Nástup malých motorov s turbodúchadlom otvoril nové možnosti technicky jednoduchého zvyšovania výkonu. Najmä motor 1,2 TSI od koncernu Volkswagen sa čoraz častejšie objavuje v ponuke firiem, ktoré softvérovo upravujú výkon a priebeh krútiaceho momentu.
Kým slovenský MM Racing dostal z toho istého motora aj sériou mechanických úprav výfukového potrubia a nasávania 140 konských síl, švédska firma BSR ponúka novým programom riadiacej jednotky zvýšenie výkonu z pôvodných 86 alebo 105 koní na 122 koní a 191 Nm.
Na vylepšenie stačí zásuvka OBD
Z grafu testu motora po zvýšení výkonu je zrejmé, že štvorvalec ožil nad 3500 otáčkami a naopak špička krútiaceho momentu 191 Nm sa posunula nižšie.
Úprava prináša Fabii v rozmedzí od 2100 do 6000 otáčok za minútu o 25,6 percenta viac výkonu.
Získavanie ďalších koní bez mechanického zásahu, len cez koncovku OBD, nezahŕňa úpravy podvozka, ktoré by už pri takomto náraste výkonu mali význam.
Insignia dostala tuningom iskru
V databáze BSR pribudlo tiež riešenie pre naftové motory modelu Opel Insignia a samozrejme pre motoristov, ktorí sa sťažujú na veľmi vlažnú odozvu pohonného ústrojenstva tejto značky.
Opel uviedol na trh Insigniu 2,0 CDTI s tromi verziami výkonu 110, 130, 160 koní a BSR môže urobiť zo všetkých troch alternatív jednu s výsledným výkonom 192 koní a krútiacim momentom 421 Nm.
Hoci najlacnejšia cesta k najvýkonnejšej Insignii vedie cez model 2,0 CDTI (110k), najbezpečnejšie bude dvíhať výkon z najsilnejšej verzie 2,0 CDTI (160k), pretože tá je na vyššie rýchlosti aj výkony lepšie pripravená.