Svoju technickú a v minulosti i športovú prevahu, by chcela opäť potvrdiť spoločnosť Audi. Pracuje na ľahšej forme Audi TT postavenej na modulárnej platforme MQB s použitím uhlíkových vlákien a výkonného päťvalcového motora.
BRATISLAVA. Ľahší derivát Audi TT, by mohol priniesť viac emócií a predstaviť nové technológie. S hmotnosťou len 1 000 kg, pohonom všetkých kolies, konštrukciou vyrobenou z kombinácie uhlíkových vlákien, ocele a hliníka - by mohol stelesniť koncept Quattro 2010.
„Vozidlo v segmente TT s hmotnosťou jednej tony je veľmi zaujímavá výzva.“ prezradil Wolfgang Durheimer, nový vedúci technického rozvoja Audi. „Základom sa môže stať Audi TT. Výzvou ostáva zapracovanie pohonu Quattro – to je úloha, s ktorou som sa obrátil aj na našich technikov.“
V prípade existencie ľahkej verzie TT-čka, by spoločnosť Audi počítala s výkonným päťvalcovým agregátom a bezpečnostným rámom. Ako podlahovú platformu použije modulárnu MQB (Modularer Querbaukasten). Prvky z uhlíkových vlákien a hliníka pomôžu znížiť hmotnosť vozidla až na spomínaných 1 000 kg.
„Presadzujeme multi-materiálové platformy. Môžeme kombinovať hliník a oceľ, lepiť karbón na hliník, alebo ho nitovať na vysokopevnú oceľ. Tieto možnosti ukáže v praxi aj nové Audi Q7.“ vysvetlil Durheimer a pokračoval: „Q7 novej generácie schudne celkovo až 350 kg.“
Nová generácia Audi TT by sa na trhu mohla objaviť v roku 2014. Jej ľahší derivát o jeden, alebo dva roky neskôr a bude podstatne drahší. Podľa slov zástupcov automobilky, to bude vozidlo na úrovni Porsche 911 GT3 – výkonovej i cenovej.