SME

Exotické Suzuki Ertiga chce osloviť rodinu

Japonci vytvorili auto podľa požiadaviek indických rodín. Na prvý pohľad pôsobí ako nafúknutý Swift. Pojme však až sedem pasažierov.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská automobilka Suzuki vystupuje v Indii pod hlavičkou dcérskej spoločnosti Maruti Suzuki a na miestnom trhu jej patrí medzi najúspešnejších. Sústredí sa najmä na výrobu „ľudových áut“, ktoré majú osloviť masy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa tohto receptu vznikla aj hlavná novinka japonsko-indickej značky na autosalóne Auto Expo v Naí Dillí. Maruti Suzuki Ertiga predstavuje ideál rodinného auta. Konštruktéri vychádzali z prieskumov, podľa ktorých má priemerná indická rodina viac ako päť členov, čím sa pre ňu klasický osobný automobil stáva nepoužiteľným.

SkryťVypnúť reklamu

Pre viac ako piatich

Ertiga je sedemmiestne MPV, dizajnom zľahka evokujúce malý model Swift. Pripomínajú ho najmä predné partie novinky s veľkými svetlometmi. Zvyšok auta je navrhnutý v prísne konzervatívnom štýle, z ktorého azda najviac vyniknú zvýraznené lemy blatníkov.

Maruti Suzuki Ertiga na obrázkoch pôsobí ako nafúknutý Swift. Auto charakterizujú rozmery 4265 x 1695 x 1685 a rázvor osí kolies 2745 mm. Pri pohľade na miery novinky sa výrobcovi ťažšie veria slová o tom, že interiér pojme siedmich cestujúcich.

Dve motorizácie

Sedí sa štandardne v troch radoch za sebou, no cestujúci v druhom rade uprostred si veľa komfortu ani bezpečia neužije, keďže nemá k dispozícii ani hlavovú opierku. Maruti Suzuki uvádza, že tretí rad nie je predurčený pre deti, ale dostatok životného priestoru tam nájdu aj dospelí Indovia. Škoda, že zatiaľ nebol zverejnený objem kufra. Ten sa zrejme stane použiteľný, až po sklopení sedadiel v treťom rade.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnéri v rámci šetrenia nákladov zakomponovali do kabíny prvky zo Suzuki Swift. Vidieť to najmä na palubnej doske.

Paleta motorizácií obsahuje dve položky. Zážihový agregát má objem 1.4 l, dosahuje výkon 70 kW (95 k) a najvyšší krútiaci moment 130 Nm. Alternatívou je turbodiesel 1.3 DDiS, ktorý produkuje 66 kW (90 k) a 200 Nm.

Maruti Suzuki Ertiga uvedú na indický trh v priebehu jari tohto roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Bez nich by elektrina netiekla.
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  7. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  2. Bez nich by elektrina netiekla.
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 12 031
  2. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 217
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 6 564
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 072
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 068
  6. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 614
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 599
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 076
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Kuvik: Návrat ku koreňom – víkend v Rumunsko Slovenskom kraji
  2. Martin Fronk: Horpács – dedina, kde si spisovateľ Mikszáth ešte stále sadá na lavičku
  3. Jozef Sitko: Bol by November 89, ak by nebol Január 68?
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš.
  5. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie
  6. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody
  7. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  8. Andrea Bérešová: Klásky
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 390
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 416
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 248
  4. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 7 651
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 7 321
  6. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 6 062
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 5 974
  8. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 275
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  3. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  4. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  5. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  6. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  7. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  8. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
SkryťZatvoriť reklamu