SME
reklama

Kia cee'd vyvažuje spotrebu interiérom

Počas dlhodobého testu podrobne sledujeme spotrebu a úžitkové danosti Kie vyrobenej na Slovensku. Interiér a kokpit šoféra sú hlavnými výhodami auta.

Pozrite si video, v ktorom hodnotíme svetlá, batožinový priestor, interiér, podvozok aj motor po najazdení 7600 kilometrov. Napíšte nám, čo konkrétne chcete práve testovanom aute vedieť.Pozrite si video, v ktorom hodnotíme svetlá, batožinový priestor, interiér, podvozok aj motor po najazdení 7600 kilometrov. Napíšte nám, čo konkrétne chcete práve testovanom aute vedieť. (Zdroj: Jaroslav Filgas)

BREZNO, ZLÍN. Do okolia moravského mesta Zlín sme sa vybrali otestovať spotrebu a hlavne klimatizáciu. Nekvalitné, ale krásne cesty, ktoré sa raz v roku zmenia na rýchlostné skúšky slávnej Barum Rallye, zvládol podvozok Kie so cťou. Nie je to krájač zákrut a ani to nikto od modelu cee'd nečaká. Avšak môžete brať jed na to, že Kia posádku na zlej ceste nevytrasie.

Zatiaľ okolo päť litrov

Ani české "okresky" nám nepomohli stlačiť spotrebu nižšie než na 4,6 litra nafty. Kým mimo mesta nám ostáva výrobcom udávaná méta spotreby 3,7 litra na 100 kilometrov nedosiahnuteľná, paradoxne v meste Kia občas plní to, čo sľubuje.

Tam sa vieme dostať na spotrebu 4,9 litra na 100 kilometrov. Kia vyšla nad päť litrov akurát na hlavnom ťahu cez Zlín smerom na Otrokovice, kde je asi najdlhší rad semaforov na svete. Našu nedôveru k výkonu motora odstránilo až presné meranie zrýchlenia.

Chladí primerane

Video sme natáčali v krásnom prostredí ale v odpornom teple od 34 do 36 stupňov. To bol priestor na sledovanie klimatizácie a jej schopnosti vychladiť auto a zároveň nespôsobiť posádke zablokovanie krčných svalov.

Pri manuálne ovládanej klimatizácii je to v prvom rade o šoférovi, aby si ventiláciu citlivo a správne nastavil. Na základe tejto skúsenosti máme pocit, že niekedy je naozaj lepšie vybrať si do výbavy manuálne ovládanú klimatizáciu než automatickú s nie celkom podareným softvérom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 233
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 487
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 010
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 648
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 508
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 025
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 320
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 844
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 670
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 480
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 381
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 199
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 075
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu