDCi 120 kW/163 k s prevodovkou PowerShift).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sharan 2.0 TDI DSG len začína na sume 36.100 eur a to bez tretieho radu sedadiel (758, resp. 1.252 eur u výbavy Highline), bi-xenónových svetiel (1.350 eur), športových predných sedadiel (840 eur) a iných prvkov, ktoré Ford má.

Galaxy bol dlho kráľom jednoduchého prístupu na zadné sedadlá. Vďaka nízkym prahom.

Ford sa v rámci modernizácie snažil dvojičky S-Max/Galaxy výraznejšie od seba odlíšiť. S-Max ostal športový a Galaxy preladil na elegantnejšiu, luxusnejšiu nôtu. Na aute pribudlo množstvo chrómových líšt, čo na mňa pôsobí skôr odpudzujúco než luxusne.

Plná ich je maska chladiča, predný nárazník a aj pozdĺžne strešné nosníky sú chrómové. S automobilovou bižutériou to dizajnéri trochu prehnali, ale podstatné sú ostatné zmeny v rámci modernizácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tankovacie hrdlo easy Fuel, ktoré vám nedovolí pomýliť si tankovaciu pištoľ, systém BLIS upozorňujúci na autá v mŕtvom uhle, či vnútorné spätné zrkadlo na sledovanie detí alebo detská poistka dverí aj bočných okien, aktivovateľná tlačidlom vo vodičových dverách. Rovnako sa aktivuje detská poistka aj v Sharane.

Sharan využil časový odstup Kým neprišiel nový Sharan, Galaxy mohol dávať konkurentom lekcie z najpohodlnejšieho nastupovania na sedadlá druhého radu. Cez nízky prah, takmer na úrovni s podlahou sa dnu nastupuje mimoriadne pohodlne. Zadné dvere je možné otvárať takmer do pravého uhla a na sedadlá v optimálnej výške vhupnete raz-dva.

Sharan všetky spomínané výhody ešte vylepšuje o posuvné bočné dvere, ktoré najmä v meste šetria priestor okolo auta a uľahčujú rodičom manipuláciu s malými deťmi (usádzanie a vyberanie z detských sedačiek).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samotné dvere sú ale dosť ťažké (špičkové odhlučnenie kabíny konštruktéri nedosiahli len tak), preto určite odporúčam priplatiť si 662 eur za ich elektrické ovládanie zvnútra vozidla alebo diaľkovo kľúčom.

Spodná lišta predných dverí dôkladne chráni prahy pred znečistením. V tomto aute si nohavice pri vystupovaní v zime neušpiníte.

Všetky tri sedadlá druhého radu sú plnohodnotné a rovnako široké v oboch testovaných modeloch. Hoci v porovnávacom teste sme mali k dispozícii verziu s pohodlnejším šesťmiestnym usporiadaním kabíny, týždeň predtým som odovzdal klasickú sedemmiestnu verziu, ktorú som si tiež dôkladne premeral.

Namerané údaje hovoria, že vďaka väčším vykrojeniam vo dverách na lakťové opierky dominuje na šírku v oblasti lakťov Sharan (1600 vs. 1575 mm), ale v oblasti ramien je na tom lepšie Galaxy (1525 vs. 1505 mm).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pasažieri sediaci v druhom rade Volkswagenu majú tiež menej miesta nad hlavou (995 vs. 945 mm), z ktorého im v našom prípade uberá veľká panoramatická strecha. Sedadlá tretieho radu je možné v oboch prípadoch posúvať dopredu aj sklápať do podlahy.

Kto dôverne pozná Galaxy, v mechanizme ich sklápania sa nedá nevšimnúť si určitú paralelu, teda kto od koho sa inšpiroval. Rozdiel nastáva pri nastupovaní do tretieho radu. Zatiaľ čo sedadlá Forda sa po zatiahnutí za páčku iba posunú dopredu, Sharan súčasne s odklápaním operadla vyklopí sedák, vďaka čomu sa krajné sedadlá dajú upraviť do priestorovo úspornejšej polohy a vytvoria tak bezkonkurenčný prístup do tretieho radu.

Ford na oplátku myslí na to, že pasažieri v treťom rade potrebujú aj nejaký priestor na nohy, preto pri zasúvaní sedadiel do pôvodnej polohy ich nevráti úplne dozadu, ale ponechá viac miesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dve úplne zadné sedadlá sa v oboch autách vyťahujú z podlahy na dva ťahy. Rozdiel je však v sklápaní. Galaxy na to opäť potrebuje dva ťahy, zatiaľ čo Sharan pridal pod sedák pružinku, vďaka ktorej po zatiahnutí za klapku na operadle sedák automaticky vyskočí a sedadlo zložíte do podlahy jediným pohybom. Škoda len, že túto výhodu Sharan zahadzuje zanedbaním jedného detailu.

Fixovacie koncovky bezpečnostných pásov tretieho radu sedadiel visia na pásoch v nižšej polohe než vo Forde, čím prekážajú pri sklápaní sedadiel. Takže jednou rukou ich najprv treba dvihnúť a až potom je možné sklopiť tretí rad sedadiel do podlahy. Takže v konečnom dôsledku sa so zadnými sedadlami Sharana zabavíte viac než v Galaxy.

Kufor Galaxy ťaží z vnútornej šírky a výšky. Pri využití všetkých sedadiel ostane za operadlami tretieho radu ešte 308 litrov pre batožinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohodlie sedenia v treťom rade je v oboch autách z priestorového hľadiska vyrovnané. To znamená, že vyhovie nielen deťom, ale celkom príjemne sa v treťom rade odvezú aj priemerne vysokí dospelí.

Ak radi cestujete úplne vzadu, bude o vás v oboch prípadoch dobre postarané. Budete si mať kam odložiť nápoj, k dispozícii sú lampičky na čítanie a o klimatický komfort sa stará trojzónová klimatizácia. U Volkswagenu s výduchmi v podlahe a v strope vo všetkých troch radoch. V prípade Forda v druhom rade s ventilačnými výduchmi v stredných stĺpikoch a v podlahe a v treťom v bočných stenách.

Na záver ešte dve poznámky k Sharanu. Zatiaľ čo Galaxy je vybavený siedmymi sedadlami štandardne, u VW sa za tretí rad pripláca. Sharan je zase prvý sedemmiestny van vybavený úchytmi Isofix na všetkých piatich zadných sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V balení je lepší Ford Ďalší citeľný rozdiel medzi testovanými vozidlami je v tom, koľko miesta ostane v kufri za operadlami tretieho radu sedadiel. Pri využití všetkých sedem miest na sedenie nájdete v podlahe Sharanu hlbokú „jamu" minimálne na dve tašky. Celkový objem má hodnotu 300 litrov.

Ford nemá tak vyhĺbenú podlahu ako Volkswagen, ale jeho batožinový priestor je širší o 55 mm a o 8 litrov väčší (308 l). Za sedadlá tretieho radu sa tak vmestí niekoľko tašiek, alebo aj dvojgeneračný kočiar. Pri využití piatich sedadiel objemom stále vedie Ford (830 l vs. 809 l), hoci Volkswagen má dlhší a na pohľad väčší kufor.

Faktom je, že batožinový priestor Sharanu je dlhý, ale kvôli hrubým, čalúneným bočným stenám aj viditeľne užší. Niekomu vyhovuje úzky a dlhý kufor, inému široký a krátky. Oba však plne uspokoja nároky každej rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Achilovou pätou oboch vozidiel je absencia rezervného kolesa, na ktoré nie je miesto v interiéri ani v podvozku pod batožinovým priestorom. Nechcem si predstaviť opravovať defekt mobilnou sadou alebo riešiť rozrazenú pneumatiku niekde v zime v noci, s plným autom detí.

Rodinné auto by bez pardónu rezervné koleso malo mať, zvlášť na našich rozbitých cestách, ktoré sú už na začiatku zimy deravé ako ementál.

Silnou stránkou oboch modelov je naopak množstvo fixovacích prvkov a mechanizmov na uchytenie rôznych druhov batožiny, bicyklov a iného športového náradia.

Aj vodič je dôležitý Rodinné sedemmiestne vany sú v prvom rade o zadných sedadlách a priestore, ale týmto dvom vozidlám veľmi záleží aj na vodičovi. Obe vozidlá ponúkajú svojim vodičom ergonomicky bezchybné pracovisko, Volkswagen v detailoch možno ešte o niečo prepracovanejšie než Ford.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kokpit Sharana pôsobí možno po dizajnérskej stránke stroho až nudne, ale viac si dal záležať na výbere aj kombinácii jednotlivých materiálov. Vo Forde ma napríklad zarazil ovládací panel ventilačnej sústavy z čierneho plastu, ktorý akoby zabudli povrchovo upraviť - napríklad nalakovať. Ten istý panel, len streknutý na strieborno vyzerá v mojom S-Maxe so slabšou výbavou oveľa kultúrnejšie.

Volkswagen s ničím nelaboruje, v ničom sa nesnaží byť originálny. Meracie prístroje, displeje a ovládací panel multimediálneho systému už dôverne poznáme z iných modelov. Všetko je prehľadné, jasne čitateľné a v dobrom dosahu vodiča.

Vo Forde mi prekážal prehnane vysvietený prístrojový panel s veľmi komplikovaným menu palubného počítača. Preklikanie sa k nejakým prevádzkovým údajom bolo zdĺhavé a zložité. Na druhej strane musím Ford pochváliť za rýchle a jednoduché spárovanie mobilného telefónu s autom pomocou Bluetooth.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo Volkswagene sa vpredu sedí nižšie, porovnateľne s klasickým osobným autom, v komfortnejších sedadlách so slabším bočným vedením. Ford napriek vyššiemu ukotveniu sedadiel ponúka športovejší posed, pod ktorý sa podpisujú v testovanej výbave štandardne dodávané športové sedadlá, výborne podopierajúce telo v zákrutách.

Vodič aj spolujazdec sa v nich cítia oveľa stabilnejší. Vďaka vyššiemu posedu majú zároveň veľmi dobrý výhľad. Ford je tiež lepšie a precíznejšie ovládateľný, vďaka citlivejšiemu a presnejšiemu riadeniu (najmä okolo stredovej polohy) s nevídanou spätnou väzbou v tomto segmente.

Predovšetkým vplyvom riadenia, ale tiež tuhšieho podvozka, ktorý karosérii dovolí menšie náklony, som si za volantom Galaxy pripadal ako v kompaktnejšom a minimálne o triedu menšom aute než Sharan.

Na pohľad dlhý batožinový priestor zbytočne stráca miesto na šírku - masívnymi bočnými stenami. Po vyklopení tretieho radu sedadiel ostane v podlahe hlboká jama a celkový objem sa zmenší na stále akceptovateľných 300 litrov.

Ovládanie Volkswagenu nemá až taký športový charakter. Jeho parketa je skôr komfort a plynulosť jazdy. Riadenie je vláčnejšie, ale presné. Na každý pokyn vodiča alebo zmenu smeru reaguje pokojnejšie, menej ostro než Ford, čo jazde dodáva gracióznosť akú poznám z áut prémiového segmentu.

V tichučkej kabíne, počuteľne lepšie odhlučnenej od podvozka aj aerodynamického hluku v porovnaní s Fordom, vozí posádku ako vo vatičke. Kultivovane, bez prenášania otrasov a rázov z povrchu našich ciest.

Ako majiteľ Forda to nerád priznávam, ale Sharan je príjemnejším autom na rodinné cestovanie a hltanie dlhých vzdialeností. Lepšie sa počujem s deťmi aj v úplne zadnom rade sedadiel.

Väčšie presklené plochy dodávajú interiéru viac svetla a pod skvelú cestovnú atmosféru sa podpisuje aj obrovská, príplatková panoramatická strecha (1061 eur).

Jazdné vlastnosti a stabilita oboch vozidiel sú na veľmi vysokej úrovni. Obe autá patria po jazdnej stránke medzi špičku v segmente. Galaxy sa orientuje športovejšie. Možno sa mi teraz vysmejete, že ako sa dá spojiť van so športovou jazdou, ale kto nevyskúšal, nech ma vopred neodsudzuje.

Sharan kladie väčší dôraz na akustický a jazdný komfort a maximálne pohodlie posádky. V zákrutách a na nerovnostiach sa trochu viac pohojdáva, ale podvozok pekne filtruje kmity karosérie a precízne drží stopu.

Nafta a dve spojky Obe testované vozidlá poháňali moderné dvojlitrové naftové motory, spriahnuté so šesťstupňovými dvojspojkovými automatickými prevodovkami. Pre Volkswagen je DSG už zabehaným rodinným talizmanom, pre Ford je PowerShift úplnou novinkou.

Odľahčený a mimoriadne kultivovaný agregát 2.0 TDI od Volkswagenu znie porovnateľne ticho ráno za studena aj po zohriatí. Vnútri je vynikajúco utlmený. Počuť iba veľmi vzdialený, príjemne mäkký naftový klepot.

Dlhé a ťažké prevody automatickej prevodovky mu však citeľne ubrali na temperamente, čo cítiť najviac pri predbiehaní. Vtedy by som prijal silnejší z dvojice naftových dvojlitrov s výkonom 125 kW/170 k.

DSG radí jemne, pred zákrutou si sama podradí a lepšie pracuje s krútiacim momentom než prevodovka PowerShift od Forda.

Volkswagen do všetkých svojich modelov s naftovými agregátmi postupne zavádza takzvanú BLUE Technology, ktorá šetrí životné prostredie aj spotrebu, ale zároveň dlhými prevodmi uberá vozidlám z dynamiky. Súčasťou tejto technológie je aj systém štart/stop, na ktorý sa ľahšie zvyká práve v kombinácii s automatickou prevodovkou.

Nový naftový dvojliter z dielne Forda 2.0 TDCi (120 kW/163 k) je podstatne živší, energickejšie ťahá aj ostrejšie reaguje na zošliapnutie akcelerátora. Dynamický rozdiel medzi nimi je asi taký veľký, akoby Ford poháňal motor väčšieho objemu.

V porovnaní so Sharanom ho však aj viac počuť a je minimálne o liter smädnejší (Volkswagen 7,6 l/100 km, Galaxy 8,7 l/100 km). Automatická prevodovka DSG pracuje jemne, keď treba, pred zákrutou si sama podradí a vnímavo sa prispôsobuje tlaku na akcelerátor a jazdnému štýlu vodiča.

Citlivo sa vie vodičovi prispôsobiť aj prevodovka PowerShift, ktorá ale v porovnaní s DSG často zbytočne podraďuje. DSG lepšie využíva krútiaci moment a pružnosť naftového motora v nízkych otáčkach.

Kupujem - nekupujem

V minulosti som už napísal, že jeden sedemmiestny van už vlastním (je to Ford S-Max) a som s ním spokojný. Nový Sharan sa mi však nesmierne páči. Získal si ma odsúvateľnými bočnými dverami, vynikajúco odhlučnenou kabínou, tichým a úsporným motorom a celkovým komfortom cestovania s rodinou, ktorý posunul na vyššiu úroveň. Mnohé detaily prevzaté z Galaxy ďalej vylepšil a vo viacerých oblastiach je kultivovanejší než Ford. Kedysi by som nad Galaxy s automatom vôbec nauvažoval, ale musím priznať, že nová prevodovka PowerShift v kombinácii s novým a silným naftovým dvojlitrom môj názor zmenila. Oba modely sú výborné rodinné autá. Ktorýkoľvek z nich si vyberiete, nemôžete urobiť chybu.

Rozhodovať bude cena, sympatie k značke, prípadne rozdielny charakter - šport verzus komfort. Ja si z tejto dvojice vyberám Sharan, ale k naftovému motoru a DSG by som si ešte priobjednal pohon všetkých štyroch kolies 4Motion. (Michal Karpat)

Technické parametre

Model Ford Galaxy Titanium X Volkswagen Sharan Highline

Motor 2.0 TDCI 2.0 TDI

Zdvihový objem [cm3] 1997 1968

Výkon [kW/k] 120/163 103/140

pri otáčkach [1/min] 3750 4200

Krútiaci moment [Nm] 340 320

pri otáčkach [1/min] 2000-3250 1750-2500

Prevodovka 6 st. PowerShift 6 st. DSG

Maximálna rýchlosť [km/h] 200 191

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,4 10,9

Nameraná spotreba

[l/100 km] 8,1 7,6

Výrobcom udávaná spotreba [l/100km] 6,0 5,7

Emisie CO2 [g/km] 159 149

Dĺžka/šírka/výška [mm] 4819/1884/1811 4854/1904/1740

Rázvor náprav [mm] 2850 2919

Pohotovostná hmotnosť [kg] 1731 1803

Objem palivovej nádrže [l] 70 73

Objem batožinového priestoru [l] 308-2325 300-2297

Cena testovaného modelu od [eur ] 36 170 36 100

Prevádzkové údaje Interval výmeny motorového oleja 20.000 km

/1 rok 15.000-30.000 km

/2 roky

Výmena rozvodov 200.000 km/10 rokov 210.000 km/bez obmedzenia času

Základná záruka na vozidlo 2 roky 2 roky

Možnosť predĺženia záruky za príplatok nie nie

Záruka na karosériu proti prehrdzaveniu 12 rokov 12 rokov

Záruka na lak 2 roky 3 roky

Kompletný cenník pre Sharan nájdete tu a pre Galaxy kliknite sem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 67 582
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 194
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 824
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 621
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 175
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 046
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 164
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 80 769
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 195
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 509
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 824
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 255
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 889
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 268
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu