SME

Prvá jazda: Nová Škoda Superb vyzerá lepšie a jazdí rovnako

Systém vypínania motora, dlhšie prevody a nové pneumatiky majú znížiť spotrebu. Pribudlo tiež jednoduchšie otváranie obrovského kufra.

Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies.Z dlhého jazvečíka sa stala majestátna škodovka s dvomi novými lakmi - sivou Metal a bielou Moon. Podobne ako pred modernizáciou, zadok Superbu mierne polarizuje publikum. Nám sa páči a zmenu vítame aj na poli dizajnov kolies. (Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Škoda pokračuje v budovaní novej dizajnovej identity. Superb je po novom dizajnom bližšie k Octavii a Rapidu.

Či sa Superb s razantným zväčšením Octavie blíži ku svojmu koncu, alebo či ho naopak, čakajú lepšie časy v ešte vyšších sférach automobilovej hierarchie, vie len pár ľudí z vedenia Škody.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Isté je, že vďaka faceliftu s nami jeho aktuálna generácia ešte nejaký ten čas pobudne. Podľa prvých kilometrov a stretnutia naživo vítame dizajnové zmeny a tiež rozšírenie počtu kombinácií motorov a prevodoviek.

SkryťVypnúť reklamu

Z pohľadu šoféra v kokpite modernizovaného modelu k žiadnej zásadnejšej zmene nedošlo. Akurát bystrejšie oko si všimne nové troj- a štvorramenné volanty alebo nové poťahové látky.

superb_svetlo.jpg

Asi najvýraznejšiu zmenu na modernizovanom Superbe predstavujú zadné svetlá, ktoré úzky zadok opticky rozšírili. Naživo mu celkom pristanú.

Opustil zjav jazvečíka

Superb, či už jeho predchodca alebo ten súčasný, sa nám vždy celkom pozdával, a jediné, čo sa mu dalo vytknúť, bola jeho úzka a natiahnutá karoséria.

Jeho nová tvár sa snaží aspoň opticky a celkom úspešne zmierniť tieto nedostatky. Zadné nové svetlá v skutočnosti vôbec nepôsobia tak ozrutne ako na prvých fotografiách a môžeme vyvrátiť prvé výčitky, že Superb výrazne kopíruje Jaguar.

Pri živom kontakte pôsobí karoséria konečne širšie a hlavné je, že všetky zmeny na svetlách a drobných detailoch zapadajú do jedného celku.

Dokonca aj nové trojuholníkové plochy okolo evidenčného čísla kombi verzie nepôsobia násilne. Prakticky vzaté, zmeny dali Superbu sviežosť a vyvážený vzhľad.

SkryťVypnúť reklamu

Celkovo je to všetko nové, s čím facelift prišiel, pretože kokpit aj jazda ostali bez citeľnej zmeny. Popri výpočte zmien vo výbavách a znížení spotreby motorov najviac zaujalo modernizované dvojité otváranie kufra TwinDoor.

Aj teraz má dve tlačidlá, avšak jedným otvárate len veko a druhým piate dvere typu liftback. Predtým bolo jedno tlačidlo vo funkcii programátora typu otvárania. Teraz je to užívateľsky podstatne jednoduchšie.

superb_combi.jpg
Verzia kombi s príslušenstvom patrí medzi autami tejto kategórie k rodinným majestátom, ktoré prekonávajú už len väčšie vany.

Odteraz bude Superb vypínať motory

Cestou ku globálnemu zníženiu priemernej spotreby všetkých motorov je plošné zavedenie Štart-Stop systému a rekuperácie brzdnej energie pre naftové motory a základnú benzínovú jednotku 1,4 TSI s výkonom 92 kW.

Technici pri snahe o zníženie priemerných papierových hodnôt spotreby zlepšili detaily na aerodynamike, prevodovky majú dlhšie prevody a do prvomontáže sa dostali pneumatiky s nižším valivým odporom.

SkryťVypnúť reklamu

Vrcholom v úspore paliva má byť tradične Superb GreenLine 1,6 TDI s priemernou spotrebou 4,2 litra na 100 kilometrov.

superb_kokpit.jpg
V kokpite ostalo na prvý pohľad všetko po starom a menili sa len tvary volantov, poťahové látky a pribudol nový dekor prístrojovej dosky.

Celkovo majú klienti najväčšej škodovky na výber štyri benzínové a tri naftové motory. V ponuke ostáva vrcholná verzia so šesťvalcom 3,6 FSI, ktorá okrem dobrej spotreby v testoch dosahuje výkon 191 kW.

V ponuke ostali manuálne prevodovky alebo dvojspojkové automaty DSG a pribudla nová zaujímavá kombinácia najsilnejšieho naftového motora 2,0 TDI (125 kW) s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

Sám zaparkuje aj kolmo ku krajnici

Rad drobných vylepšení viazaných na jednotlivé príplatkové prvky alebo stupne vybavenia najlepšie charakterizuje obnovený softvér parkovacieho asistenta vo verzii 2.0, ktorý pôvodnú schopnosť samočinného parkovania rozširuje o kolmé zaparkovanie medzi dve vozidlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
superb_otavranie.jpg
Technici zdokonalili dvojité otváranie veka kufra alebo celých piatych dverí. Teraz netreba úkon predprogramovať druhým tlačidlom, lebo stačí použiť to správne. Takto dostáva pridaná hodnota TwinDoor väčší zmysel.

To pri dĺžke Superbu padne vhod v podzemných garážach. Škoda na dlhé parkovanie na slnku ponúka elektricky ovládané strešné okno s fotovoltaickými článkami, ktoré pri prehriatí interiéru zásobujú elektrinou ventiláciu.

Teplotu v slnkom rozpálenom aute tak možno znížiť až o 25 stupňov. Najmä zvonku modernizovaný Superb si zachoval svoje rekordné objemy batožinových priestorov, 595 litrov v liftbacku a 633 litrov v kombi. V štandardnom balíku pre európske trhy má stabilizačný systém ESP a deväť airbagov.

Prvý dojem

Vlajková loď Škody pôsobí naživo rozhodne lepším dojmom. Viac zmien sme čakali v interiéri a z nášho pohľadu sú podstatné dve vylepšenia: jednoznačnejšie otváranie kufra a nová kombinácia silného diesela, prevodovky DSG a pohonu všetkých kolies. Na kvalite jazdy sa v podstate nič nezmenilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tomáš Klement

superb_vzadu.jpg

Zatiaľ najväčšou prednosťou modelu ostáva priestor na zadných sedadlách najmä v oblasti nôh. V luxusnej verzii pribudla možnosť posúvať predné sedadlo spolujazdca aj zozadu.

Základné parametre novej verzie 2,0 TDI DSG 4x4

Značka

Škoda

Model

Superb 4x4

Motor

2,0 TDI

Zdvihový objem (cm3)

1968

Výkon (kw(k))

125 (170)

Pri otáčkach (ot./min.)

4200

Krútiaci moment (Nm)

350

Pri otáčkach (ot./min)

1750-2500

Emisie CO2 (g/km)

147 (149)

Svetlá výška podvozka (mm)

139 (141)

Rázvor náprav (mm)

2761

Dĺžka (mm)

4833

Šírka (mm)

1817

Výška (mm)

1462

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1634 (1656)

Objem palivovej nádrže (l)

60

Objem batož. priestoru (l)

595 (633)

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

8,7 (8,8)

Maximálna rýchlosť (km/h)

219 (218)

Spotreba mesto(l/100 km)

6,5 (6,8)

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8 (5,1)

Kombinovaná spotreba (l/100km)

5,6 (5,7)

* údaje v zátvorkách platia pre verziu Superb Combi 4x4

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 11 857
  2. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 371
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 318
  4. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 3 503
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 494
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 117
  7. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 1 908
  8. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins 1 518
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubica Adamková: Exekúcia očami ježka: prečo systém zlyháva a ako môže fungovať lepšie?
  2. Matej Galo: Keď odmietanie vedy dobehne svojich hrdinov
  3. Peter Juščák: Slovensko-ukrajinské porozumenie zdola
  4. Ondřej Havelka: Súfismus v Alžírsku. Světlem jediného pojená rozeržatá čerň niterného zřídla. II. epizoda
  5. Marek Tocimák: Ex Nihilo
  6. Nicholas Wintzler: Intermediálny literát
  7. Monika Albertiová: Nechcem deti! Tu na Slovensku?
  8. Matúš Radusovsky: Je med naozaj zdravší ako cukor? Pravda, ktorú prehliadame
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 58 121
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 25 417
  3. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 18 713
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 12 305
  5. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 050
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 470
  7. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 224
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 189
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťZatvoriť reklamu