LETHEM. Po dvoch týždňoch sa nám konečne podarilo dostať naše stroje z kontajnera. Nekonečne veľa papierov a stresov stálo zato. Asi 50 kilometrov od Georgetawnu juhozápadne smerom k mestu Lethem začal prekrásny offroad Amazonkou.
Bola to nekonečná prašná cesta, po ktorej chodia najmä terénne autá a kamióny (anglické Bedfordy). Hneď po pár kilometroch som vyzeral ako keby pri mne vybuchla tehelňa.
Červený prach som mal úplne všade, no to ma veľmi netrápilo. Skôr som mal strach o moju 55 ročnú dôchodkyňu menom Jawa 250.Fakt stará motorka ktorá si ešte dva mesiace dozadu myslela, že má už pokoj a dožije dôchodok niekde v šope zapadnutá prachom.
Je pohodlná
Nečakal som, že sa mi na nej pôjde tak dobre. Na rozdiel od Pioniera som počas celých 550 kilometrov po piesku, blate a vode ani raz nič neopravoval! Preto som mal čas všímať si okolitú nepoškvrnenú prírodu.
Nádherné vysoké stromy, zaujímavé obrovské chrobáky, mravce a muchy, pestrofarebné papagáje. Ďalej smerom na hraničné mesto s Brazíliou Lethem skončil prales, začala savana a mierne kopce.
Našťastie bolo sucho a príšerne horúco. Myslím, že čo len minimálne zrážky by našu expedíciu ohrozili. Motorka by to možno prešla aj po blate, ale o autách pochybujem. Aj keď milo ma prekvapili. Trabant a Poľský Fiat sú také malé offroady.
Konečne asfalt, hrozí aj dážď
Momentálne sme už v Brazílii, v meste Boa Vista a pokračujeme po asfalte celých 700 kilometrov do veľkého dvojmiliónového mesta Manaus, ktoré sa nachádza priamo v Amazonke.
Začína tam obdobie dažďov, takže sa ponáhľame rýchlo ďalej. A od Manaus nás čaká ešte horšia cesta 700 km do Porto Velho, kde nie je absolútne nič. Ani jedna čerpacia stanica, ani jedna reštaurácia. Ak zaprší, tak sme určite skončili. Držte nám palce. Ďakujem.
Autor: Marek Slobodník