SME

Česká Tatra hlási nový začiatok a predstavuje model Phoenix

Moderná kabína, motor i prevodovka a osvedčená konštrukcia podvozka majú k českej automobilke prilákať nových zákazníkov.

(Zdroj: Tatra)

BRATISLAVA. „S novým modelom sa otvára ďalšia kapitola celosvetovo úspešného románu s názvom Tatra,“ takto poeticky uviedla legendárna česká automobilka novinku Phoenix. Dvoj-, troj- alebo štvornápravové nákladné vozidlo vzniklo v spolupráci s holandským výrobcom DAF a skupinou Paccar.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

DAF má v Tatre 19-percentný podiel. Česi vďaka tomu môžu predávať svoje autá v dílerskej sieti holandskej značky a zároveň získali prístup k niektorým moderným komponentom. Tie boli použité aj na novinke Phoenix. Ide napríklad o kabínu DAF CF 85, ponúkanú v dvoch verziách - krátkej a s priestorom na spanie.

SkryťVypnúť reklamu

Motor Paccar, prevodovka ZF

Agregát dodala skupina Paccar. Ide o kvapalinou chladený vznetový šesťvalec s objemom 12,9 litra, prepĺňaný turbodúchadlom. K dispozícii sú štyri výkonové varianty – 265 kW (360 k), 300 kW (408 k), 340 kW (462 k) a 375 kW (510 k).

Vďaka úprave výfukových plynov selektívnou katalytickou redukciou je motor schopný plniť požiadavky emisných noriem Euro 4 a Euro 5.

Prevodové ústrojenstvo pochádza od ďalšieho známeho výrobcu - ZF. Na výber je manuálna i automatická 16-stupňová prevodovka.

Podvozok vlastnej konštrukcie

Do konštrukcie podvozka si Tatra zasahovať nenechá. Koncepcia tvorená rámom, pozostávajúcim z nosnej rúry a priečnikov sa vyznačuje najmä vysokou tuhosťou. Kolesá sú zavesené na výkyvných polonápravách so vzduchovým odpružením. Zákazník má na výber štyri typy pohonu: 4x4, 6x6, 8x8 alebo 8x6. Pohon prednej nápravy sa dá odpojiť alebo pripojiť kedykoľvek počas jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť auta je elektronicky obmedzená na 85 km/h. Svetlá výška podvozka (vo variante s pneumatikami 315/80 R22,5) má hodnotu 300 mm. Predný nájazdový uhol dosahuje 31 až 35 stupňov, podľa konkrétnej verzie.

Tatra by modelom Phoenix rada oslovila aj úplne nových zákazníkov, ktorí doteraz používali vozidlá konkurenčných značiek. Česi síce cenník zatiaľ nezverejnili, zato prezradili dĺžku záruky na hnací trakt - 36 mesiacov alebo 300 000 najazdených kilometrov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 569
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 858
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 669
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 756
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 262
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 937
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 814
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 561
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Toto sú desivé prvé minúty po tom, ako vypukne jadrová vojna! | 7 knižných tipov
  2. Vladimír Bojničan: OD OLTÁRA K TOTALITE: Ako sa cirkev, konzervatívci a bývalí komunisti spojili pri rozvrate Západu
  3. Peter Gregor: Sýrska Rožava po páde Baššára Asada
  4. Marek Namešpetra: Siedmy deň
  5. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida.
  6. Dagmar Olajošová: Spaľovňa horúca téma
  7. Martin Fronk: Kultúra nie je súkromný majetok
  8. Jolana Čuláková: Ako ochrániť premiéra pred atentátom, nebezpečnými policajtmi, novinármi a mimovládkami
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 420
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 36 448
  3. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 663
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 12 305
  5. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 463
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 11 037
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 449
  8. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči. 9 529
  1. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  2. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  3. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  4. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  5. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  6. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  7. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  8. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
SkryťZatvoriť reklamu