SME

Prvá jazda: BMW G 650 GS - nenáročný spoločník na každý deň

Začínaš s motorkami alebo tvoju nežnejšiu polovičku omrzelo byť spolujazdcom a chce jazdiť sólo? Si tu dobre a čítaj ďalej. Si ostrieľaný harcovník a cestovateľ? Tak toto zrejme nebude tvoja „šálka kávy“, ale tiež si tu dobre a čítaj ďalej.

(Zdroj: Majo Illéš a BMW)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Tento staronový jednovalcový Bavoráčik tu už raz bol pod menom F 650GS a jeho výroba skončila v septembri 2007. Po štyroch rokoch páni z Berlína usúdili, že je čas na comeback a starú GS omladili a opäť vpustili medzi pospolitý ľud motorkársky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako by sme charakterizovali proces omladenia jednou vetou? Na rám aj motor z predchádzajúceho modelu sa nahodili plasty v novom dizajne a, voilà, nová motorka je na svete.

Pohonná jednotka je osvedčený a spoľahlivý, vodou chladený jednovalec z dielne rakúskej firmy Rotax, a rám je klasický oceľový, rúrkový. Toto všetko tu už bolo a v zásade to nie je úplne zlé.

SkryťVypnúť reklamu

Ak k tomu pridám „joklovinovú“ zadnú kyvnú vidlu a dizajnovo zastarané puzdrá klasických predných teleskopov (apropo, predné teleskopy by sme v 21. storočí čakali skôr vo forme up side down vidlice), tak prichádzam k záveru, že pri tomto staronovom modeli sa firma BMW Motorrad, ktorá je inak známa svojimi investíciami do nových riešení, rozhodla čo najviac ušetriť na vývoji a na použitých dieloch a zaplatiť jedine dizajnérov za nový vzhľad.

1.jpg
Dizajnéri si svoju robotu odviedli na výbornú. Svetlo si plní svoju úlohu príkladne, na riadidlách sa nešetrilo a sú dostatočne pevné, a hlavne široké, čo má pozitívny vplyv na ovládateľnosť.

Ergonómia sedla je príkladná a povrchová protišmyková úprava naozaj funguje. Ako príplatkovú výbavu sme testovali vypínateľné ABS, ktoré je naozaj hodné každého centu čo stojí, ale na môj vkus je príliš citlivé a aktivuje sa priskoro.

SkryťVypnúť reklamu

Vyhrievané rukoväte, na ktoré keď si raz zvyknete, tak si bez nich v chladných dňoch už neviete predstaviť život... Hlavný stojan, ktorý uľahčuje mazanie reťaze je navrhnutý tak dobre, že po troche cviku tú relatívne ťažšiu motorku naň bez problémov vyhodí aj vaša 50- kilová priateľka. Proti dlhoprstým je za príplatok možné dokúpiť si fabrický DWA alarm aj s imobilizérom.

2.jpg

Podvozok je na ceste o chlp lepší ako v teréne, ale tento pocit môže byť ovplyvnený cestným vzorom pneumatík Bridgestone Battlewing, ktoré boli použité ako prvomontáž z fabriky. Fun faktor na kľukatej asfaltovej ceste z G 650 GS len tak srší, ale s pribúdajúcou šotolinou a rozbitým terénom sa stráca.

Naozaj nie je žiaden kumšt dostať predné tlmiče v teréne na doraz, ale to neberiem ako chybu, pretože na ťažšie terény sú určené iné motorky.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba, slovo dnes tak často zo všetkých strán skloňované, je ukážková, a výrobca udáva pri konštantnej jazde 90km/h spotrebu 3,2 litra benzínu na 100 km. Tomuto údaju celkom aj verím, nakoľko pri tankovaní nám vyšla spotreba 4,3 litra/100km, a to vzhľadom na potrebu neustáleho zastavovania sa a rozbiehania pri filmovaní je údaj viac než dobrý.

3.jpg

G 650 GS je motorka, ktorá nie je v ničom zlá, ale skúseného motorkára ničím nenadchne. Ako vstupná brána pre mladého chalana do sveta cestných endúr, pre vašu priateľku, čo chce začať jazdiť sama alebo pre vášho tatka, ktorý chodí na ryby je to ideálna voľba.

Na každodenné dochádzanie do práce po rozbitých slovenských cestách pre niekoho, kto nemá rád skútre, je malá „géesa“ taktiež zaujímavou alternatívou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4.jpg

Cena 7 250 eur
Motor 652 ccm, 4 ventily, DOHC
Výkon 48 koní pri 6 500 ot./min.
Krút. moment 60 Nm pri 5 000 ot./min.
Prevodovka 6-stupňová
Sekundárny prevod reťaz
Rozmery (D x Š x V) 2 165 x 920 x 1 240 mm
Hmotnosť 192 kg (prevádzková)
Rázvor 1 477 mm
Výška sedla 780 - 820 mm
Objem pal. nádrže 14 litrov
Pneu predná 110/80-19
Pneu zadná 140/80-17

video: Majo Illéš, Ján „raptor“ Grácz

Autor: Ján „raptor“ Grácz

BMW

Súvisiace témy: Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  6. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  7. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  8. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 13 068
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 160
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 355
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 885
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 884
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 734
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 788
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 751
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  3. Jaroslav Liptak: Je toto Test Amerického Experimentu? A čo je vlastne ten Experiment?
  4. Ľuboslava Šusteková: Poctivý domáci kečup
  5. Ján Korček junior: Čo priniesol august v Premier League?
  6. Monika Chovanová: Ženy ukončujú vzťah definitívne
  7. Petra Machová: Plavba po Níle - Ako vyzerá múmia Tutanchamona a žijú v Níle krokodíly?
  8. Štefan Šturdzík: Osud je mocný čarodej a robí si čo chce.
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 221
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 606
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 751
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 986
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 539
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 5 960
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 5 436
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 4 718
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťZatvoriť reklamu