SME

Porovnávací test: Hľadáme najrýchlejšie kompaktné auto

Renault Megane R.S. vo svojej krátkej histórii porazil nejedno konkurenčné auto. Zaujímalo nás, či si jeho výkonnejšia verzia R.S. 265 poradí s Mazdou 3 MPS.

Testované športové kompakty predstavujú to najlepšie zo svojej kategórie a my sme na dlhej ceste aj testovacej dráhe hľadali lepšieho z dvojice. Video odhalí, či je drahší Megane R.S.265 aj lepší ako Mazda 3 MPS.Testované športové kompakty predstavujú to najlepšie zo svojej kategórie a my sme na dlhej ceste aj testovacej dráhe hľadali lepšieho z dvojice. Video odhalí, či je drahší Megane R.S.265 aj lepší ako Mazda 3 MPS. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Renault Megane R.S. vo svojej krátkej histórii porazil nejedno konkurenčné auto. Zaujímalo nás, či si jeho výkonnejšia verzia R.S. 265 poradí s Mazdou 3 MPS a udrží trón kráľa hot hatch. Pozrite si súboj, ktorý rozhodla až záverečná skúška.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA, LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Nechceli sme súboj rozhodnúť iba na testovacej dráhe a v plnej rýchlosti, pretože všetky rýchle kompaktné autá, sú navrhnuté tak, aby boli použiteľné každý deň. Iste, Renault Megane R.S. 265 ani Mazda 3 MPS nie sú ideálne autá na nákupy, ale na diaľnici by nemali zruinovať majiteľa vysokou spotrebou.

SkryťVypnúť reklamu

Obaja konkurenti prešli nedávno drobnými zmenami do nového modelového roka. Najmä Renault dostal viac koní, aby sa vyrovnal konkurentovi z Japonska.

Poďte s nami na cestu z Bratislavy do šoférskeho raja na autách, ktoré vo svojej triede patria na absolútny vrchol. Dozviete sa meno víťaza a ak ho aj tušíte, uvidíte, v ktorej fáze testu sa tak stalo a čo rozhodlo.

Nikto z nás však nečakal, že Mazda 3 MPS bude na diaľnici úspornejšia a Megane R.S. tichší. Okrem kamery nám asistovala aj presná meracia technika. Momenty počas testu zachytil Tomáš Benedikovič.

Technické parametre Značka Renault MAZDA

Model Mégane R.S. 265 3 MPS

Motor 2,0 16V 2,3 MZR DISI

Počet valcov/ventilov 4/16 4/16

Zdvihový objem (cm3) 1998 2261

SkryťVypnúť reklamu

Výkon (kw/k) 195/265 191/260

Pri otáčkach (ot./min.) 5500 5500

Krútiaci moment (Nm) 360 380

Pri otáčkach (ot./min) 3000 -5000 3000

Emisie CO2 (g/km) 190 224

Rozmery - -

Rázvor náprav (mm) 2640 2640

Dĺžka (mm) 4299 4505

Šírka (mm) 1804 1770

Výška (mm) 1423 1460

Pohotovostná hmot (kg) 1462 1381

Objem palivovej nádrže (l) 60 60

Objem batož. priestoru (l) 344 275

Prevádzkové hodnoty - -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,0 6,1

Maximálna rýchlosť (km/h) 254 250

Spotreba mesto(l/100 km) 11,3 13,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,5 7,5

Kombinovaná spotreba 8,2 9,6

Cena test. modelu od (eur) 28990 26690

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 231
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 675
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 587
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 4 309
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 254
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 882
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 698
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 443
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  2. Martina Paulenová: Pravidlá sú na to, aby sa porušovali
  3. Milan Srnka: Minister zimného spánku Huliak nám ukázal, ako nemiešať politiku s hokejom
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel
  5. Jolana Čuláková: Jeho veličenstvo Marcel Forgáč, prvý slovenský kráľ
  6. Alexander Šikúr: Podvod
  7. Jozef Černek: Žijeme chorú, chorú, chorú dobu a byrokratické peklo…
  8. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 234
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 767
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 15 988
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 325
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 8 300
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 437
  7. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 7 192
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 766
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu