Témou o teoretickej montáži horších pneumatík na prednú nápravu a lepších na zadnú reagujeme na mail čitateľa, ktorý prišiel do pneuservisu prezuť Opel Meriva s cieľom dať staré pneumatiky dozadu.
Pýtal sa nás, či mu mechanici dobre poradili dať lepšie plášte dopredu. Dlhú rozpravu v servise náš čitateľ uzavrel kúpou nových plášťov na všetky štyri kolesá.
Kvalitou a opotrebovaním nevyvážené obutie spôsobuje na aute nevyvážené jazdné vlastnosti a je vrcholne nevhodné.
Lepšie pneumatiky vpredu
Pri drvivej väčšine malých a najpočetnejších nehôd rozhoduje brzdná dráha, a preto by mali byť najlepšie pneumatiky vpredu.
Robia predok stabilnejším pri brzdení, pomáhajú zatáčať a hlavne sa vodou a kašovitým snehom lepšie prerezávajú.
Navyše sa stabilizačný systém pri dorovnávaní šmyku vo väčšej miere opiera o predné kolesá.
Radšej choďte v zime skôr
Zima na horských prechodoch pripomenula motoristom, že je najvyšší čas prispôsobiť obutie podmienkam na ceste.
Krízový stav na Šturci a Donovaloch trval len pár hodín, no napriek tomu nevhodné obutie áut a zlý spôsob jazdy narobil mnohým časové zdržanie.
Šmýkajúcim sa kamiónom sa ťažko vyhýba, preto ak hlásia zlé počasie v ranných hodinách, radšej si dajte časovú rezervu alebo vyrazte na cestu neskôr.
Tri hodiny po ľahkom snežení, ktoré narobilo zmätok, boli Donovaly prejazdné.
Na prvom snehu nezabudnite vyskúšať ako auto brzdí a cvične skúste kontakt s cestou ľahkým pribrzdením, avšak robte to tak, aby ste nikoho neobmedzili.