SME

Upravená vizáž a nové motory pre Fiat Punto

Najnovšie malé auto od Fiatu sa nevolá Grande Punto, ani Punto Evo, ale jednoducho Punto. Má opticky jednoduchšiu prednú časť, kvalitnejší interiér a k dispozícii je s novými motormi.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Zástupca talianskej automobilky Fiat v segmente malých áut už druhýkrát za svoj životný cyklus mení názov. Pri debute v roku 2005 ho predstavili ako Grande Punto. Po výraznej modernizácii v roku 2009 sa volalo Punto Evo a aktuálne s ľahkým faceliftom prichádza zjednodušenie mena na „Punto“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zjednodušená „tvár“

Čo priniesla najnovšia omladzovacia kúra? Na prvý pohľad najmä drobné úpravy vzhľadu. Horizontálna lišta v prednom i zadnom nárazníku je teraz nalakovaná vo farbe karosérie.

Dizajnéri sa snažili opticky zjednodušiť pomerne komplikované predné partie. Dôkazom je fakt, že z hornej časti nárazníka zmizla chrómovaná lišta. Zostalo iba osamotené logo Fiat.

SkryťVypnúť reklamu

Nový dizajn dostali zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov a paletu lakov karosérie rozšírili tri nové odtiene: Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey. Modernizácia interiéru zahŕňa najmä nové typy čalúnenia a kvalitnejšie materiály. Úrovne výbavy sú tri: Pop, Easy a Lounge.

Dvojvalec a vynovený turbodiesel

Ponuku motorizácií doplnili dve nové poháňacie jednotky. Prepĺňaný zážihový dvojvalec 0,9 TwinAir debutoval v malom Fiate 500. Taliani sľúbili, že ho dostane aj Punto a teraz sľub splnili. Malý agregát disponuje výkonom 63 kW (86 k) pri 5500 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 145 Nm, dostupným v rozsahu 2000 až 3000 ot./min.

Turbodiesel 1,3 MultiJet II dostal optimalizovaný vstrekovací systém, variabilné olejové čerpadlo i „inteligentný“ alternátor. Vznetový agregát dosahuje výkon 63 kW (86 k) a 200 Nm krútiaceho momentu pri 1500 ot./min. Do ovzdušia v priemere vypustí 90 gramov emisií CO2 na kilometer a vypýta si 3,5 litra nafty na 100 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Nové motory aj pre Alfu Mito

Koncern Fiat Group rozšíril paletu motorov aj v prípade Alfy Romeo MiTo. Tá podobne ako Fiat Punto, dostala nový dvojvalec 0,9 TwinAir (63 kW/86 k). Podľa zvoleného jazdného režimu (Normal alebo Dynamic) produkuje 110, resp. 145 Nm v rozsahu 2000 a 3000 ot./min.

Vynovený turbodiesel 1,3 MultiJet II (63 kW/86 k) nahrádza doteraz používaný agregát s výkonom 66 kW (90 k).

Mito v rámci technickej modernizácie dostalo aj adaptívny podvozok Alfa Active Suspension s elektronicky nastaviteľnými tlmičmi. Ich charakteristiku je možné meniť prostredníctvom ovládača Alfa DNA.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trnavskí vinári však zmenili biznis s vínom
  2. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  2. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  3. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  4. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  5. Bez nich by elektrina netiekla.
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 10 973
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 354
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 076
  4. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 4 486
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 072
  6. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 2 422
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 292
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 053
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Čajda: Poďakovanie poslancom Nového Mesta
  2. Nicholas Wintzler: Prispievajúcej fontáne
  3. Dada Vozáriková: V Dubline si whiskey poďme dať do kostola
  4. Vladimír Bojničan: Charlie Kirk – pokrytecký posol dogmatického zla a americký symbol náboženskej kultúrnej vojny
  5. Matej Galo: Fico s jeho vládou dostanú príučku!
  6. Viktor Pamula: Blanár s Lavrovom, znova.
  7. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  8. Monika Albertiová: Nemusíš byť prvý, ak si najlepší v hejtovaní
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 987
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 532
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 394
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 8 850
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 235
  6. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 322
  7. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje 4 775
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 4 430
  1. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  2. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  3. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  4. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  5. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  6. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  7. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  8. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
SkryťZatvoriť reklamu