SME

TEST: Bavorák zvláda 407 koní na prvom snehu

Pozeráte smutne von oknom a čakáte na skutočnú zimu, biele strechy, biele cesty a zábavu za volantom? Prijmite aspoň od auto.sme.sk kúsok zimnej sviatočnej nálady za volantom nabrúseného BMW 650i.

BREZNO. Prvý sneh definujeme v redakcii ako čas, kedy ostanú cesty počas celého dňa biele. Tohto roku sme mali šťastie a v uvítacom výbore bolo aj BMW 650i xDrive.

Vždy sme chceli na takúto príležitosť auto s vypínateľným stabilizačným systémom, samozrejme na zimných pneumatikách a s dobrou mechanickou ručnou brzdou. Na potešenie stačil vždy jednoduchý kompakt so základným motorom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz však pred nami stálo monštrum s výkonom 300 kW, krútiacim momentom 600 Nm, veľkým osemvalcom, hmotnosťou takmer cez 1900 kilogramov a elektronickou ručnou.

SkryťVypnúť reklamu

Preto nastala otázka, či pri všetkej úcte k špičkovej technike nebudeme viac nadávať, ako sa tešiť z jazdy. Nie. BMW 650i bolo na snehu veľmi ľahko ovládateľné, rýchle a bezpečné.

V krátkosti k BMW 650i xDrive

- oplatí sa investovať do pohonu xDrive, úžasne podporuje dynamiku na snehu
- LED hlavné svetlá nesvietia lepšie ako xenóny, akurát majú nižšiu spotrebu energie
- osemvalcová verzia 650i je vrchol, ale k BMW 6 úplne postačí 640i s prepĺňaným šesťvalcom, lebo jazdí citeľne úspornejšie
- na diaľnici udržíte spotrebu do 10,5 litra, ale priemer testu sa len tak-tak udržal na 12,9 litra na 100 kilometrov
- vzadu je vskutku málo miesta a na dve núdzové sedadlá sa netreba spoliehať
- keyless vstup sme nevedeli nastaviť tak, aby fungoval až tak komfortne ako karta Renault
- sedadlá a ergonómia kokpitu sú na takej úrovni, že po tisíc kilometroch sa budete pýtať, kde ešte treba ísť, aby ste nemuseli vystúpiť
- dokonalé kupé kategórie Grand Tourismo – za dokonalú techniku sa však platí
- famózny zážitok z jazdy a bude veľká škoda, ak si niekto kúpi 650i len na ukazovanie sa v meste a parkovanie pred hotelom

Technické parametre

Motor 650i xDrive
Zdvihový objem (cm3) 4395
Výkon (kw/k) 300/407
Pri otáčkach (ot./min.) 5500-6400
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min) 1750-4500
Emisie CO2 (g/km) 245-246/ 262
Emisná norma EU 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2855
Dĺžka (mm) 4894
Šírka (mm) 1894
Výška (mm) 1369
Pohotovostná hmot (kg) 1845
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 640
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 15,4-15,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,7
Kombinovaná spotreba 10,5-10,6/ 11,3
Cena modelu od (eur) 93 100
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 6 890
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 271
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 804
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 861
  5. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 791
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 510
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 424
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 3 001
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tibor Javor: Aby vás e-bajk nezabil
  2. Vladimír Hatara: 1+1=3
  3. Ján Šeďo: Stalina nahnali do vojny židia, Putina kapitalisti zo "Západu".
  4. Ján Valchár: Kauza slovenských sviatkov a nezmyselnosť ľavice a pravice
  5. Martin Balajty: Cherry picking v článku na portály Closer.
  6. Simona Šramová: Hodnoty v AI: Technológia s dušou svojich tvorcov
  7. Štefan Šturdzík: Vtip roka - štát na sebe ušetrí 1,3 miliardy eur. Pre socialistov fikcia.
  8. Ján Valchár: Cui bono Kirk? Cui bono poľské drony?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 534
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 329
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 546
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 593
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 272
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 786
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 5 024
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 381
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťZatvoriť reklamu