SME

Porovnávali sme malé diesle v kompaktných autách

Nový štvorvalec Hondy má byť trhákom v triede. V porovnaní s konkurenciou rovnakého objemu mal najnižšiu spotrebu, ale nie najlepšiu dynamiku.

Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov  považujeme skôr za teoretickú.Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov považujeme skôr za teoretickú. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. V ponuke Hondy pribudol nový naftový agregát s objemom 1,6-litra, i-DTEC z radu Honda Earth Dreams Technology.

Agregát doplnil na dnešné pomery ťažší a objemnejší motor s objemom 2,2-litra. Hlavnou úlohou Hondy bolo znížiť mechanické trenie na úroveň porovnateľnú s benzínovými motormi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Turbodúchadlo Garrett s premenlivou geometriou lopatiek má elektronicky riadené otáčky, čím by sa mal minimalizovať turboefekt a zaistiť optimálna kombinácia záťahu v nízkych aj stredných otáčkach a výkon vo vysokých otáčkach.

SkryťVypnúť reklamu

Tak ako väčšina moderných naftových motorov, aj novinka z dielní Honda disponuje recirkuláciou výfukových spalín EGR, ktorej úlohou je znížiť oxidy dusíka. Honda bola vyzývateľom nášho porovnávacieho testu.

Nafťák Hondy má slušné predpoklady

Naftový agregát so zdvihovým objemom 1 597 cm3 vyprodukuje výkon 88 kW (120 k) pri 4 000 ot/min. Od 2 000 otáčok je k dispozícii maximum krútiaceho momentu 300 Nm.

Automobilka Honda sľubuje, že motor ukrytý pod kapotou Hondy Civic spotrebuje v priemere 3,6 litra paliva na 100 km. V našom teste dokázal motor udržať spotrebu 4,4 litra, čím porazil všetkých konkurentov.

Druhý Renault Megane dosiahol spotrebu 4,6 litra. Civicu sme vybrali tvrdú konkurenciu a zástupcov koncernových motorov s objemom 1,6 litra , ktoré pribúdajú ako huby po daždi.

SkryťVypnúť reklamu

V tabuľke nájdete základné údaje platné v čase testu a tiež nami namerané hodnoty, vrátane priemernej spotreby.

Megane porazil všetkých

V porovnávacom teste sme preverili diesele rovnakého objemu od konkurenčných automobiliek. Okrem spotreby, hlučnosti a dynamiky sme sa zamerali na vplyv zaťaženia auta na dynamiku jazdy.

Najskôr sme odmerali zrýchlenie zo 70 na 100 km/h s autom zaťaženým iba vodičom a následne až piatimi cestujúcimi.

Najmenší rozdiel v dosiahnutých časoch dosiahol Renault Megane 1,6 dCi, ktorý má najvyšší výkon. Motor Renaultu akoby nepoznal zaťažené auto, pretože po nastúpení štyroch chlapov navyše stratil v dynamike najmenej.

Honda už viac cítila záťaž, avšak bola jednoznačne najúspornejším autom testu. Najlepší pomer výkonu a spotreby ponúka Renault a všetci vodiči na teste sa zhodli, že motor Renaultu dostal do vienka najviac temperamentu.

SkryťVypnúť reklamu

Podarilo sa

Nový motor Hondy v princípe splnil naše očakávania, čakali sme viac dynamiky a možne ešte tichší chod oproti Renaultu a Citroenu. Model Civic však nástupom nového motora získal na atraktívnosti a oproti starému dieselu sme mali pocit, že šoférujeme generačne novšie auto.

Z našej pätice áut mal Seat najnižší výkon iba 77 kW ale aj najnižšiu hmotnosť. Na štvrtom prevodovom stupni mu dalo zaťaženie najviac zabrať, ale jazda s Leonom bola mimoriadne pútavá. Má najlepší kokpit a najlepšie odhlučnenie podvozka a navyše mal len 1500 kilometrov.

Seat Leon je veľmi špecifickým autom, pretože napriek najslabším dynamickým parametrom najviac priťahuje a má najlepšeí podvozok. Rachot motora najlepšie filtroval Citroen C4, ktorému chýba lepšia reakcia na plyn. Kia Ceed sa nenápadne držala v dynamike za Meganom, nie je tak úsporná ani tichá ako Honda ale po dobrom zábehu je motor veľmi svižný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Video z nášho testu porovnáva dojmy s presnými dátami a tiež ukazujem prácu, ktorú obyčajne na testoch robíme. Nie všetko vošlo do zostrihu, pretože s autami sme veľmi veľa jazdili a okrem dynamiky pripadlo do hodnotenia aj používanie motora v praxi a test spotreby.

Zamerali sme sa hlavne na hodnoty, ktoré nemožno vyčítať z katalógov ani vám ich v predajni nikto neprezradí.

Značka

Citroen

Honda

Kia

Renault

Seat

Model

C4

Civic

cee´d

Megane

Leon

Motor

1,6 HDi

1,6 i-DTEC

1,6 CRDi

1,6 dCi

1,6 TDI

Cena s týmto motorom od (eur)

16.790

18.590

16.390

17.190

16.490

Výkon (kW(k))

84 (114)

88(120)

94 (128)

96 (130)

77 (105)

Krútiaci moment (Nm)

270

300

260

320

250

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - výrobca

11,3

10,5

10,9

9,8

10,7

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - test

11,46

10,55

10,11

9,64

11,59

Pružnosť 70-100 km/h-3.stupeň (s)

5,23

4,79

5,11

4,47

5,31

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - vodič

5,95

5,84

6,03

5,20

7,27

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - plne obsadené auto

7,50

7,45

7,59

6,44

9,45

Brzdná dráha 100 km/h-0 (m)

zimné pneumatiky pri 6°C

43,02

44,11

42,58

45,73

44,40

Spotreba v teste (l/100km)

5,0

4,4

4,9

4,6

4,8

Spotreba podľa výrobcu (l/100km)

3,9

3,6

4,1

4,0

4,1

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 064
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 863
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 066
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 879
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 172
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 793
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 758
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 328
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 745
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 681
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 807
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 373
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 590
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu