BRATISLAVA. Automobilka s modrým oválom v znaku rozšíri ponuku motorizácií pre model Focus o najnovšieho člena rodiny agregátov EcoBoost.
Ide o zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra, vybavený prepĺňaním prostredníctvom turbodúchadla i priamym vstrekovaním paliva. Agregát disponuje výkonom 92 kW (125 k) a najvyšším krútiacim momentom 170 Nm (krátkodobo pri využití funkcie overboost 200 Nm) v širokom rozsahu 1750 až 4500 ot./min.
Doplní ho slabší variant
Ford Focus hatchback vybavený najmenšou poháňacou jednotkou zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,3 sekundy, vyvinie maximálnu rýchlosť 193 km/h a v priemere podľa meraní výrobcu spotrebuje rovných päť litrov na sto kilometrov.
Dynamickými parametrami tak len tesne zaostáva za atmosférickou jedna-šestkou Ti-VCT s výkonom 92 kW/125 k (zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť: 196 km/h). Má však o 0,9 litra benzínu na sto kilometrov nižšiu papierovú spotrebu a vyššiu hodnotu krútiaceho momentu, použiteľnú v širšom pásme otáčok (1,6 Ti-VCT: 159 Nm pri 4000 ot./min.).
Trojvalec je štandardne kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V priebehu roka sa očakáva aj nástup jeho slabšej verzie, dosahujúcej výkon 74 kW (101 k).
Autor: fg