SME

Test: Ľudový Citroën C-Elysée jazdí pod štyri litre (doplnené ceny)

Ešte pred premiérou sme stihli vyskúšať úsporný rodinný sedan Citroënu C-Elysée s cenou pod 10 000 eur a spotrebou 3,6 litra na sto kilometrov.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

Ešte pred premiérou sme stihli vyskúšať úsporný rodinný sedan od Citroënu. Model C-Elysée prichádza do kategórie lacných sedanov s cenou pod 10 000 eur. Naftová verzia dokázala jazdiť aj so spotrebou 3,6 litra na sto kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BREZNO. So sedanom, ktorý obohatil ponuku značky smerom k širokým masám, sme najazdili vyše tisíc kilometrov s cieľom preveriť auto na rozbitých cestách a pod vysokým zaťažením. Citroën svoje štandardné modely čoraz viac vyzdobuje, teraz prichádza s autom u ktorého bol prvoradý úžitok. C-Elysée teda neprináša žiadne nové dizajnové kreácie ani netradičné riešenia, ktorými je značka typická.

SkryťVypnúť reklamu

Do celkom pohľadného dizajnu štvordverovej karosérie zabalili štandardnú techniku a podľa prvej skúsenosti výborný kokpit vodiča. Na test sme dostali najvyššiu verziu výbavy Exlusive a naftový motor, teda kombináciu, ktorú nekúpite pod desaťtisíc, avšak Citroën sľubuje atraktívnu cenu napriek tomu, že v sedane je ESP, štyri airbagy, palubný počítač, tempomat, diaľkové otváranie batožinového priestoru, klimatizácia a vyhrievanie sedadiel.

Zadok nedáva pri sedanoch veľa možností na dizajnové kreácie. Jediným cieľom je veľký kufor pri slušnom mieste na sedenie. V predpremiére sme vyskúšali 1,6 litrový diesel s výkonom 68 kW, ktorý sekunduje benzínovému motoru s rovnakým objemom.

FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Dáva všetko, čo trebaVerzii Exlusive naozaj z pohľadu každodenného života, na cestu do práce a pre rodinné potreby, vyššia výbava nechýba. Možno zadný stierač na okne, ktorý však sedany obyčajne nemávajú, ale na šikmom skle by prospel. Škoda Rapid a tiež Renault Fluence dostanú silného konkurenta aj s ohľadom na vnútorný priestor. Nám sa C-Elysée javí ako kvalitne urobené auto so slušnou mechanikou a úsporným motorom.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme bezporuchovosť prevádzky a náklady na údržbu overí čas, avšak podľa jazdy a obhliadky jednotlivých detailov vyzerá C-Elysée veľmi zdatne. Automobilky majú pri stavbe cenovo atraktívnych a veľkých áut zviazané ruky a z ničoho ťažko bič upliesť, avšak Citroën C-Elysée dokázal aj z mála urobiť dosť.

Kokpit urobili dobreVonku pri tomto type auta ťažko čarovať s dizajnom. Predok auta je však vydarený s celkom zaujímavým zapracovaním čelnej masky. Na našom aute ani pri 130 km/h nič nepískalo, čiže aj aerodynamika je celkom prijateľne urobená.

Užívateľa kokpit poteší kvalitou spracovania a prehľadnosťou. Chýbal nám väčší odkladací priestor pred radiacou pákou, kde si obyčajne odkladáme telefón a peňaženku. Pre jazdu v meste je výborný výhľad šikmo dopredu a pomerne prehľadné sa javia aj spätné zrkadlá. U sedanov tejto kategórie si treba zvyknúť na tlačidlá sťahovania okien umiestnené vedľa radiacej páky.

SkryťVypnúť reklamu

FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Nečakaný dojem na nás urobil kokpit vodiča s prepracovanou stredovou konzolou. Auto sme testovali naozaj extrémne a na zlých cestách, ale z palubnej dosky sa neozývali žiadne pazvuky, ani nič podobné.

Stredová konzola s autorádiom a klimatizáciou je dôkazom, že lacné auto nemusí vyzerať lacno. Spracovaním tlačidiel a materiálmi sa Citroën C-Elysée vytiahol veľmi vysoko.

FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Prístrojový panel vyzerá seriózne, autorádio je vybavené Bluetooth a tiež rádiotextom. Vďaka ovládaniu autorádia pod volantom dokážeme prežiť nastavovanie hlasitosti tlačidlami na okraji stredového panela, čo je veľmi nepraktické. Intuitívne sme siahali po veľkom otočnom ovládači, ktorý je tam na ladenie frekvencie.

Miesto vzadu prekypuje priestorom v oblasti nôh, aj na šírku sme sa v C-Elysée cítili naozaj dobre. Zvažujúca strecha trochu obmedzuje miesto nad hlavou, ale asi jediným negatívnym bodom sú nízke opierky hlavy bez výškového nastavovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Vzadu je miesta dostatokC-Elysée na zadných sedadlách nedisponuje nastaviteľnými hlavovými opierkami, ale len zvýšeným tvarovaním chrbtového operadla. Na strednom sedadle by ste hľadali opierku na hlavu márne. Mäkkosť opierok je zrejme nutná, aby pri náraze zozadu nespôsobili zranenie, nakoľko dospelým siahajú pod temeno hlavy. Pokiaľ ide o deti v autosedačkách, tak je táto problematika bezpredmetná.

Nečakali sme relatívne vkusné čalúnenie batožinového priestoru a až tak veľký otvor. Samotný zvuk pri zatváraní kufra prezrádza, že Citroën si dal na konštrukcii a detailoch záležať. Celá karoséria pôsobí robustne a pri jazde sa javí ako veľmi tuhá. Lacnosť triedy z C-Elysée necítime.

Kufor s objemom 506 litrov má klasické veko ako konkurenčné sedany a konzoly veka zasahujú pri zatvorení do vnútorného priestoru. Vzhľadom na cenovú hladinu však poteší diaľkové ovládanie veka na kľúči diaľkového ovládania. Veko sa po odistení zámku samé podvihne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Prekvapením bola jazdaV zákrutách sa pri bežnom zaťažení dvomi osobami karoséria príliš nenakláňa a skoro dáva šoférovi najavo limitnú situáciu. Oproti iným autám značky neodskakuje pri prechode priečnej nerovnosti v zákrute. Pri dlhých sedanoch s veľkým kufrom je dôležitá prítomnosť stabilizačného systému ESP, ktorým bol model vybavený.

Jazdné vlastnosti sú príjemným prekvapením novinky aj pri rýchlej jazde na zlej ceste. Prijali by sme presnejšiu kulisu radenia. Dvojička modelu Peugeot 301 má svojou úžitkovou hodnotou veľkú šancu osloviť nášho motoristu.

Na jazde nás najviac upútal komfort podvozka na zlých cestách. Samozrejme ide o auto na úžitok a nie pre športovú jazdu, z čoho vyplýva mäkšie naladené pruženie v Citroëne C-Elysée.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

FOTO - RASTISLAV CHVÁLA

Osvedčený motor sa nechá pri práci počuť najmä na diaľnici, pretože C-Elysée má len 5 stupňovú prevodovku. Šestka na diaľnici chýba, ale v bežnej praxi ani nie, lebo pri 90-tke sú otáčky na prijateľnej úrovni. Čo je potešujúce, C-Elysée 1,6 HDi dokáže bez akýchkoľvek problémov jazdiť so spotrebou do 4,5 litra na 100 km vrátane diaľnice.

Práve pri jazde po diaľnici stúpne spotreba kvôli vyšším otáčkam (2600 za minútu), ale na okresných cestách pri troche sebakontroly sme dosahovali okolo 3,6 až 3,8 litra. Šikovný vodič bude schopný s C-Elysée jazdiť okolo štyroch aj pod štyri litre paliva na 100 km.

Doplnené rozmery a ceny s uvádzacím bonusomOd dnešného dňa - 8. novembra, je dostupný cenník, s cenami vrátane uvádzacieho bonusu. Najlacnejší Citroën C-Elysée vo výbave Attraction s plechovými diskami a najslabším benzínovým trojvalcom VTi 72 je označený cenovkou 8 490 eur. Nechýbajú však bezpečnostné prvky ako ESP s ASR a ABS s rozdeľovačom brzdného účinku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na opačnom konci stojí nami testovaná verzia Exclusive s cenou 13 190 eur. Vozidlo však malo navyše zadný parkovací senzor (+250 eur) i vyhrievané predné sedadlá (+250 eur). Za metalickú farbu sa pripláca vo všetkých troch výbavových stupňoch 450 eur.

Vozidlá sú v záruke EssentialDrive 48 mesiacov, alebo 60 000 km. Počet najazdených kilometrov v rámci záruky je možné za poplatok zvýšiť.

Citroën C-Elysée

Rozmery (DxŠxV)

4 427 x 1 748 x 1 477 mm

Rázvor osí kolies

2 652 mm

Svetlá výška

138 mm

Motor

1,2 VTi

1,6 VTi

1,6 HDi

Výkon

53 kW (72 k)

84 kW (115 k)

68 kW (92 k)

Krútiaci moment

110 Nm pri 3300 ot/min

150 Nm pri 4000 ot/min

230 Nm pri 1750 ot/min

Pohot. hmotnosť

1020 kg

1090 kg

1095 kg

Zrýchlenie 0-100 km/h

14,2 s

9,4 s

11,2 s

Kombin. priem. spotreba

5,3 l/100km

6,5 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4,3 l/100 km

Brzdy predné

kotúčové chladené

kotúčové chladené

kotúčové chladené

Brzdy zadné

bubnové

bubnové

bubnové

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  7. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. Invázne rastliny ako superpotraviny
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 7 909
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 4 953
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 4 871
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 943
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 342
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 632
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 623
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 511
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martina Bittnerová: Dramatik Stroupežnický: génius javiska či tyran zvierat?
  2. Jozef Drahovský: Poslanec národnej rady Ľubomír Vážny navrhuje definovať rýchlosť chôdze na 6 km/h.
  3. Radoslav Záhumenský: Nenáročná túra v Nízkych Tatrách! Štefánička vás dostane výhľadmi, históriou aj horským pokojom
  4. Eva Gallova: Neviem, či sa mi to iba zdalo, ale Putin sa do kamery spiklenecky smial
  5. Adam Ustupsky : Cirkevné podujatia a ich podobnosti s Est
  6. Jozef Huljak: Čile na rázcestí: Voľby nerozhodnú len o prezidentovi, ale aj o vplyve Číny
  7. Mário Brosch: Musím priznať svoje meno?!! To neprežijem!!
  8. Alexander Hričko: ZNÍŽENIE POČTU KRAJOV ÁNO ČI NIE ?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 68 003
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 084
  3. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 715
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 8 731
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 8 117
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 699
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 5 473
  8. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 5 421
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  3. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  4. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  5. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  6. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  7. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťZatvoriť reklamu