SME

Poliak najazdil milión kilometrov na Mitsubishi. Nie je však rekordman

Dôkazom toho, že v minulosti sa automobily vyrábali poctivo, je aj milión najazdených kilometrov na 17-ročnom Mitsubishi Carisma. Autá ale jazdia aj podstatne viac.

(Zdroj: Jerzy Czaja)

BRATISLAVA. Na svete je zrejme len málo exemplárov osobných vozidiel s počtom najazdených kilometrov blížiacich sa jednému miliónu.

Poľský majiteľ Mitsubishi Carisma z roku 1996 so svojim autom nemôže byť nespokojný, pretože miliónovú hranicu už prekročil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

300.jpg

„Čas letí. Všetko to začalo nehodou, pri ktorej bolo zničené moje predchádzajúce auto. A pretože sa mi páčia japonské autá, moje ďalšie auto musel byť Japonec. Nemusel som pre neho chodiť ďaleko, moja susedka v tej dobe predávala ich dva roky staré Mitsubishi Carisma, pretože jej manžel zomrel a ona nemala vodičský preukaz,“ vysvetľuje Jerzy Czaja, bývalý výsadkár 16. výsadkovej brigády z Krakova.

SkryťVypnúť reklamu

„Keď som sa prvýkrát posadil za volant svojho vtedy nového Mitsubishi, tachometer ukazoval menej ako 50 000 km. Naštartoval som motor a od tej doby kilometre začali naskakovať ...,“ hovorí.

Jerzy jazdí so svojou Carismou v akomkoľvek počasí. Vozidlo si zatiaľ vyžiadalo len bežnú údržbu a odstránenie menších bezvýznamných problémov.

„Vymenil som ložiská na všetkých kolesách, zadné priečne rameno nápravy a brzdové kotúče. Stabilizátor som od roku 1996 menil dvakrát. Na jar minulého roka začala unikať chladiaca kvapalina, musel som vymeniť tesnenia a to je všetko.“

Mitsubishi Carisma

Model vyvinutý pre Európu

Carisma bola prvým modelom Mitsubishi Motors vyvinutým špeciálne pre Európu a vyrábaným v holandskom výrobnom závode NedCar, bývalej továrni spoločnosti MMC.

SkryťVypnúť reklamu

Od mája 1995 do decembra 2003 sa vyrobilo takmer 400-tisíc kusov, 30 percent z nich ako štvordverový sedan, zvyšok ako päťdverový hatchback, aké má aj Jerzy Czaja.

Počas svojho dlhého 9-ročného životného cyklu slúžila Carisma svojmu účelu v krajinách ako je Nemecko, Veľká Británia či Holandsko.

Stala sa tiež významným modelom Mitsubishi pre Južnú Európu (najmä Portugalsko, Grécko a Turecko) ako aj pre Východnú Európu. V Rusku svojho času predstavovala 60-percentný podiel objemu predaja všetkých modelov Mitsubishi.

Volvo P1800

Milión je veľa, ale jazdí sa aj viac

Nesmieme zabudnúť na ďalšieho extrémneho bežca na dlhé trasy. Je ním Volvo P1800 z roku 1966 patriace 72-ročnému Američanovi Irvovi Gordonovi.

Automobil si kúpil ako nový a od vtedy na ňom najazdil viac ako 4,8-milióna kilometrov (informácia z 12. februára 2013). Ešte pôvodný motor musel podstúpiť dve generálne opravy a samozrejme bežnú údržbu so železnou pravidelnosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Pod prednou kapotou tlčie benzínový agregát s objemom 1,8-litra a pôvodným výkonom 100 konských síl. Prevodovka má štyri synchrónne prevodové stupne.

Pod spoľahlivosť pohonnej jednotky sa pravdepodobne okrem iného podpísalo jej odvodenie od motora určeného pre nákladné automobily.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 205
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 839
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 089
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 761
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 4 641
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 3 584
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 545
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 508
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Keby boli Rusi namiesto Ukrajiny napadli Slovensko, tak by žiadna vojna nebola.
  2. Anton Lisinovič: Skautík na výprave: Lazová 100-vka
  3. Viktor Pamula: Stojím pri Ukrajine
  4. Martin Turčan: Konsolidačné fiasko
  5. Vladimír Krátky: Richard Raši - „ pekný “ ..... .
  6. Jaroslav Furman: Dotácie v obci
  7. Martina Bittnerová: Život s gamblerom. Príbeh mojej spoluzávislosti
  8. Ján Valchár: Výbušné noci na východe
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 896
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 14 667
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 449
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 712
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 259
  6. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 5 666
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 5 312
  8. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 5 301
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu