BRATISLAVA. Za každý rok predaja súčasnej generácie Citroenu C5 sa predalo 100 000 kusov, čo znamená, že model strednej triedy má za sebou pomerne úspešnú štvorročnú históriu. Nie však natoľko, aby mohol ďalšie roky ťahať bez nutných vylepšení a zmien.
Nevedno kam to speje, ale pri dnešných trendoch upravovať modely po troch rokoch, už C5 v podstate nadsluhuje. Možno si to automobilka mohla dovoliť práve pre isté osobitosti a ojedinelé technické riešenia, ktoré C5 má.
Sedemnástky v štandarde
Prvá pre zákazníka absolútne nepodstatná a kozmetická zmena je prepracované logo, ktoré je teraz vraj okrúhlejšie a expresívne výraznejšie.
Pozitívnejšie je, že niektoré výbavy budú štandardne rozšírené o nové 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin "Egée" a tiež novú hnedú farbu "Guaranja".Verzia Exclusive sa môže pochváliť novým čalúnením s čoraz módnejšou a hlavne praktickou kombináciou kože a látky.
Nová navigácia
Po technickej stránke najvýraznejšou zmenou faceliftu bude nový navigačný systém eMyWay napojený na Connecting Box externým audio vstupom, konektorom USB a Bluetooth rozhraním. Model kombi, teda C5 Tourer bude mať navigáciu obohatenú o parkovaciu kameru.
Kým mnohé elektronické prvky ponúka aj konkurencia, jedinečnosť modelu C5 ostáva hlavne v hydro-pneumatickom pružení Hydractive III+. To prináša možnosť v prípade veľkých nerovností zmeniť svetlú výšku auta alebo naopak vo verzii kombi prispôsobiť výšku nakladacej hrany batožinového priestoru podmienkam.
Motory nemenia
ni facelift nevyrazil z ponuky robotizovanú prevodovku, ktorá sa stala istým symbolom aj v spojení s mikrohybridom e-HDi. Našťastie Citroen má aj manuálne prevodovky a veľmi úsporné naftové motory 1,6 HDi 115 s výkonom, aký je v označení.
Podľa nového typu označenia HDi 140, 160 alebo 200 možno dedukovať výkon v konských silách a tiež typ motora. Všetko sú štvorvalce, akurát verzie 140 a 160 s výkonom 103 kW a 120 kW vychádzajú z dvojlitra s jedným turbodúchadlom, len majú rozdielne kompresné pomery.
Model HDi 200 poháňa 2,2 litrový motor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 450 Nm. Na vrchole silnej naftovej ponuky kraľuje šesťvalec, ktorý bude pri dnešných trendoch aj v strednej triede pomaly nezvyčajným javom.
Trojliter HDi 240 ponúka výkon 177 kW ale krútiaci moment len 450 Nm na úrovni 2,2 HDi. Zvuková kulisa však bude úplne iná.
Autor: rch