SME

Polícia radí motorkárom, ako sa vyhnúť tragickým nehodám

V tomto roku ešte na cestách nezahynul žiadny motocyklista. Pravdepodobne to súvisí s chladným počasím.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Miroslava Cibulková)

Motorkári zatiaľ nemali dosť príležitostí vyraziť na cesty.

"Minulý rok to však tak nebolo. Pri 345 nehodách motorkárov zomrelo 27 z nich, čím sa na počte usmrtených podieľali 9,1 percenta," uviedla Denisa Baloghová, hovorkyňa policajného prezídia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Motorkári sú zraniteľnejší

Po niekoľkých mesiacoch parkovania v garáži je dôležité pred prvou jazdou v novej sezóne skontrolovať technický stav motorky.

Najmä mladí, neskúsení vodiči by mali jazdiť mimoriadne opatrne, kým si osvoja potrebné zručnosti a návyky. Hanbou nie je vyskúšať si jazdu na veľkom parkovisku alebo odľahlom mieste, upozornila Baloghová.

SkryťVypnúť reklamu

"Po investícii do drahých strojov, by investícia do ochranného oblečenia a prilby mala byť samozrejmosťou," myslí si policajná hovorkyňa.

Motorkári majú oproti vodičom v autách nevýhodu. Sú zraniteľnejší, a pri páde im hrozia vážne zranenia či smrť. Kvalitnejšie ochranné prvky znižujú riziko poranení.

"Netreba zbytočne riskovať, aj pomalšou (predpísanou) jazdou sa dá dostať do plánovaného cieľa. Pred akýmkoľvek manévrom, napríklad predbiehaním, treba byť obzvlášť predvídavý, všímať si, či Vás vodič auta registruje vo svojom spätnom zrkadle. Nehovoriac o križovatkách. Nie každý vodič auta je tolerantný a uvoľní motorkárom časť svojho pruhu," informovala Baloghová.

Vodiči áut by mali byť k motorkárom tolerantnejší

Vodiči áut by si mali uvedomiť, že na cestách treba počítať aj s motorkármi. A tí sa zmestia aj tam, kde autá nie.

SkryťVypnúť reklamu

Dôležité je sledovať spätné zrkadlá a situáciu okolo auta, pretože motorkári jazdia často vyššou ako povolenou rýchlosťou a ľahko ich môžete prehliadnuť.

Keďže sa motorky zmestia aj tam, kde autá nie, neraz to motocyklisti využívajú na kľučkovanie medzi autami v kolónach alebo pred križovatkami. Vodiči by nemali motorkárov blokovať alebo vytláčať. Mohlo by to skončiť zbytočnou haváriou.

Pri predchádzaní motorkárov treba dodržiavať bezpečný odstup. Každý manéver však treba robiť tak, aby nebol ohrozený nikto ďalší a nestala sa dopravná nehoda.

Poučte sa z chýb iných vodičov

"V praxi sa stretávame s prípadmi, keď vodič po nehode povie, že si pri vchádzaní na hlavnú cestu alebo odbočovaní, motorkára nevšimol," uviedla Baloghová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako príklad môže slúžiť nehoda z minulého roka. V polovici septembra sa pri Kysuckom Novom Meste stala dopravná nehoda medzi Octaviou s 42-ročnou vodičkou a motocyklom s 61-ročným vodičom.

Vodička pri odbočovaní mimo cestu nedala prednosť motocyklu. Po havárii utrpel motorkár ťažké zranenia nezlučiteľné so životom.

01.jpg

Motorkári, ktorí mali šťastie a nehodu prežili podľa Baloghovej často priznajú, že do zákruty vošli prirýchlo, preto prešli do protismeru a keby tam stretli auto, už by tu neboli.

Podobný prípad sa stal koncom októbra v katastri Ladzian v okrese Krupina. Podvečer tam havaroval 67-ročný vodič Yamahy. Motocyklista pri prejazde ľavotočivou zákrutou zišiel z cesty vpravo a narazil do dopravného značenia. Zraneniam podľahol na mieste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

02.jpg

Na konci augusta 2012 vyhasli v seneckom okrese životy dvoch mladých motorkárov.

V katastri Kaplnej nezvládol 26-ročný motorkár na Honde CBR na mokrej ceste riadenie, zabalansoval a aj s 23-ročným spolujazdcom spadli a šmykli sa rovno pod protiidúci autobus.

03.jpg

"Vždy treba jazdiť podľa svojich schopností a zručností, prispôsobiť sa stavu cesty, počasiu i ďalším okolnostiam, ktoré možno predvídať. Nech môžeme na konci roka konštatovať, že účastníci cestnej premávky majú za sebou veľa kilometrov bez nehôd," dodala Baloghová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  8. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 489
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 996
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 103
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 748
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 483
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 858
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 697
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 536
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rado Surovka: Luxemburg - Všetci svätí 0:1
  2. Valeria Malíková: Suverénna žaba v Číne
  3. Štefan Šturdzík: Dane a zase dane a ešte aj zrušené voľno . Takto to urobím do psej matere !!!
  4. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov
  5. Monika Albertiová: Ak môže byť Kotlár ministrom zdravotníctva, ja budem premiérka
  6. Otilia Horrocks: Čo Vás v posledných mesiacoch či dňoch potešilo?
  7. Ivan Čáni: Keby boli Rusi namiesto Ukrajiny napadli Slovensko, tak by žiadna vojna nebola.
  8. Anton Lisinovič: Skautík na výprave: Lazová 100-vka
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 17 982
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 13 176
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 052
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 899
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 427
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 315
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 4 814
  8. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 4 495
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu