SME
reklama

Na jednom aute zarobí Kia viac ako Škoda, najziskovejšie je Ferrari

Car Institute z nemeckej Univerzity Duisburg-Essen porovnal európske automobilky. Zisťoval, aký zisk v priemere majú z každého predaného auta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Portál idnes.cz napísal, že to nie sú čísla, ktorými sa budú chcieť výrobcovia automobilov chváliť pred zákazníkmi pri rozhodovaní o nákupe nového vozidla.

"Počas krízy sa množstvu výrobcov darí veľmi dobre," hovorí šéf Car Insitute, Ferdinand Dudenhöffer, v narážke na zverejnené čísla. Podľa neho majú najnižší zisk na auto predovšetkým veľkoobjemoví výrobcovia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedie Ferrari

Zisk na jedno predané auto
Ferrari 41 485 €
Porsche 16 826 €
BMW 4 325 €
Audi 4 242 €
Mercedes 3 621 €
Chrysler 1 436 €
Hyundai/Kia 1 386 €
Škoda Auto 1 100 €
Nissan 985 €
VW 916 €

Zdroj: Car Institute; zisk pred zdanením

V absolútnom porovnaní vyhrala automobilka Ferrari. Z každého auta jej zostane viac ako 40 tisíc eur. Vykazuje zisk, za ktorý sa dá kúpiť niekoľko vozidiel strednej triedy iného výrobcu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhú najvyššiu maržu má Porsche s takmer 17-tisíc eurami.

Tabuľka má však aj svoje ťažko vysvetliteľné údaje. Napríklad u veľkoobjemových má najväčší zisk na auto Chrysler, ktorý v Európe patrí k najmenším automobilkám.

Škoda, Hyundai a Kia na tom nie sú zle

Škoda je so ziskom pred zdanením a úrokmi vo výške 1 100 eur na auto v celkovom poradí ôsma, medzi najväčšími výrobcami tretia. V porovnaní marží v percentách je dokonca druhá, hneď za kórejskými automobilkami Hyundai a Kia.

"Ziskové sú predovšetkým automobilky, ktorým predaje rastú alebo aspoň príliš neklesajú. Na príklade Škoda Auto i kórejských značiek Hyundai a Kia je to zrejmé. Rovnako aj v opačnom smere. Napríklad na Seate alebo Peugeote, ktoré trpia poklesom dopytu v južnej Európe," vysvetlil Jan Linhart z poradenskej firmy KPMG.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda Auto zarába na každom aute v priemere o takmer tristo eur viac ako materský Volkswagen. V rámci celého koncernu si viedlo lepšie len Audi. Škoda Auto výsledky nechcela komentovať.

Dudenhöffer tvrdí v štúdii, že najmä Hyundai a Kia môžu svoju ziskovosť ešte zvýšiť. "Majú najväčšiu šancu predstihnúť do roku 2018 v predajoch Volkswagen." Volkswagen a jeho značky však v Európe predávajú približne päťkrát viac áut ako Hyundai a Kia dohromady.

Nadprodukcia vozidiel automobilkám škodí

Európsky automobilový trh trápi niekoľko rokov nadprodukcia. Tá výrazne zhoršuje situáciu viacerých výrobcov.

Z porovnania vyšla najhoršie automobilka Opel. Každé jedno auto predáva v priemere takmer s tisíceurovou stratou.

Car Institute porovnával výsledky pätnástich značiek za prvý polrok tohto roka. Z porovnania vyplýva, že najvyššiu ziskovosť dosahujú výrobcovia najdrahších áut. Po Ferrari a Porsche nasleduje trio BMW, Mercedes a Audi, všetci s niekoľkonásobne vyšším ziskom na auto v porovnaní s masovými značkami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Úspešní výrobcovia luxusných vozidiel musia vedieť predať aj prémiový charakter vozidla a jeho image. Za vozidlo ako symbol statusu si potom nechajú zaplatiť vyššiu cenu," vysvetľuje vyššie zisky Jan Malý z expertnej skupiny PwC ČR.

Kríza zatiaľ predaj luxusných značiek nepoznamenala. Naopak, stále ide rastúci segment. Podľa Jana Linharta z KPMG je dôvodom vyššej marže na auto u luxusných značiek aj fakt, že musia vysoké náklady na vývoj rozložiť na menej áut.

Autor: idnes.cz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 984
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 945
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 977
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 528
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 459
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 967
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 456
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 537
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 463
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 381
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 357
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu