BRATISLAVA. Bratislavský závod Volkswagen sa pripravuje na spustenie sériovej výroby troch nových miniáut Seat, Škoda a Volkswagen, spoločne označovaných ako New Small Family. Koncern VW Group nimi chce pritiahnuť zákazníkov, ktorí doteraz v segmente A dávali prednosť konkurencii.
Prvé malé Volkswageny opustia výrobné linky v najbližších týždňoch. V októbri sa k nim pridajú Seaty a Škody.
S motorom vpredu
Volkswagen zároveň ako prvý spustil na nový model reklamnú kampaň. Vo zverejnenom videu sa však auto neobjavilo. Jeho premiéra je naplánovaná na 22. augusta.
Už dlhšie na verejnosti kolujú informácie, týkajúce sa techniky noviniek. Tá bude pre všetky tri miniautá prakticky zhodná. Od pôvodne plánovaného konceptu s motorom uloženým vzadu a pohonom zadných kolies konštruktéri, kvôli zvýšeným nákladom na vývoj a výrobu, upustili.
Vozidlá tak budú mať agregáty uložené vpredu a poháňané predné kolesá. Kostrou ponuky budú zážihové agregáty 1,0 l a 1,2 TSI. Chýbať však nemá ani vznetový či elektrický variant.
Lupo, Me a...
Hoci technika i základné tvary vozidiel sú viac menej známe - dizajn má vychádzať zo štúdie VW Up - rúškom tajomstva zostávajú zahalené názvy noviniek. Volkswagen v tejto súvislosti zrejme opráši označenie Lupo.
Seat namiesto pôvodne presadzovaného mena Arosa s najväčšou pravdepodobnosťou použije jednoduchý názov Me.
Škoda používa pre nové miniauto interné označenie City Car. Česi si však nedávno nechali zaregistrovať názvy Go, Popular, Civia, Towny, Hero, Viva, Vivia či Rapid. Meno pre najmenší model sa tak možno ukrýva niekde medzi nimi.
Autor: fg