SME

Prvá jazda s novou Škodou Rapid

Najsilnejším argumentom bude kufor, miesto na nohy, päťdverové riešenie karosérie, dobrý naftový motor, príjemné jazdné vlastnosti a výhľad dopredu. Menej miesta je vzadu nad hlavou a nepáčia sa nám výplne dverí.

Škoda Rapid vyzerá v skutočnosti menšia, než na obrázkoch. Napokon automobilka ani netvrdila, že ide o extrémne veľké auto, ale prvé fotky vyvolali ten dojem.Škoda Rapid vyzerá v skutočnosti menšia, než na obrázkoch. Napokon automobilka ani netvrdila, že ide o extrémne veľké auto, ale prvé fotky vyvolali ten dojem. (Zdroj: ŠKODA)

VIEDEŇ, PÍLA. Tak na túto prvú jazdu isto nezabudneme. Prvý krát v histórii výroby videí pre auto.sme.sk sme stratili z auta kameru. Držiak aj s kamerou odpadli zo zadnej časti auta niekde na okraji obce Píla a už sme ich viac nenašli. Okrem kamery nám je ľúto záberov, ktoré sú nenávratne preč.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našťastie v druhej kamere sa niečo uchovalo a napriek minúte ticha za kameru, prinášame video so sumárom prvých dojmov z jazdy. Cenu Rapidu pre Slovensko ešte nevieme. Isté je, že Rapid bude mať dostatok konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu

Renault Fluence bojuje na trhu už dlhý čas a jeho cenové argumenty sú veľmi silné. Rovnako Citroen aj Peugeot chystajú nízkorozpočtové lacné sedany.

Rapid má oproti všetkým jednu vážnu výhodu a to päťdverovú karosériu typu liftback. Čiže vyzerá ako sedan, ale má lepší prístup do hlbokého batožinového priestoru.

Pod vedením dizajnéra Jozefa Kabaňa vznikla prvá Škoda s novým štýlom dizajnu. Smer, ktorým sa budú uberať škodovky v nasledujúcich rokoch, teda určuje 4,4 metra dlhý liftback s rázvorom na úrovni kompaktu. V priebehu roka uvidíme Green Tec verzie zamerané na zníženie spotreby.

bok.jpg

Väčšina záujemcov o rodinné auto s 550 litrovým kufrom má na výber niekoľko úrovní výbav. Stabilizačný systém ESP bude v štandarde, podobne aj šesť airbagov a dve zadné sedadlá so systémom Isofix.

SkryťVypnúť reklamu

Rapid je v mnohých smeroch veľmi užitočným a priestranným autom. V mieste na kolená prekonáva očakávania, na šírku je tak na úrovni Octavie druhej generácie.

Nevedno ako a kde nameral výrobca vzadu medzi sedákom a stropom 972 milimetrov na hlavu. Pri opretom chrbte je to o 8 centimetrov menej a v štandardnej polohe sme my namerali 920 mm.

Už od trojvalca

Základná paleta motorov vychádza z jedného naftového štvorvalca a troch benzínových motorov. Automobilka za základ - zrejme cenový trhák - zvolila trojvalcový motor 1,2 MPI s výkonom 55 kW. Rapid s trojvalcom má hmotnosť len 1135 kilogramov ale 75 koní bude asi málo.

Preplňovaný motor 1,2 TSI so štyrmi valcami môže mať 63 kW a päťstupňovú manuálnu prevodovku, alebo 77 kW a šesťstupňový manuál. Najsilnejší Rapid 1,4 TSI dosahuje výkon 90 kW avšak iba v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Rovnakú prevodovku si možno priplatiť aj k slabšej verzii naftového motora 1,6 TDI s výkonom 66 kW.

SkryťVypnúť reklamu

kokpit.jpg

Diesel má však aj alternatívu 5-stupňovej manuálnej prevodovky a vyššieho výkonu 77 kW. Zvlášť priemerné spotreby naftových verzií od 4,2 do 4,4 litra vyzerajú veľmi atraktívne.

Na prvej jazde nám robil spoločnosť diesel 1,6 TDI vo výkonnejšej verzii. Nevedno koľko bude stáť, ale je to výborné riešenie. Agregát ťahá od nízkych otáčok a pri predbiehaní ho možno efektívne podržať v otáčkach.

Prvé dojmy z Rapidu


pekná prístrojovka a primeraná kvalita materiálov
slušné miesto na nohy vzadu, nie na hlavu
výborné auto pre rodiny s dvomi deťmi
špičkový naftový motor 1,6 TDI vo verzii 77 kW
nevkusné výplne dverí
tvrdší podvozok na nerovnostiach, cítiť rázy
aj 16 palcové kolesá sa v karosérii trochu strácajú
perfektný kufor a dômyselný systém doplnkov
ďalšie auto podľa českého chalupárskeho receptu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prípade, že niekto z obce Píla našiel pri odbočke na Červený Kameň malú kameru s držiakom, ponúkame odmenu za vrátenie.



Autor: rch

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  4. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  5. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  7. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  8. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 975
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 667
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 3 560
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 486
  5. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 433
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 214
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 210
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 583
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Paulenová: Tá, čo nosí v bežeckom batohu fonendoskop
  2. ASEKOL SK: Medzinárodný deň elektroodpadu ako riešenie na otázku: kam s tou nefunkčnou elektronikou?
  3. Milan Removčík: Slanské vrchy a opálové bane
  4. Jolana Čuláková: Hancko ukázal, ako má vyzerať správny chlap. Takého futbalistu ešte Slovensko nemalo.
  5. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 12
  6. Irena Šimuneková: Hrad Dobrá Voda, tichý strážca Malých Karpát
  7. Ján Košč: Odbory a „kauza pohára vína“: Ako vznikla legenda o tajných rokovaniach
  8. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Prečo nepodliehať panike a chamtivosti (aj v druhom pilieri)
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 33 658
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 15 965
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 12 216
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 9 242
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 6 610
  6. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 5 621
  7. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 5 530
  8. Miroslav Daniš: Dymová clona Oskar Rósza 4 645
  1. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  2. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
  3. Marcel Rebro: Keď vojna vezme manžela a otca, hory pomáhajú nájsť nádej
  4. Anna Brawne: Pán Pellegrini, že vám tá nenávisť voči LGBTI+ Ľuďom nevadila, keď ste podpisovali tú Ústavu..
  5. Věra Tepličková: Šťastný Deň starých rodičov
  6. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  7. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  8. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
SkryťZatvoriť reklamu