SME

Citroen C5 absolvoval kozmetickú kúru

Nové disky, farby, poťahy a navigácia oprášili štyri roky vyrábaný model C5. Palubný systém bude lepšie komunikovať s aktuálnymi elektronickými hračkami a aby sme nezabudli, zaoblili logo na kapote.

Pár drobností v štýle nových trendov značky a niekoľko kozmetických doplnkov vylepšujú Citroen C5 po štyroch rokoch výroby.Pár drobností v štýle nových trendov značky a niekoľko kozmetických doplnkov vylepšujú Citroen C5 po štyroch rokoch výroby. (Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Za každý rok predaja súčasnej generácie Citroenu C5 sa predalo 100 000 kusov, čo znamená, že model strednej triedy má za sebou pomerne úspešnú štvorročnú históriu. Nie však natoľko, aby mohol ďalšie roky ťahať bez nutných vylepšení a zmien.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevedno kam to speje, ale pri dnešných trendoch upravovať modely po troch rokoch, už C5 v podstate nadsluhuje. Možno si to automobilka mohla dovoliť práve pre isté osobitosti a ojedinelé technické riešenia, ktoré C5 má.

Sedemnástky v štandarde

Prvá pre zákazníka absolútne nepodstatná a kozmetická zmena je prepracované logo, ktoré je teraz vraj okrúhlejšie a expresívne výraznejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Pozitívnejšie je, že niektoré výbavy budú štandardne rozšírené o nové 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin "Egée" a tiež novú hnedú farbu "Guaranja".Verzia Exclusive sa môže pochváliť novým čalúnením s čoraz módnejšou a hlavne praktickou kombináciou kože a látky.

Nová navigácia

Po technickej stránke najvýraznejšou zmenou faceliftu bude nový navigačný systém eMyWay napojený na Connecting Box externým audio vstupom, konektorom USB a Bluetooth rozhraním. Model kombi, teda C5 Tourer bude mať navigáciu obohatenú o parkovaciu kameru.

Kým mnohé elektronické prvky ponúka aj konkurencia, jedinečnosť modelu C5 ostáva hlavne v hydro-pneumatickom pružení Hydractive III+. To prináša možnosť v prípade veľkých nerovností zmeniť svetlú výšku auta alebo naopak vo verzii kombi prispôsobiť výšku nakladacej hrany batožinového priestoru podmienkam.

SkryťVypnúť reklamu

Motory nemenia

ni facelift nevyrazil z ponuky robotizovanú prevodovku, ktorá sa stala istým symbolom aj v spojení s mikrohybridom e-HDi. Našťastie Citroen má aj manuálne prevodovky a veľmi úsporné naftové motory 1,6 HDi 115 s výkonom, aký je v označení.

Podľa nového typu označenia HDi 140, 160 alebo 200 možno dedukovať výkon v konských silách a tiež typ motora. Všetko sú štvorvalce, akurát verzie 140 a 160 s výkonom 103 kW a 120 kW vychádzajú z dvojlitra s jedným turbodúchadlom, len majú rozdielne kompresné pomery.

Model HDi 200 poháňa 2,2 litrový motor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Na vrchole silnej naftovej ponuky kraľuje šesťvalec, ktorý bude pri dnešných trendoch aj v strednej triede pomaly nezvyčajným javom.

Trojliter HDi 240 ponúka výkon 177 kW ale krútiaci moment len 450 Nm na úrovni 2,2 HDi. Zvuková kulisa však bude úplne iná.

SkryťVypnúť reklamu



Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 339
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 646
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 10 704
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 098
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 363
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 273
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 213
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 687
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rastislav Puchala: Lacko Fantóci konsoliduje
  2. Miroslav Ferkl: Človek Martin. 
  3. Ján Škerko: Tak rád som s tebou žil, láska
  4. Ernest Klotton: O mne
  5. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  6. Zdravotní Klauni: Všetci máme v sebe klauna. No nie každý ho dokáže objaviť
  7. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  8. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 567
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 309
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 19 821
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 371
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 625
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 382
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 547
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 5 420
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťZatvoriť reklamu