SME

Prvá jazda: Nové BMW radu 5 spotrebuje menej paliva

Iba pár dizajnových zmien, nové prvky výbavy, úpravy v multimediálnom systéme, či dva nové motory. Viac noviniek facelift päťky nepriniesol.

Zmeny na novej päťke vidieť hlavne pri tankovaní na čerpacej stanici. BMW sľubuje úspornejšiu jazdu.Zmeny na novej päťke vidieť hlavne pri tankovaní na čerpacej stanici. BMW sľubuje úspornejšiu jazdu. (Zdroj: Tomáš Kelement)

MNÍCHOV. Žiadne veľkolepé prezentácie, exotické testovacie destinácie či hodinové prednášky. Skôr posedenie pri kávičke "doma" priamo pri továrni s debatou čo sa vlastne pomenilo.

BMW sa rozhodlo pre skromné predstavenie zľahka omladenej celej modelovej palety radu 5. Veľa na nej zrejme meniť ani nemuseli, keďže zákazníci sú s aktuálnou generáciou zjavne spokojní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem toho, že päťkový rad je momentálne najpredávanejší vo svojom segmente, súčasná šiesta generácia je zo všetkých najúspešnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Iba uhladenie vrások

Hoci dizajnových úprav nie je vôbec veľa, sú asi najmarkantnejšími zmenami na "novej" päťke. Verzie sedan a touring dostali novo tvarované predné a sčasti aj zadné nárazníky s väčším množstvom chrómových prvkov, nie veľmi obľúbenému zadku modelu GT sa pokúsili tiež pomôcť viacerými úpravami, aby vyzeral dlhší a opticky nižšie k zemi.

Vnútri je zmien ešte menej, pribudlo chrómové lemovanie okolo displeja navigácie a zväčšili sa úložné priestory v stredovom tuneli. Najväčšia a najpraktickejšia úprava sa opäť týka verzie GT, ktorá vďaka inému tvarovaniu zväčšila objem batožinového priestoru o 60 litrov.

Okrem toho ešte pribudli väčšie možnosti individualizácie vďaka novým dostupným farbám, diskom a balíkom výbav Luxury a Modern line.

SkryťVypnúť reklamu

Nové prvky výbavy a motory

Drobné zmeny sa dotkli aj niektorých prvkov výbavy. Napríklad veko batožinového priestoru, ktoré ste doteraz vedeli s plnými rukami otvoriť iba mávnutím nohy pod zadným nárazníkom, dokážete takýmto úkonom po novom aj zavrieť.

Pasažieri vzadu sa môžu tešiť z nových obrazoviek multimediálneho systému pripomínajúcich tablet a ak požadujete kvalitnejší zvuk, môžete si priplatiť okrem drahšieho systému Bang&Olufsen aj za reprosústavu s priestorovým zvukom od firmy Harman Kardon.

Pribudlo dotykové ovládanie

Manažérov na cestách poteší zdokonalený systém BMW ConnectedDrive, za príplatok môžete otočný ovládač iDrive obohatiť aj o funkciu ovládania dotykom.

Od novembra si k bohatej doterajšej ponuke asistenčných systémov môžete doobjednať aj plne automatický parkovací asistent či asistent pre autonómnu jazdu v kolónach.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda len, že kvôli zákonným obmedzeniam bude fungovať iba pokiaľ bude vodič držať volant v rukách. Inak sa po 10 sekundách deaktivuje.

Sľubujú menšiu spotrebu

Všetky motory spĺňajú normu EU6 a menší apetít má zabezpečiť okrem bežných eko režimov, indikátorov radenia, rekuperácie brzdnej energie či systému stop-štart po novom aj režim plachtenia.

Vylepšená aerodynamika, navigácia vie vypočítať čo najekonomickejšiu trasu alebo asistent, ktorý vie predvídať blížiace sa obmedzenie rýchlosti a vopred upozorní vodiča, aby plynulo upravil rýchlosť jazdy.

Malý nafťák pre nenáročných

Pribudli aj dva nové prírastky v palete motorov. Naftový základ sa rozšíril o model 518d. Dostupný bude iba pre verzie sedan a touring, ponúka výkon 105kW/143 koní a spotrebuje v priemere papierových 4,5 litrov nafty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naopak benzínový vrchol (ak nerátame M5) predstavuje verzia 550i s 330kW/450 koňovým osemvalcom.

Jazdí rovnako

Hoci za jednu z najväčších noviniek by sa dali považovať nové motory, na prezentácii sme si mali možnosť vyskúšať iba osvedčené verzie 535i v modeli GT a 530d v sedane.

Hoci v BMW tvrdili, že upravili aj podvozok a poháňacie ústrojenstvo, zmeny boli zrejme až také drobné, že sme ich na jazde necítili. Päťka teda jazdí stále rovnako ako jej predchodca, ľahko, presvedčivo a s ideálnym pomerom medzi dynamikou a komfortom. Čo ale vôbec nie je na škodu.

BMW

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 537
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 220
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 703
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 936
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 953
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 815
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 463
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 431
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 687
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 722
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 889
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 562
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 431
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 861
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu