SME

Benzínový Peugeot 3008 je komfortný, no s jeho spoľahlivosťou vlastník nie je spokojný

Kúpil si komfortné a dobre jazdiace auto. Ale je tak nespoľahlivé, že už ani viac asi nemôže byť. Voda v chladiči vyvrela na ceste na dovolenku pri rýchlosti 130 km/h.

(Zdroj: Milan Smutko)

Napíšte nám

o vašom vozidle


Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk.


Čo o svojom aute napísať?
 

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2009 sa mi narodil syn a moja srdcovka, trojdverový "red bull" z Ibizi nám bol už malý.

Po dlhom googlovaní a zdvorilostných pobytoch v jednotlivých značkových predajniach sme sa s manželkou rozhodli pre Peugeot 3008 Executive THP, 110 kW / 150 koní, 1,6e.

Vozidlo, úplne nové, sme si kúpili u slovenského autorizovaného dílera.

SkryťVypnúť reklamu

Auto nás oslovilo nasledovnými prednosťami:

  • benzínový turbo motor (keďže rodinná priemerná ročná spotreba kilometrov je na úrovni cca 10 tisíc km) s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou,
  • grip control – elektronika umožňujúca zmenu jazdných vlastností na rôznych povrchoch - štandard, sneh, ťažký terén (mokro, prach, blato), piesok, ESP off, ...
  • head up displey – priehľadný sklenený displej zobrazujúci okamžitú rýchlosť vozidla, odstup od vozidla pred vami, zapnutie/vypnutie obmedzovača rýchlosti alebo tempomatu vrátane nastavenej rýchlosti,
  • ergonomické rozloženie všetkých potrebných aj menej potrebných budíkov, tlačidiel, prepínačov a podobne, všetko v dosahu vodiča,
  • priestranný a komfortný interiér,
  • variabilný batožinový priestor,
  • elektronická kontrola tlaku v pneumatikách,
  • presklená strecha.

Jazdné vlastnosti

Som spokojný s jazdnými vlastnosťami auta. Jazdím šetrnejším spôsobom, s ľahkou nohou. Nevyužívam hraničné hodnoty motora. Aj preto, že vozím päťročného syna.

SkryťVypnúť reklamu

Turbomotor, ak je v prevádzke, má dostatočné rozsahy. Aj pri jazde po diaľnici má dostatok výkonu na pohodlné a bezpečné predbiehanie.

Funkciu grip control využívam najmä v zimných mesiacoch. Nie je to síce 4x4, ale pomohlo mi to pri vyriešení problémov so zapadnutím do vysokého snehu, alebo s jazdou po klzkej vozovke.

Priemerná spotreba kolíše okolo 7,5 litra. V zime je narastie o 1,5 litra, čo spôsobuje jazda v meste a studený motor. Pri dlhej ceste (viac ako 400 km) je spotreba menej ako 7 litrov.

Spotrebu vzhľadom k hmotnosti vozidla a spôsobu jazdy považujem za primeranú.

Pohľad dozadu je horší, ale ten head-up displej

head_up.jpg

Pri mojej výške (175 cm) je z vozidla výborný výhľad vpred. Trochu horší je dozadu, najmä ak potrebujem cúvať. Výhľad vtedy obmedzujú zadné bočné stĺpiky.

SkryťVypnúť reklamu

Dostupnosť ovládačov je podľa mňa vyhovujúca.

Head-up displej je priehľadné sklíčko s rozmermi približne 10x10 cm. Nachádza sa v zornom poli vodiča na prednom paneli (v stredovej osi vodiča). Vôbec nebráni výhľadu.

Zobrazované hodnoty sú dobre čitateľné a neobťažujú. Je to veľmi návyková vec, ktorú som si rýchlo obľúbil. Uľahčuje kontrolu okamžitej rýchlosti bez toho, aby som musel sklopiť zrak na prístrojovú dosku.

Presklená strecha je takmer nevyužitá

V aute sa dobre sedí, pri ostrejších prejazdoch zákrut nikto zo sedadiel nevypadáva. Komfortnosť sedenia sa prejavila na dlhších dovolenkových jazdách, kedy som ani po približne 600 km necítil výraznú únavu svalov.

Priestor pre ostatných členov posádky je dostačujúci, ba až veľkorysý.

Batožinový priestor je variabilný a objemný. Niekedy sa aj sám čudujem, čo všetko sa mi tam podarilo dostať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlučnosť v priestore posádky je minimálna. Aj pri jazde po diaľnici sa dá bez problémov komunikovať alebo počúvať tichú hudbu.

Vozidlo disponuje výkonnou klimatizáciou. Najmä v letnom období dokonale zabezpečuje komfort pre osádku.

Presklenú strechu považujem za luxusný výstrelok bez väčšieho efektu. Využívam ju najviac raz za rok pri prejazde cez horské cesty. Vtedy sa osádka môže kochať výhľadmi podobne, ako doktor v podaní Rudolfa Hrušínskeho vo filme Vesničko má středisková. Inak ale zhoršuje pevnosť plechového skeletu vozidla.

Pri oprave zabudli správne uchytiť stabilizátor motora

Vozidlo servisujem v pravidelných intervaloch určených výrobcom v autorizovanom značkovom servise.

Žiaľ, už sa mi stalo aj to, že mi v značkovom servise po oprave "zabudli" správne uchytiť stabilizátor motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, ospravedlnili sa mi za to, ale pocit horkosti vo mne zostal.

peugeot_3008_zboku_r4996.jpg

Menej nespoľahlivé už auto asi ani nemôže byť

Spoľahlivosť - najväčšia boľačka vozidla. Aspoň v mojom prípade.

V autorizovanom servise už cítim ako doma. Nie, že by sa mi to tam nepáčilo, ale som tam až pričasto. Auto už prešlo viac ako 19 záručnými opravami, ktoré viem doložiť dokladmi zo servisu.

Najprv to boli menšie chybičky:

  • hrkotanie nesprávne nastavených zadných dverí, chybný cúvací senzor, dvakrát výmena tesnenia veka hlavy valcov, výmena chybného čerpadla chladiacej kvapaliny, výmena zobrazovacej jednotky NOMADE, následne jej porucha.

Náročnejšie opravy:

  • dvakrát výmena rozvodovej reťaze (1. krát pri cca 14 000 km, 2. krát pri cca 35 000 km), dvakrát porucha spaľovacieho systému.

V októbri 2013 napokon vymenili motor (po cca 44 000 km). Podľa autorizovaného servisu to mal byť nový motor. Doklad, či je to naozaj tak, alebo či nejde o repasovaný kus, mi nevedeli predložiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po výmene motora sa stala tretia porucha spaľovacieho systému. Údajne za to môže nesprávne nahraný softvér.

Voda v chladiči vyvrela pri rýchlosti 130 km/h

Mimochodom, vlani (2013) mi auto pri ceste na dovolenku z ničoho nič signalizovalo prehriatie chladiaceho systému. Laicky, zovrela voda v chladiči. Stalo sa to pri jazde po diaľnici pri rýchlosti 130 km/h. Bolo to horor.

V chladiacom systéme chýbalo asi liter kvapaliny. Príčinu vzniku tejto poruchy mi v značkovom servise do dnešného dňa nevedeli kvalifikovane vysvetliť.

Asi som mal len "šťastie", že som si kúpil poruchový kus. Jeden z tisíc? Z milióna?

Známy má podobný model vozidla, no s naftovým motorom a nevie si ho vynachváliť.

peugeot_3008.jpg

Autor: Milan Smutko

Peugeot

Súvisiace témy: Test môjho auta
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 187
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 348
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 467
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 958
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 374
  7. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 362
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 342
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Úroveň politiky a psychika ľudí na Slovensku
  2. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  3. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  4. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  5. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  6. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  7. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  8. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 174
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 28 396
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 695
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 714
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 782
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 925
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 393
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 701
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu