SME

Kombi Hyundai i40 na Slovensku s cenami od 21 990 eur

Hyundai i40 prichádza najprv s karosériou kombi a označením cw, sedan ho bude nasledovať neskôr. V ponuke sú tri motory a tri stupne výbavy.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ iba ako kombi

Na slovenský trh prichádza Hyundai i40, ktorý má ambíciu túto situáciu zmeniť. Importér sebavedomo tvrdí, že najväčšími konkurentmi pre novinku budú Ford Mondeo, Opel Insignia a VW Passat. i40 nastupuje netradične, najprv s karosériou typu kombi. Sedan absolvoval výstavnú premiéru len nedávno a na trhu sa objaví neskôr.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spojler na piatych dverách. Objem batožinového priestoru má hodnotu 553 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1719 l.

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy.

SkryťVypnúť reklamu

Priame vstrekovanie pre všetkých

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov obsahuje tri agregáty, všetky s priamym vstrekovaním paliva. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min. Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel CRDi radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom, dodávaným za príplatok 1800 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú k dispozícii tri stupne výbavy. Základný Comfort zahŕňa 16-palcové plechové disky s plastovými krytmi, denné LED svetlá, hmlovky, strešné lyžiny, stabilizačný systém, asistent pre rozjazd do kopca, čelné, bočné, hlavové a kolenný airbag, aktívne predné opierky hláv, elektrické ovládanie predných a zadných okien, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, lakťovú opierku vpredu i vzadu, rádio s CD, MP3, ovládaním na volante a vstupmi Aux/USB.

Výbava Style pridáva 17-palcové zliatinové kolesá, chrómované kľučky dverí, vyhrievané predné i zadné sedadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, bedrovú opierku pre vodiča, tempomat, Bluetooth handsfree,...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najluxusnejší variant nesie označenie Premium a v porovnaní so Style obsahuje aj 18-palcové zliatinové disky, predné xenónové adaptívne svetlomety, elektricky ovládané piate dvere, kožené čalúnenie, parkovaciu kameru, navigačný systém,...

Hyundai i40 cw - cenník

Comfort Style Premium
1,6 GDI (99 kW/135 k) 21 990 eur 23 990 eur -

2,0 GDI (130 kW/177 k)

- 25 490 eur 31 490 eur
1,7 CRDi (85 kW/116 k) 22 990 eur - -
1,7 CRDi (100 kW/136 k) - 25 990 eur 31 990 eur

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 707
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 926
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 266
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 407
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 126
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 910
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 484
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 871
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 528
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 981
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 786
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 456
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 969
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 260
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu