SME

Najnovšie crash-testy EuroNCAP v znamení piatich hviezdičiek

Tucet skúšaných automobilov obsahoval malú Toyotu Yaris i veľké SUV Mercedes triedy M. Bezpečnostnou úrovňou príjemne prekvapil Ford Ranger, naopak, štyri hviezdičky musia stačiť Lancii Voyager.

(Zdroj: EuroNCAP)

BRATISLAVA. Nezávislá organizácia EuroNCAP zverejnila výsledky dvanástich najnovšie testovaných automobilov. Plný počet päť hviezdičiek si odnieslo jedenásť vozidiel.

So slabším, štvorhviezdičkovým, skóre vyviazla z nárazových skúšok Lancia Voyager. Aj to je však výrazné zlepšenie, keďže sesterské MPV Chrysler Voyager získalo v roku 2007 iba dve hviezdičky, z nich jednu mu skúšobní technici dodatočne preškrtli. „S príchodom novej generácie sa bezpečnosť tohto auta výrazne zlepšila,“ okomentovala výsledok organizácia EuroNCAP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ford prekvapil

Najväčšie prekvapenie aktuálneho kola testov vyvolal v našich končinách pomerne exotický pick-up Ford Ranger. V Austrálii skonštruované úžitkové vozidlo sa vymanilo z priemeru ostatných pick-upov a dosiahlo veľmi dobré výsledky.

34 bodov za ochranu dospelých (96 percent z maximálneho počtu), 42 za ochranu detí (86%), 29 za ochranu chodcov (82%) a 5 za bezpečnostné systémy (71%) mu vyniesli celkové hodnotenie päť hviezdičiek.

Doterajším maximom medzi pick-upmi pritom boli štyri hviezdičky Volkswagenu Amarok.

Chodcov ochráni aj veľký Mercedes

S tradične najmenej obľúbenou disciplínou - ochrana chodcov - sa z testovaného tucta najlepšie vysporiadali BMW radu 1, Mercedes-Benz triedy M a Toyota Yaris.

Fiat Freemont, Mercedes M a Lancie Thema a Voyager nastúpili do testu s takzvanými aktívnymi kapotami. Senzory v prednom nárazníku sú schopné detekovať chodca a vyšlú signál, aby sa kapota mierne pridvihla. Medzi ňou a motorom tak vznikne voľný priestor. Kapota pri kontakte výraznejšie prepruží a pohltí časť energie zo zrážky.

SkryťVypnúť reklamu

Technici chválili aj Fiat Freemont, postavený na báze amerického Dodge Journey. Ten síce má rezervy pri čelnom náraze, kedy stĺpik riadenia ohrozuje dolné končatiny vodiča i pri bočnom náraze do stĺpa, kedy poskytuje nedostatočnú ochranu hrudníka, ale udelené body mu v konečnom účtovaní stačili na päťhviezdičkové skóre.

Kompletné výsledky

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vytvorili chrbticu slovenskej energetiky
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 759
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 447
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 5 685
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 046
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 842
  6. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 584
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 282
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 070
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Novela ústavy a pasca pre kresťanské hnutie
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (26.9. - 2.10.1925)
  3. Tomáš Kuvik: Bijeme sa do hrude za zodpovednosť, tú osobnú ale so skutočnou pokorou zvládne len malé percento
  4. Martin Fronk: Káva s výhľadom na Dunaj
  5. Radoslav Medzihradský: Mestská polícia v Košiciach
  6. Daniel Bíro: Od fantasy k svetovým úspechom v šerme
  7. Tadeáš Ďurica: Progresívne Slovensko: stratené, alebo pokrytecké?
  8. Pavol Burda: Insitný maliar - futuristický ekonóm
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 148
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 645
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 478
  4. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 261
  5. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 8 781
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 8 033
  7. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 5 800
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 5 696
  1. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  2. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
  3. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  4. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  5. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  6. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  7. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  8. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
SkryťZatvoriť reklamu