SME

Dlhodobý test: Kia cee´d po 30-tisíc kilometroch (DOPLNENÉ)

Tesne pred prehliadkou vznikla prvá porucha, za ktorú nemohlo ani auto a nespôsobil ju ani šofér ale ostré zuby hlodavca. Pozrite si, koľko stojí servis a ako sa autu darí.

Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur.Naftový motor 1,6 CRDi v Kii cee´d potrebuje servis každých 30000 kilometrov. Prehliadka stála vyše 400 eur. (Zdroj: TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Kia ako prvá spomedzi dlhodobo testovaných automobilov dosiahla na métu 30-tisíc kilometrov a zároveň prvú prehliadku v autorizovanom servise.

Zdalo sa nám, že bol najvyšší čas, pretože na celkovo suverénnom aute sa rozsvietila kontrolka motora nabádajúca k servisu a auto malo problém udržať kontinuálnu rýchlosť na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

(OPRAVA) Servisná prehliadka po 30.000 kilometroch:Údaje, ktoré nám dal technik po prehliadke, a ktoré mali slúžiť ako podklad pre fakturáciu a my sme z nich pri kalkulácii vychádzali, neboli podľa Kia Motors Sales Slovensko v poriadku a najmä došlo k nezrozumiteľnému vyznačeniu DPH v servise. Preto uverejňujeme faktúru na koncového zákazníka, ktorú importérovi za auto vystavili. Ťah motora pulzoval, akoby jemne ubral z výkonu a zase pridal. Technik v servise už tušil, o čo ide, a s týmto vedomím skladal kryt z motora. Hlodavce nám rozhrýzli káble a pustili sa aj do penovej izolácie hadice.

SkryťVypnúť reklamu

Kábel jedného zo senzorov bol úplne prehryzený a tým pádom stratil pôvodnú funkciu. Vodič nám v servise bezplatne vymenili a auto podstúpilo štandardnú prehliadku v stanovenom servisnom intervale.

Kia 1,6 CRDi musí prísť na servis po 30-tisíc kilometroch alebo raz za 24 mesiacov. Okrem štandardnej výmeny oleja a olejového filtra je súčasťou prehliadky výmena palivového, vzduchového a peľového filtra.

Manuál tiež predpisuje okrem rutinnej kontroly funkčných častí napojiť vozidlo na diagnostiku a všetko otestovať.

Po výmene rozhryzeného kábla už riadiaca jednotka chybu nehlásila. Peľový filter stál 35 eur a na 30-tisíc kilometrov bol pomerne dosť znečistený.

Auto testujeme hlavne v meste, a to sa zrejme prejavuje aj na nekvalite ovzdušia. Podvozok a pneumatiky sú na naše prekvapenie aj po niekoľkých slušných stretoch s výtlkmi v absolútnom poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok ostáva silnou stránkou modelu cee´d, lebo zatiaľ slušne zvláda jamy a celkom dobre filtruje nerovnosti ciest. Druhá generácia cee´du sa menej nakláňa v zákrutách ako predchodca a trakcia prednej nápravy na snehu je tiež omnoho lepšia.

Brzdy a podvozok fungujú výborneV brzdovom okruhu koluje od prehliadky nová brzdová kvapalina za 10 eur, avšak brzdové doštičky nie sú ešte ani pred polovicou svojej životnosti.

To je jeden z dôkazov ako možno správnym spôsobom šoférovania šetriť materiál aj auto. Jediným poškodením na aute je zlomený spodný kryt pod nárazníkom, do ktorého sa vysunul automatický stĺpik parkovacej zábrany.

Jediné chybové hlásenie v riadiacej jednotke bolo od prehryznutého vodiča, inak za 30 000 kilometrov bolo všetko v poriadku. Bodaj by nie, ak si Kia trúfa na 7 ročnú záruku alebo 150 000 km.

SkryťVypnúť reklamu

Ako by majiteľ takéhoto auta čakal, na spodku auta sa necelý rok používania nijako negatívne neprejavil a všetky časti sú vizuálne aj mechanicky v poriadku. Z pohľadu šoféra ide jednoznačne lepšie radenie a motor má viac chuti do života.

Spotreba nekleslaZima v hornatom regióne nám zdvihla spotrebu vyššie a ovplyvnila tak celkový priemer. Kia cee´d 1,6 CRDi vykazuje za 30 264 kilometrov priemernú spotrebu 5,4 l/100 km, ktorá odzrkadľuje pomerne hektické používanie auta bez zamýšľania sa nad spotrebou.

Podľa údajov na faktúre Kia cee´d potrebuje 5,3 litra (160 eur) oleja na servisnú prehliadku a okrem olejového filtra (11,33 eur) treba vymeniť aj palivový filter za 48,27 eur.

Máme odskúšané, že na podliezanie päťlitrovej hranice treba veľkú snahu jazdiť úsporne. Celá prehliadka stála spolu s prácou, náplňami a materiálom 416,48 eur a úprimne dodávame, nečakali sme takú sumu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V blízkom čase odmeriame dynamiku motora, pretože pocitovo sa nám zdá agregát konečne veselší v spodnom spektre otáčok.

Prvé meranie a úvod testu nájdete TU a prvé video TU

Hlodavce si pochutili na vodičoch tesne pred servisnou prehliadkou a okrem rozsvietenej kontrolky motora to bolo poznať aj na prerušovanom ťahu pri diaľničnej rýchlosti. Čiže boli dva dôvody na návštevu servisu.

Naše postrehy z testukvalitne urobený interiér

ťažké nastavovanie pootvoreného okna dverí

zrozumiteľná a prehľadná prístrojová doska

výborné predné sedadlá

prakticky navrhnuté odkladacie priestory

presná kulisa radenia

priemerná dynamika motora

vyššia nakladacia hrana kufra

ľahké nastupovanie

slušná torzná tuhosť karosérie

priemerná trakcia prednej nápravy na klzkom podklade

citlivý zásah ESP na snehu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

jednoduché ovládanie autorádia ale na slnku ťažko čitateľný displej

slabé diaľkové svetlá

vyššia spotreba oproti očakávaniam

Náklady na palivoZačiatok testu: 892 km

Momentálny stav km: 31.156 km

Najazdené kilometre: 30.264 km

Spotrebované litre nafty: 1622 litrov

Priemerná spotreba: 5,4 l/100 km

Náklady na palivo: 2306 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 10 494
  2. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 8 058
  3. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 5 941
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 021
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 429
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 173
  7. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 1 888
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 858
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Lisinovič: Skautík na výprave: Trnavská 100-vka 2025
  2. Martina Bittnerová: Z Frederiky sa stala Mína. A z Míny legenda III
  3. Soňa Fröhlichová: Grand Tour of Switzerland alias cestovanie po Švajčiarsku
  4. Patrik Benčík: Bude nová bytovka na Mukačevskej 7 v Prešove postavená skôr ako skončí vyšetrovanie tragédie?
  5. Martin Turčan: Chobot v hlave predsedu vlády
  6. Marian Letko: Z denníka chrapúňa. Moje zlodejiny a klamstvá odhalené. Do psej matere…
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Ako pracujú sudcovia, ktorí pojednávajú profilové kauzy čurillovcov?
  8. Martin Greguš: Kde je slovenský minister zahraničia? Mlčí, keď bijú našich...
  1. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 16 011
  2. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 13 552
  3. Monika Albertiová: Máme po puči 13 182
  4. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 8 752
  5. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 8 479
  6. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 815
  7. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 7 649
  8. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 5 785
  1. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
  2. Radko Mačuha: Za neonacizmus na Ukrajine môže Putin.
  3. Marcel Rebro: Trump a Putin na Aljaške: Rokovanie o Ukrajine bez Ukrajiny
  4. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  5. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  6. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  7. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  8. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
SkryťZatvoriť reklamu