SME

Zafira Tourer odvezie aj štyri bicykle

Z približne sedem tohtoročných noviniek sa na našom trhu ocitla prvá. Zafira Tourer pokračuje v tradícii predchádzajúcich modelov, akurát vo väčšej karosérii a s väčším počtom asistenčných systémov. Opel zverejnil ceny modelov.

BRATISLAVA. Príbeh priekopníka v segmente 7-miestnych kompaktných vanov pokračuje. K menu Zafira pribudol prívlastok Tourer, zlepšila sa flexibilita zadných sedadiel, narástol vnútorný priestor vrátane kufra a výbavu doplnili nové technológie aj nosič bicyklov FlexFix, ktorý odvezie štyri bicykle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová Zafira je väčšia, krajšia a vyspelejšia. Tvar jej karosérie inšpirovanej vysokorýchlostným vlakom postupne prezrádzali viaceré štúdie od roku 2007. Už vtedy sa dizajnéri pohrávali s jej najvýraznejším identifikačným znakom, dvomi bumerangmi v prednej časti, ktoré sa podarilo preniesť až do sériového modelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Silnou stránkou novinky je výhľad. Vďaka dvojitým tenkým predným stĺpikom a o 4 cm širšiemu čelnému sklu. Výhľad z auta a zážitok z jazdy môže navyše ešte umocniť panoramatické čelné okno za príplatok 1300 €.

Viac flexibility

Ak sa chceme baviť o rozdieloch medzi druhov a treťou generáciou, začať treba dlhším rázvorom náprav o 57 mm (2760 mm) a širším rozchodom kolies vpredu o 96 mm (1584 mm) a vzadu o 78 mm (1588 mm), ktoré majú priamy vplyv na lepší komfort a stabilitu. Ale tiež na priestor a komfort.

bicykle.jpg
FlexFix u Zafiry je možné odklopiť, vďaka čomu sa dá dostať do kufra aj s naloženými bicyklami.

Väčšia vnútorná šírka konštruktérom umožnila nahradiť pôvodnú lavicu v druhom rade tromi samostatnými sedadlami, ktoré sa dajú nezávisle posúvať o 210 mm a sklápať. Ak stredné sedadlo nepotrebujete obsadiť, vďaka novinke Lounge Seating (v druhej výbave za príplatok 250 eur, v najvyššej štandardne) je možné operadlo prostredného sedadla v druhom rade sklopiť a boky otočiť, čím sa vytvorí komfortná stredová opierka pre pasažierov na vonkajších sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu

Bez rezervného kolesa

Obe krajné sedadlá je pritom možné posunúť o ďalších 70 mm viac dozadu a o 50 mm k sebe, čím pasažieri získajú lepší priestor na dĺžku aj šírku. Všetky sedadlá druhého aj tretieho radu sa sklápajú do podlahy a nie sú demontovateľné. Batožinový priestor medzigeneračne narástol o 65 l (710 l) v základnom 5-miestnom usporiadaní a o 40 l sa zväčšila jeho maximálna prepravná kapacita (1860 l).

opierka.jpg
Stredné sedadlo v druhom rade po prestavbe na lakťovú opierku.

Achilovou pätou 7-miestnych vanov býva rezervné koleso. Aj nová Zafira je už štandardne vybavená lepiacou súpravou. Za príplatok 50 eur máte možnosť dokúpiť si dojazdovú rezervu, ktorá je uchytená pod autom. Vtedy Zafira nemôže byť vybavená nosičom bicyklov FlexFix. FlexFix dokáže špeciálnemu adaptéru dokáže prvýkrát odviesť až 4 bicykle a navyše sa dá odklopiť, čím umožňuje prístup do kufra aj bez demontáže bicyklov.

SkryťVypnúť reklamu

Preplnená elektronikou

Nová Zafira dospela aj technologicky. Na palube môžete mať množstvo asistenčných systémov, ktoré pomáhajú zvyšovať bezpečnosť a komfort posádky. Systém Following Distance Indication napríklad spĺňa najnovšiu legislatívu, ktorá predpisuje na diaľnici dodržiavať odstup charakterizovaný časovým úsekom 2 sekundy.

Práve tento systém vodiča na centrálnom displeji informuje o odstupe od vozidla idúceho pred ním v sekundách. Funkcia Forward Collision Alert akustickým signálom upozorňuje na riziko kolízie. Adaptívny tempomat nie je dnes už ničím výnimočným. Zákazníkom Opel sú tiež dôverne známe adaptívne svetlá AFL+, ktoré môžu byť v kombinácii s kamerou Opel Eye doplnené o funkciu automatických diaľkových svetiel.

Opel Eye dokáže tiež čítať dopravné značky. Ultrazvukové senzory s dosahom štyri metre zase strážia mŕtvy uhol a slúžia parkovaciemu asistentovi, ktorý v pozdĺžnom smere dokáže sám zaparkovať. Pri cúvaní tiež účinne asistuje parkovacia kamera. Pomerne ojedinelý v tomto segmente je adaptívny podvozok FlexRide, ktorý ponúka tri základné charakteristiky – Standard, Tour a Sport.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tri motory

Zafiru poháňajú dva preplňované motory – benzínový 1.4 Turbo vo výkonových verziách 88 (120 k) a 103 kW (140 k) a naftový dvojliter s výkonmi 81 kW110 k, 96 kW/130 k a 121 kW/165 k. Všetky motory sa dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a oba benzíny spolu s najsilnejším naftovým motorom môžu byť za 300 eur vybavené systémom stop/štart.

Pri motoroch 1.4 Turbo 103 kW/140 k a 2.0 CDTI 121 kW/165 k) je na výber 6-stupňová automatická prevodovka. Pre zákazníkov, ktorí neholdujú preplňovaným motorom ostáva v ponuke atmosférický benzínový štvorvalec v dvoch výkonových verziách 86 kW/115 k a 103 kW/140 k.

V dohľadnej dobe ponuku rozšíri aj úsporná verzia ecoFlex s motorom 2.0 CDTI a výkonom 96 kW/130 k, ale aj verzie poháňaný stlačeným zemným plynom CNG (1.6 Turbo 112 kW/152 k) a ropným plynom LPG. V priebehu niekoľkých mesiacov pribudnú ešte ďalšie motory na hornom konci výkonového spektra. Očakáva sa napríklad aj verzia OPC.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ponúkne šesťročnú záruku

Súčasne so Zafirou Tourer ostáva v ponuke aj predošlá druhá generácia, ktorá sa teraz bude volať tradične Zafira Classic, čo určite poteší hlavne viacdetné rodiny. Pretože za príjemnejší peniaz majú teraz možnosť dostať sa k novému a stále relatívne modernému a dobre vybavenému 7-miestnemu autu.
Na obe vozidlá importér ponúka štandardne šesťročnú záruku.Dva roky štandardne na celé auto a ďalšie 4 roky na poháňaciu sústavu (motor a prevodovku).

Ceny Zafiry Tourer s benzínovým motorom 1.8 86 kW/115 k začínajú od 18.490 eur. Najlacnejšia naftová verzia (2.0 CDTI 82 kW/110 k) štartuje na 21.490 eur. Základná výbava Essentia ponúka oceľové 16-palcové disky kolies, ESP, ABS, audiosystém CD 300 so 4 reproduktormi, el. ovládané predné okná, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, predné, bočné a hlavové airbagy a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za sedem sa pripláca

Druhý stupeň Enjoy, ktorý by mal tvoriť väčšinu predajov na Slovensku ďalej pridáva štruktúrované 17-palcové disky kolies, trojramenný volant s chrómovými prvkami, audiosystém CD 400 so 7 reproduktormi, prednú lakťovú opierku, osvetlenie pod radiacou pákou, pozdĺžny strešný nosič, tempomat a kryt batožinového priestoru.
Z príplatkových v prvkov je aktuálnych mrazoch vyhrievaný volant (550 eur), nezávislé kúrenie (1400 eur) aj vyhrievanie predných sedadiel (330 eur).

Za ergonomické predné sedadlá AGR s ortopedickým certifikátom sa pripláca 490 eur, za 7-miestnu verziu sa pripláca 700 eur (v najvyššej výbave štandard) a automatická prevodovka stojí 1600 eur. Zafiru Classic 1.6 85 kW/115 k teraz dostanete od 15.890 eur.
Slovenský importér očakáva, že tento rok na náš trh umiestni 400 kusov modelu Zafira, z toho 250 kusov by si mala odkrojiť Zafira Tourer a 150 kusov Zafira Classic.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 710
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 163
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 947
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 5 204
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 996
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 060
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 012
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 088
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Hagara: Hybridná vojna Ruska v praxi
  2. Irena Šimuneková: Pohorie Tríbeč vo farbách jesene - Uhliská
  3. Alexandra Drobná: Rozhovory s "Bohom", kedy ich vedieš ? Aneb si k sebe úprimný? Poodstúp si kúsok.
  4. Gustáv Murín: Čítanie na nedeľu: Ponaučenia zo Španielska
  5. Jozef Javurek: Pád
  6. Martin Eštočák: Prešov – cesta na Kútoch je už 1 rok neskolaudovaná. Postavená aj na cudzích pozemkoch.
  7. Rado Surovka: Hurá, zvíťazili sme !
  8. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 645
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 790
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 226
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 135
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 740
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 609
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 4 978
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 4 192
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťZatvoriť reklamu