MNÍCHOV. Žiadne veľkolepé prezentácie, exotické testovacie destinácie či hodinové prednášky. Skôr posedenie pri kávičke "doma" priamo pri továrni s debatou čo sa vlastne pomenilo.
BMW sa rozhodlo pre skromné predstavenie zľahka omladenej celej modelovej palety radu 5. Veľa na nej zrejme meniť ani nemuseli, keďže zákazníci sú s aktuálnou generáciou zjavne spokojní.
Okrem toho, že päťkový rad je momentálne najpredávanejší vo svojom segmente, súčasná šiesta generácia je zo všetkých najúspešnejšia.
Iba uhladenie vrások
Hoci dizajnových úprav nie je vôbec veľa, sú asi najmarkantnejšími zmenami na "novej" päťke. Verzie sedan a touring dostali novo tvarované predné a sčasti aj zadné nárazníky s väčším množstvom chrómových prvkov, nie veľmi obľúbenému zadku modelu GT sa pokúsili tiež pomôcť viacerými úpravami, aby vyzeral dlhší a opticky nižšie k zemi.
Vnútri je zmien ešte menej, pribudlo chrómové lemovanie okolo displeja navigácie a zväčšili sa úložné priestory v stredovom tuneli. Najväčšia a najpraktickejšia úprava sa opäť týka verzie GT, ktorá vďaka inému tvarovaniu zväčšila objem batožinového priestoru o 60 litrov.
Okrem toho ešte pribudli väčšie možnosti individualizácie vďaka novým dostupným farbám, diskom a balíkom výbav Luxury a Modern line.
Nové prvky výbavy a motory
Drobné zmeny sa dotkli aj niektorých prvkov výbavy. Napríklad veko batožinového priestoru, ktoré ste doteraz vedeli s plnými rukami otvoriť iba mávnutím nohy pod zadným nárazníkom, dokážete takýmto úkonom po novom aj zavrieť.
Pasažieri vzadu sa môžu tešiť z nových obrazoviek multimediálneho systému pripomínajúcich tablet a ak požadujete kvalitnejší zvuk, môžete si priplatiť okrem drahšieho systému Bang&Olufsen aj za reprosústavu s priestorovým zvukom od firmy Harman Kardon.
Pribudlo dotykové ovládanie
Manažérov na cestách poteší zdokonalený systém BMW ConnectedDrive, za príplatok môžete otočný ovládač iDrive obohatiť aj o funkciu ovládania dotykom.
Od novembra si k bohatej doterajšej ponuke asistenčných systémov môžete doobjednať aj plne automatický parkovací asistent či asistent pre autonómnu jazdu v kolónach.
Škoda len, že kvôli zákonným obmedzeniam bude fungovať iba pokiaľ bude vodič držať volant v rukách. Inak sa po 10 sekundách deaktivuje.
Sľubujú menšiu spotrebu
Všetky motory spĺňajú normu EU6 a menší apetít má zabezpečiť okrem bežných eko režimov, indikátorov radenia, rekuperácie brzdnej energie či systému stop-štart po novom aj režim plachtenia.
Vylepšená aerodynamika, navigácia vie vypočítať čo najekonomickejšiu trasu alebo asistent, ktorý vie predvídať blížiace sa obmedzenie rýchlosti a vopred upozorní vodiča, aby plynulo upravil rýchlosť jazdy.
Malý nafťák pre nenáročných
Pribudli aj dva nové prírastky v palete motorov. Naftový základ sa rozšíril o model 518d. Dostupný bude iba pre verzie sedan a touring, ponúka výkon 105kW/143 koní a spotrebuje v priemere papierových 4,5 litrov nafty.
Naopak benzínový vrchol (ak nerátame M5) predstavuje verzia 550i s 330kW/450 koňovým osemvalcom.
Jazdí rovnako
Hoci za jednu z najväčších noviniek by sa dali považovať nové motory, na prezentácii sme si mali možnosť vyskúšať iba osvedčené verzie 535i v modeli GT a 530d v sedane.
Hoci v BMW tvrdili, že upravili aj podvozok a poháňacie ústrojenstvo, zmeny boli zrejme až také drobné, že sme ich na jazde necítili. Päťka teda jazdí stále rovnako ako jej predchodca, ľahko, presvedčivo a s ideálnym pomerom medzi dynamikou a komfortom. Čo ale vôbec nie je na škodu.