SME

Na jednom aute zarobí Kia viac ako Škoda, najziskovejšie je Ferrari

Car Institute z nemeckej Univerzity Duisburg-Essen porovnal európske automobilky. Zisťoval, aký zisk v priemere majú z každého predaného auta.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Portál idnes.cz napísal, že to nie sú čísla, ktorými sa budú chcieť výrobcovia automobilov chváliť pred zákazníkmi pri rozhodovaní o nákupe nového vozidla.

"Počas krízy sa množstvu výrobcov darí veľmi dobre," hovorí šéf Car Insitute, Ferdinand Dudenhöffer, v narážke na zverejnené čísla. Podľa neho majú najnižší zisk na auto predovšetkým veľkoobjemoví výrobcovia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedie Ferrari

Zisk na jedno predané auto
Ferrari 41 485 €
Porsche 16 826 €
BMW 4 325 €
Audi 4 242 €
Mercedes 3 621 €
Chrysler 1 436 €
Hyundai/Kia 1 386 €
Škoda Auto 1 100 €
Nissan 985 €
VW 916 €

Zdroj: Car Institute; zisk pred zdanením

V absolútnom porovnaní vyhrala automobilka Ferrari. Z každého auta jej zostane viac ako 40 tisíc eur. Vykazuje zisk, za ktorý sa dá kúpiť niekoľko vozidiel strednej triedy iného výrobcu.

SkryťVypnúť reklamu

Druhú najvyššiu maržu má Porsche s takmer 17-tisíc eurami.

Tabuľka má však aj svoje ťažko vysvetliteľné údaje. Napríklad u veľkoobjemových má najväčší zisk na auto Chrysler, ktorý v Európe patrí k najmenším automobilkám.

Škoda, Hyundai a Kia na tom nie sú zle

Škoda je so ziskom pred zdanením a úrokmi vo výške 1 100 eur na auto v celkovom poradí ôsma, medzi najväčšími výrobcami tretia. V porovnaní marží v percentách je dokonca druhá, hneď za kórejskými automobilkami Hyundai a Kia.

"Ziskové sú predovšetkým automobilky, ktorým predaje rastú alebo aspoň príliš neklesajú. Na príklade Škoda Auto i kórejských značiek Hyundai a Kia je to zrejmé. Rovnako aj v opačnom smere. Napríklad na Seate alebo Peugeote, ktoré trpia poklesom dopytu v južnej Európe," vysvetlil Jan Linhart z poradenskej firmy KPMG.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Auto zarába na každom aute v priemere o takmer tristo eur viac ako materský Volkswagen. V rámci celého koncernu si viedlo lepšie len Audi. Škoda Auto výsledky nechcela komentovať.

Dudenhöffer tvrdí v štúdii, že najmä Hyundai a Kia môžu svoju ziskovosť ešte zvýšiť. "Majú najväčšiu šancu predstihnúť do roku 2018 v predajoch Volkswagen." Volkswagen a jeho značky však v Európe predávajú približne päťkrát viac áut ako Hyundai a Kia dohromady.

Nadprodukcia vozidiel automobilkám škodí

Európsky automobilový trh trápi niekoľko rokov nadprodukcia. Tá výrazne zhoršuje situáciu viacerých výrobcov.

Z porovnania vyšla najhoršie automobilka Opel. Každé jedno auto predáva v priemere takmer s tisíceurovou stratou.

Car Institute porovnával výsledky pätnástich značiek za prvý polrok tohto roka. Z porovnania vyplýva, že najvyššiu ziskovosť dosahujú výrobcovia najdrahších áut. Po Ferrari a Porsche nasleduje trio BMW, Mercedes a Audi, všetci s niekoľkonásobne vyšším ziskom na auto v porovnaní s masovými značkami.

SkryťVypnúť reklamu

"Úspešní výrobcovia luxusných vozidiel musia vedieť predať aj prémiový charakter vozidla a jeho image. Za vozidlo ako symbol statusu si potom nechajú zaplatiť vyššiu cenu," vysvetľuje vyššie zisky Jan Malý z expertnej skupiny PwC ČR.

Kríza zatiaľ predaj luxusných značiek nepoznamenala. Naopak, stále ide rastúci segment. Podľa Jana Linharta z KPMG je dôvodom vyššej marže na auto u luxusných značiek aj fakt, že musia vysoké náklady na vývoj rozložiť na menej áut.

Autor: idnes.cz

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  3. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  4. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 28 923
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 330
  3. Ľuboš Fellner otvorene 8 048
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 350
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 964
  6. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 563
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 3 518
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 3 270
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím
  2. Petra Machová: Bukurešť - advent, aký ste ešte nezažili
  3. Irena Šimuneková: Hrad Beckov
  4. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie "Proti ožobračovaniu Slovenska" 16.9.2025
  5. Martin Turčan: Čo je toto za sociálna politika?!
  6. Ján Komrska: Štít Uncompahgre, Colorado
  7. Tomáš Kuvik: Slovák, politika a zrkadlo: dvaja kamaráti a jeden nepriateľ
  8. Martin Šuraba: Pražská električka (2/2)
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 102 445
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 46 940
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 292
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 10 055
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 800
  6. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 764
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 501
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 6 096
  1. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  2. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  3. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  4. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  5. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  6. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu