VIEDEŇ. Škoda pokračuje v budovaní novej dizajnovej identity. Superb je po novom dizajnom bližšie k Octavii a Rapidu.
Či sa Superb s razantným zväčšením Octavie blíži ku svojmu koncu, alebo či ho naopak, čakajú lepšie časy v ešte vyšších sférach automobilovej hierarchie, vie len pár ľudí z vedenia Škody.
Isté je, že vďaka faceliftu s nami jeho aktuálna generácia ešte nejaký ten čas pobudne. Podľa prvých kilometrov a stretnutia naživo vítame dizajnové zmeny a tiež rozšírenie počtu kombinácií motorov a prevodoviek.
Z pohľadu šoféra v kokpite modernizovaného modelu k žiadnej zásadnejšej zmene nedošlo. Akurát bystrejšie oko si všimne nové troj- a štvorramenné volanty alebo nové poťahové látky.
![]() |
Asi najvýraznejšiu zmenu na modernizovanom Superbe predstavujú zadné svetlá, ktoré úzky zadok opticky rozšírili. Naživo mu celkom pristanú. |
Opustil zjav jazvečíka
Superb, či už jeho predchodca alebo ten súčasný, sa nám vždy celkom pozdával, a jediné, čo sa mu dalo vytknúť, bola jeho úzka a natiahnutá karoséria.
Jeho nová tvár sa snaží aspoň opticky a celkom úspešne zmierniť tieto nedostatky. Zadné nové svetlá v skutočnosti vôbec nepôsobia tak ozrutne ako na prvých fotografiách a môžeme vyvrátiť prvé výčitky, že Superb výrazne kopíruje Jaguar.
Pri živom kontakte pôsobí karoséria konečne širšie a hlavné je, že všetky zmeny na svetlách a drobných detailoch zapadajú do jedného celku.
Dokonca aj nové trojuholníkové plochy okolo evidenčného čísla kombi verzie nepôsobia násilne. Prakticky vzaté, zmeny dali Superbu sviežosť a vyvážený vzhľad.
Celkovo je to všetko nové, s čím facelift prišiel, pretože kokpit aj jazda ostali bez citeľnej zmeny. Popri výpočte zmien vo výbavách a znížení spotreby motorov najviac zaujalo modernizované dvojité otváranie kufra TwinDoor.
Aj teraz má dve tlačidlá, avšak jedným otvárate len veko a druhým piate dvere typu liftback. Predtým bolo jedno tlačidlo vo funkcii programátora typu otvárania. Teraz je to užívateľsky podstatne jednoduchšie.
![]() |
Verzia kombi s príslušenstvom patrí medzi autami tejto kategórie k rodinným majestátom, ktoré prekonávajú už len väčšie vany. |
Odteraz bude Superb vypínať motory
Cestou ku globálnemu zníženiu priemernej spotreby všetkých motorov je plošné zavedenie Štart-Stop systému a rekuperácie brzdnej energie pre naftové motory a základnú benzínovú jednotku 1,4 TSI s výkonom 92 kW.
Technici pri snahe o zníženie priemerných papierových hodnôt spotreby zlepšili detaily na aerodynamike, prevodovky majú dlhšie prevody a do prvomontáže sa dostali pneumatiky s nižším valivým odporom.
Vrcholom v úspore paliva má byť tradične Superb GreenLine 1,6 TDI s priemernou spotrebou 4,2 litra na 100 kilometrov.
![]() |
V kokpite ostalo na prvý pohľad všetko po starom a menili sa len tvary volantov, poťahové látky a pribudol nový dekor prístrojovej dosky. |
Celkovo majú klienti najväčšej škodovky na výber štyri benzínové a tri naftové motory. V ponuke ostáva vrcholná verzia so šesťvalcom 3,6 FSI, ktorá okrem dobrej spotreby v testoch dosahuje výkon 191 kW.
V ponuke ostali manuálne prevodovky alebo dvojspojkové automaty DSG a pribudla nová zaujímavá kombinácia najsilnejšieho naftového motora 2,0 TDI (125 kW) s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.
Sám zaparkuje aj kolmo ku krajnici
Rad drobných vylepšení viazaných na jednotlivé príplatkové prvky alebo stupne vybavenia najlepšie charakterizuje obnovený softvér parkovacieho asistenta vo verzii 2.0, ktorý pôvodnú schopnosť samočinného parkovania rozširuje o kolmé zaparkovanie medzi dve vozidlá.
![]() |
Technici zdokonalili dvojité otváranie veka kufra alebo celých piatych dverí. Teraz netreba úkon predprogramovať druhým tlačidlom, lebo stačí použiť to správne. Takto dostáva pridaná hodnota TwinDoor väčší zmysel. |
To pri dĺžke Superbu padne vhod v podzemných garážach. Škoda na dlhé parkovanie na slnku ponúka elektricky ovládané strešné okno s fotovoltaickými článkami, ktoré pri prehriatí interiéru zásobujú elektrinou ventiláciu.
Teplotu v slnkom rozpálenom aute tak možno znížiť až o 25 stupňov. Najmä zvonku modernizovaný Superb si zachoval svoje rekordné objemy batožinových priestorov, 595 litrov v liftbacku a 633 litrov v kombi. V štandardnom balíku pre európske trhy má stabilizačný systém ESP a deväť airbagov.
Prvý dojem
Vlajková loď Škody pôsobí naživo rozhodne lepším dojmom. Viac zmien sme čakali v interiéri a z nášho pohľadu sú podstatné dve vylepšenia: jednoznačnejšie otváranie kufra a nová kombinácia silného diesela, prevodovky DSG a pohonu všetkých kolies. Na kvalite jazdy sa v podstate nič nezmenilo.
Tomáš Klement
![]() |
Zatiaľ najväčšou prednosťou modelu ostáva priestor na zadných sedadlách najmä v oblasti nôh. V luxusnej verzii pribudla možnosť posúvať predné sedadlo spolujazdca aj zozadu. |
Základné parametre novej verzie 2,0 TDI DSG 4x4
Značka | Škoda |
Model | Superb 4x4 |
Motor | 2,0 TDI |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Výkon (kw(k)) | 125 (170) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4200 |
Krútiaci moment (Nm) | 350 |
Pri otáčkach (ot./min) | 1750-2500 |
Emisie CO2 (g/km) | 147 (149) |
Svetlá výška podvozka (mm) | 139 (141) |
Rázvor náprav (mm) | 2761 |
Dĺžka (mm) | 4833 |
Šírka (mm) | 1817 |
Výška (mm) | 1462 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1634 (1656) |
Objem palivovej nádrže (l) | 60 |
Objem batož. priestoru (l) | 595 (633) |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 8,7 (8,8) |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 219 (218) |
Spotreba mesto(l/100 km) | 6,5 (6,8) |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 4,8 (5,1) |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 5,6 (5,7) |
* údaje v zátvorkách platia pre verziu Superb Combi 4x4