ŽENEVA. Najmenší Range Rover v histórii debutoval síce už vlani, ale až v Ženeve vidíme definitívnu sériovú verziu, ktorej predaj odštartuje v priebehu tohto roka. Evoque na nás zapôsobil už na fotografiách. Po prvom osobnom - statickom - kontakte tvrdíme, že BMW X1 a Mini Countryman dostali zdatného súpera.
Vyzerá ako prototyp
Tvary Range Rovera Evoque boli takmer bez zmeny prebraté zo štúdie LRX Concept. Dizajnéri v rámci prípravy sériovej verzie zmenili iba také detaily, ako vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky dverí. Auto vďaka hranatým základným líniám karosérie, mohutným blatníkom a relatívne úzkym bočným oknám vyzerá naozaj mohutne. K dispozícii bude v troj- i päťdverovom vyhotovení.
Atraktívny dizajn si našťastie nevyžiadal žiadnu významnejšiu daň v interiéri. Ten je navrhnutý v jednoduchom štýle. Poteší priestorová ponuka na predných i zadných sedadlách, a to vo všetkých smeroch.
Turbo: diesel aj benzín
Pre absolútne najekologickejší Range Rover (podľa tvrdení výrobcu)sú pripravené dve poháňacie jednotky - prepĺňaný zážihový dvojliter (177 kW/240 k) a turbodiesel s objemom 2,2 litra, dodávaný v dvoch výkonových variantoch, so 110 kW/150 k a 140 kW/190 k. K dispozícii budú verzie vybavené pohonom predných, prípadne všetkých štyroch kolies.
Tvar predného nárazníka naznačuje, že Evoque je určený najmä pre jazdu po spevnených komunikáciách. Kvalita jazdných vlastností však nateraz zostáva zahalená rúškom tajomstva.