SME

Audi pripravuje ľahké TT s päťvalcovým motorom

Svoju technickú a v minulosti i športovú prevahu, by chcela opäť potvrdiť spoločnosť Audi. Pracuje na ľahšej forme Audi TT s hmotnosťou len 1 000 kg.

Koncept Quattro predstavili Nemci na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi.Koncept Quattro predstavili Nemci na autosalóne v Paríži pred dvoma rokmi. (Zdroj: Audi)

Svoju technickú a v minulosti i športovú prevahu, by chcela opäť potvrdiť spoločnosť Audi. Pracuje na ľahšej forme Audi TT postavenej na modulárnej platforme MQB s použitím uhlíkových vlákien a výkonného päťvalcového motora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Ľahší derivát Audi TT, by mohol priniesť viac emócií a predstaviť nové technológie. S hmotnosťou len 1 000 kg, pohonom všetkých kolies, konštrukciou vyrobenou z kombinácie uhlíkových vlákien, ocele a hliníka - by mohol stelesniť koncept Quattro 2010.

„Vozidlo v segmente TT s hmotnosťou jednej tony je veľmi zaujímavá výzva.“ prezradil Wolfgang Durheimer, nový vedúci technického rozvoja Audi. „Základom sa môže stať Audi TT. Výzvou ostáva zapracovanie pohonu Quattro – to je úloha, s ktorou som sa obrátil aj na našich technikov.“

SkryťVypnúť reklamu

V prípade existencie ľahkej verzie TT-čka, by spoločnosť Audi počítala s výkonným päťvalcovým agregátom a bezpečnostným rámom. Ako podlahovú platformu použije modulárnu MQB (Modularer Querbaukasten). Prvky z uhlíkových vlákien a hliníka pomôžu znížiť hmotnosť vozidla až na spomínaných 1 000 kg.

„Presadzujeme multi-materiálové platformy. Môžeme kombinovať hliník a oceľ, lepiť karbón na hliník, alebo ho nitovať na vysokopevnú oceľ. Tieto možnosti ukáže v praxi aj nové Audi Q7.“ vysvetlil Durheimer a pokračoval: „Q7 novej generácie schudne celkovo až 350 kg.“

Nová generácia Audi TT by sa na trhu mohla objaviť v roku 2014. Jej ľahší derivát o jeden, alebo dva roky neskôr a bude podstatne drahší. Podľa slov zástupcov automobilky, to bude vozidlo na úrovni Porsche 911 GT3 – výkonovej i cenovej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 887
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 726
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 636
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 444
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 942
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 686
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 570
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 615
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Bachletová: Na jar chcem byt "in"
  2. Robert Štepaník: diel 124 - pod čiarou / Veľká noc a jej symbolika alebo Čo na nej „slniečkoví“ ľudia neznášajú?
  3. Štefan Šturdzík: Bicykel
  4. Vladimír Bojničan: Demokracia znesie len jeden prívlastok: liberálna. Všetky ostatné sú len maskou tyranie.
  5. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  6. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  7. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  8. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 345
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 354
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 761
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 15 378
  5. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 063
  6. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 627
  7. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 8 253
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 832
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu