BREZNO, ZLÍN. Do okolia moravského mesta Zlín sme sa vybrali otestovať spotrebu a hlavne klimatizáciu. Nekvalitné, ale krásne cesty, ktoré sa raz v roku zmenia na rýchlostné skúšky slávnej Barum Rallye, zvládol podvozok Kie so cťou. Nie je to krájač zákrut a ani to nikto od modelu cee'd nečaká. Avšak môžete brať jed na to, že Kia posádku na zlej ceste nevytrasie.
Zatiaľ okolo päť litrov
Ani české "okresky" nám nepomohli stlačiť spotrebu nižšie než na 4,6 litra nafty. Kým mimo mesta nám ostáva výrobcom udávaná méta spotreby 3,7 litra na 100 kilometrov nedosiahnuteľná, paradoxne v meste Kia občas plní to, čo sľubuje.
Tam sa vieme dostať na spotrebu 4,9 litra na 100 kilometrov. Kia vyšla nad päť litrov akurát na hlavnom ťahu cez Zlín smerom na Otrokovice, kde je asi najdlhší rad semaforov na svete. Našu nedôveru k výkonu motora odstránilo až presné meranie zrýchlenia.
Chladí primerane
Video sme natáčali v krásnom prostredí ale v odpornom teple od 34 do 36 stupňov. To bol priestor na sledovanie klimatizácie a jej schopnosti vychladiť auto a zároveň nespôsobiť posádke zablokovanie krčných svalov.
Pri manuálne ovládanej klimatizácii je to v prvom rade o šoférovi, aby si ventiláciu citlivo a správne nastavil. Na základe tejto skúsenosti máme pocit, že niekedy je naozaj lepšie vybrať si do výbavy manuálne ovládanú klimatizáciu než automatickú s nie celkom podareným softvérom.