SME

Hyundai odhalil nový sedan i40 – naživo z Barcelony

Hyundai využil vákuum medzi najdôležitejšími svetovými výstavami a všetku pozornosť odbornej verejnosti stiahol na svoj model, ktorý je jedinou svetovou premiérou na španielskej pôde.

(Zdroj: Michal Karpat)

Svetovú premiéru druhej karosárskej verzie modelového radu i40 si Hyundai zámerne naplánoval počas autosalónu v Barcelone. Využil vákuum medzi najdôležitejšími svetovými výstavami a všetku pozornosť odbornej verejnosti stiahol na svoj model, ktorý je jedinou svetovou premiérou na španielskej pôde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BARCELONA. Dva mesiace po premiére kombíka na ženevskom autosalóne dopĺňa Hyundai modelový rad i40 aj o elegantný sedan. Nástupca Sonaty už nechce byť klasickou troj-priestorovou limuzínou, ale imidžovejším manažérskym autom, s nízkou a pretiahnutou líniou strechy v štýle štvordverového kupé, ktorý zachováva súlad so športovým naturelom kombíka.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho silnou stránkou je bohatý vnútorný priestor na predných aj zadných sedadlách. Negatívom ramená veka batožinového priestoru zasahujúce do priestoru pre batožinu.

Výborne načasovaná premiéra

Musím uznať, že Hyundai to so svetovou premiérou modelu i40 sedan vymyslel veľmi dobre. Autosalónu v Barcelone venoval jedinú významnú svetovú premiéru (pokiaľ dnes niekto neprekvapí niečím ďalším, ako napríklad Seat) a zo svojej limuzíny, ktorá je len ďalšou karosárskou verziou urobil najväčšiu hviezdu výstavy.

Aby som bol spravodlivý, musím však spomenúť, že Barcelonu si Hyundai vybral ešte z jedného, podstatného dôvodu. Španieli majú až 40% podiel na trhu so sedanmi segmentu D v Európe.

Ak chce teda niekto v tejto triede niečo znamenať, viac-menej má povinnosť uviesť svoj nový model práve tu (Nie náhodou boli napríklad prvé jazdy s novým Volkswagenom Passat vlani práve v Barcelone). O to skôr, že sedan i40 by mal tento rok značke Hyundai pomôcť zvýšiť trhový podiel na európskom trhu na 3%.

SkryťVypnúť reklamu

Dostatok miesta pre všetkých

Nový sedan ťaží z atraktívnych tvarov karosérie, ale zároveň si zachováva priestorovo bohato dimenzovaný interiér, ktorému dáva dobrý základ rázvor náprav dlhý 2770 mm.

Výrobca v tlačovej správe píše, že i40 sedan ponúka najviac miesta pre predných pasažierov v oblasti hlavy, ramien aj nôh v triede. Mňa skôr zaujala ponuka miesta na zadných sedadlách. Sediac za sebou (po nastavení sedadla vodiča podľa mojej potreby) som mal viac priestoru na nohy než v Passate.

Z miesta nad hlavou pocitovo ukrajuje veľká panoramatická strecha. Preto pocitovo, lebo pri pohodlnom usadení sa do zadných sedadiel s hlavou opretou o opierku vlastne hlava pasažiera do kontaktu s panoramatickou strechou nepríde.

Navyše priamo nad hlavami sú do čalúnenia stropu vydlabané jamky pre miesto na hlavu, ako býva dnes zvykom takmer u každého nového sedanu.

SkryťVypnúť reklamu

Objem kufra 503 l

Veľký batožinový priestor zaskočí trochu lacným vyhotovením v porovnaní s perfektne vypracovaným a krásne čalúneným interiérom. Ako keby chcel výrobca zdôrazniť, že kufor je vyslovene účelový priestor.

Zvnútra je veľmi jednoducho čalúnený, tenkým kobercom ako v ázijských autách o kategóriu nižšie. V porovnaní s prepracovaným kufrom kombíka pôsobí tento priestor po vizuálnej stránke ako chudobný príbuzný.

Vystavená verzia však bola ešte predsériový kus, takže do novembra, kedy má prísť sedan i40 na trh sa môže ešte veľa zmeniť. Taktiež s vekom sa technici mohli trochu viac potrápiť a pánty zasahujúce do priestoru vyriešiť inak.

Samotný priestor pre batožinu pôsobí inak naživo veľkým a dobre využiteľným dojmom. Pod podlahou je ukrytá plnohodnotná rezerva. Veko má zvnútra madlo, ale chýbajú háčiky na zavesenie tašiek a drobností.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ticho ako vo vatičke

Špeciálnu pozornosť technici venovali odhlučneniu kabíny. Aplikovaním celého balíka materiálov absorbujúcich hluk a vibrácie sa zlepšila akustika interiéru o 20% aj vonku počuteľný hluk bežiaceho motora (v porovnaní s i40 bez tohto akustického balíka).

Nové technológie

Sedan i40 bude vybavený množstvom nových technológií, s ktorými sme sa u tejto značky doposiaľ nestretli. Bude mať napríklad parkovací asistent, ktorý točí za vás volantom, systém upozorňujúci vodiča na bezdôvodné vybočenie z jazdného pruhu, parkovaciu kameru, elektronickú ručnú brzdu, vetrané predné sedadlá a vyhrievaný volant. Samozrejmosťou v tomto segmente už sú xenónové svetlá a LED svetlá pre denné svietenie.

Štyri motory

Na začiatok budú i40 sedan poháňať dva atmosférické benzínové štvorvalce 1.6 GDI (99 kW/135 k) a 2.0 GDI (130 kW/177 k), ku ktorým neskôr pribudne 1.6 Turbo GDI.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naftový segment zastupuje 1.7 CRDi v dvoch výkonových verziách - 85 kW/115 k a 100 kW/136 k. Všetky motory sa štandardne kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

K obom výkonnejším motorom (benzínovému aj naftovému) je na výber aj šesťstupňová automatická prevodovka. V kombinácii s technológiou ISG (stop/štart systém) spotrebuje slabší z dvojice naftových motorov v priemere 4,3 l/100 km a silnejší 4,5 l/100 km.

Benzínová jednašestka si z nádrže odpije 6,0 l/100 km (s ISG) a dvojliter 6,8 l/100 km. Palivová nádrž má objem 70 litrov.

(Cestu hradila spoločnosť Hyundai)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  8. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 491
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 996
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 103
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 718
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 492
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 873
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 741
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 503
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondrej Putra: 16-ročného Adama obesila AI?
  2. Rado Surovka: Luxemburg - Všetci svätí 0:1
  3. Valeria Malíková: Suverénna žaba v Číne
  4. Štefan Šturdzík: Dane a zase dane a ešte aj zrušené voľno . Takto to urobím do psej matere !!!
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov
  6. Monika Albertiová: Ak môže byť Kotlár ministrom zdravotníctva, ja budem premiérka
  7. Otilia Horrocks: Čo Vás v posledných mesiacoch či dňoch potešilo?
  8. Ivan Čáni: Keby boli Rusi namiesto Ukrajiny napadli Slovensko, tak by žiadna vojna nebola.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 973
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 13 145
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 039
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 905
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 451
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 315
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 4 770
  8. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 4 460
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu