SME

Re-exporty kazia obraz o automobilovom trhu

Štatistiky predajov automobilov sú zrkadlom úspešnosti automobilek v danom štáte. Tie však vychádzajú zo štatistík registrácie vozidiel na polícii. Tento fakt sťažuje zistenie, či vozidlo prvýkrát zaregistrované na Slovensku, bolo v našej krajine aj skuto

Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky vydá každoročne štatistiku predjava vozidiel na Slovensku, vrátane vozidiel ktoré sú označené ako "reexport".Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky vydá každoročne štatistiku predjava vozidiel na Slovensku, vrátane vozidiel ktoré sú označené ako "reexport". (Zdroj: Rastislav Chvála)

čne predané.

BRATISLAVA. Kým na Slovenku sa cena za registráciu zvýšila len pre niekoľkými mesiaci, v Maďarsku sa výška poplatku registrácie odvíjala od ceny vozidla už oveľa skôr. Vznikol tak priestor pre špekulantov i „seriózne“ firmy, ktoré svojim maďarským zákazníkom zaregistrovali nové vozidlo na Slovensku. Pôvodný spoločný poplatok za prihlásenie – 66 eur bol násobne nižší, ako u našich južných susedov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predpokladáme, že zavedenie novej registračnej dane podľa výkonu motora, tento biznis mierne pribrzdí. Pre vozidlá so stredným výkonom v „plnke“ – teda s vysokou cenou, bude však stále zaujímavý.

SkryťVypnúť reklamu

Štatistiky krivia aj jednotlivci

Re-export vozidiel je problém nie len na Slovensku, ale i v susednej Českej Republike. Auto vyrobené napríklad v Nemecku, je vyvezené na Slovensko. Tu je predané s nižšou, prípadne výrazne akciovou cenou. Majiteľ ho následne vyvezie do inej krajiny, kde ho predá za cenu regulérnu – teda vyššiu. Na rozdiele cien následne zarobí.

Tajomstvom nie je ani skutočnosť, že vozidlá na Slovensku registrujú samotný importéri a následne ich nové, alebo len málo ojazdené predávajú v inom štáte. Cieľom je umelo zvýšiť štatistiku predaja a stať sa tak úspešnejším, ako konkurencia.

Zo štatistiky Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky vyplýva, že 3 849 vozidiel od januára do októbra tohto roka bolo re-exportovaných mimo našu krajinu. Pre ilustráciu sme pripravili aj tabuľku, kde sme odrátali re-exportované vozidlá. Rebríček sa zmenil hlavne v jeho druhej polovici.

SkryťVypnúť reklamu

Štatistika predaných kusov vrátane re-exportu podľa (zdroj ZAP)

Štatistika po odrátaní re-exportovaných vozidiel

Značka

Počet predaných kusov

Percento na trhu

Re-export (ks)

Re-export (%)

Značka (pohyb v rebríčku)

Počet predaných kusov

Percento na trhu

Škoda

13111

22,36

1212

9,24

Škoda

11899

21,56

Volkswagen

5365

9,15

436

8,13

Volkswagen

4929

8,93

Kia

4648

7,93

11

0,24

Kia

4637

8,40

Hyundai

3870

6,60

405

10,47

Hyundai

3465

6,28

Renault

3346

5,71

81

2,42

Renault

3265

5,92

Peugeot

3310

5,64

292

8,82

Peugeot

3018

5,47

Opel

2254

3,84

5

0,22

Opel

2249

4,08

Suzuki

2083

3,55

146

7,01

Citroen ↑

1951

3,54

Citroen

2070

3,53

119

5,75

Suzuki ↓

1937

3,51

BMW

1938

3,30

130

6,71

BMW

1808

3,28

Ford

1823

3,11

110

6,03

Toyota ↑

1734

3,14

Toyota

1734

2,96

0,00

Ford ↓

1713

3,10

Audi

1504

2,56

136

9,04

Mercedes-Benz ↑

1482

2,69

Nissan

1488

2,54

379

25,47

Audi ↓

1368

2,48

Mercedes-Benz

1483

2,53

1

0,07

Nissan ↓

1109

2,01

ostatné značky

8614

14,69

ostatné značky

8614

15,61

SPOLU

58641

100

3849

SPOLU

55178

100,00

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  2. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  2. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  3. Keď sa z brigády stane kariéra
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  5. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom
  6. Trojuholník, ktorý šetrí čas aj kroky
  7. Tienenie? Áno! Profirol dotácie™ pre veľký úspech pokračujú
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 553
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 993
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 515
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 797
  5. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 106
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 1 907
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 703
  8. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť 1 426
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Svätec, surfista a Ceo
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Ako prokurátori rozhodovali, kto sa vyhne stíhaniu?
  3. Vladimír Bojničan: Protiústavná zmena ústavy? Klerikáli, nacionalisti, ficovci a putinovci – zvrátené spojenectvo proti našej liberálnej demokracii a sekulárnej ústave
  4. Martin Landl: Skúšky našej integrity
  5. Ernest Klotton: Igor Matovič zosobňuje príbeh plný chaosu a túžby po pozornosti
  6. Martina Bittnerová: Vitajte v kapitalizme, vitajte vo svete pretvárky
  7. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (7)
  8. Eva Záhorská: Nenásytná mihuľa
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 494
  2. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 12 928
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 12 660
  4. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 9 969
  5. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 913
  6. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 868
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 098
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 9 080
  1. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  2. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  3. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  5. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  6. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  7. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  8. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
reklama
SkryťZatvoriť reklamu