SME

Prvá jazda: Mini Cooper s trojvalcom ťahá aj v 150 km/h

Tretia generácia Mini ponúka pôžitok za volantom a nové motory. Komfort od športového podvozka verzie Cooper S nečakajte.

Nová generácia ostáva v štýle predchádzajúcich dvoch modelov, akurát má inú masku chladiča a vyššie posadené svetlá. Mini už nie je Mini rozmermi, iba štýlom.Nová generácia ostáva v štýle predchádzajúcich dvoch modelov, akurát má inú masku chladiča a vyššie posadené svetlá. Mini už nie je Mini rozmermi, iba štýlom. (Zdroj: MINI)

Mini bolo pre nás vždy symbolom mladosti a dynamickej jazdy. Hoci za jeho cieľovú skupinu považujeme mladého človeka, samotný výrobca mieri na obe pohlavia bez obmedzenia veku.

Počas prvej jazdy sme mali možnosť vyskúšať niektoré modely z tretej generácie tohto auta a vytvoriť si názor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podobnosť s motokárou si zachovalNové Mini narástlo oproti predchodcovi do všetkých smerov a vďaka zväčšenému rázvoru náprav si aj po napuchnutí zachovalo typické črty.

Krátke previsy a kolesá posunuté čo najviac do rohov vozidla pomáhajú jazdným vlastnostiam, ktoré opäť správaním na ceste a nízkym posedom pripomína motokáru.

SkryťVypnúť reklamu

Zväčšenie auta vidieť v batožinovom priestore, ktorý narástol o 51 litrov na celkových 211 litrov.

V exteriéri si Mini zachovalo svoje tradičné prvky ako sú okrúhle svetlá, či šesťuholníkový tvar predného grilu. Na výber pribudlo päť nových farieb.

Uviedli na trh Head Up displejV interiéri ponúka nové Mini širokú paletu farebných kombinácii pre potreby individualizácie. Automobilka prichádza prvý krát aj s Head Up displejom, ktorý je rovnako ako v Mazde 3 zobrazený na vysúvacom sklíčku.

Dominantný displej v strede palubnej dosky ostal zachovaný, ale už nezobrazuje údaj o rýchlosti. Nájdete na ňom navigačný systém, rádio, či cúvaciu kameru.

Veľký kruhový informačný panel zachovali, teraz však nemá ciferník rýchlomera, ale len veľký displej s navigáciou. Tachometer našiel miesto za volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Displej môže mať až 8,8 palca a ovláda sa pomocou Mini ovládača na stredovej konzole podobne ako v BMW.

Pri radiacej páke je ovládač, ktorým si zvolíte jeden z troch jazdných režimov. Green pre úspornú jazdu, normal na bežné jazdenie a režim Sport pre dynamickú jazdu.

Do zákruty zatočí presvedčivoPočas prvej jazdy sme vyskúšali dve rôzne verzie s rozdielnymi motormi. Ako prvý sa nám dostal do rúk nabrúsený Mini Cooper S s automatickou prevodovkou a so štvorvalcovým motorom.

Benzínový agregát s objemom dva litre poskytoval výkon 141 kW a krútiaci moment 280 Nm. Cooper S vďaka nemu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Viac ako samotné zrýchlenie nás zaujali veľmi dobré jazdné vlastnosti. Aj v naoko krízovej situácii auto poslúcha a bez zaváhania zahne do zákruty.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho špičková reakcia na plyn nás trochu prekvapila a na dávkovanie plynu vo výjazde zo zákrut sme si museli chvíľu zvykať.

Ovládač režimu jazdy nájdete na obrube manžety radiacej páky. Ekologický režim prepne auto do lenivého správania.

Poriadne trápi prednú nápravuDnes nenájdete veľa áut, ktoré takto rýchlo poslúchajú na výkyv vodičovej nohy.

Už na jemné stlačenie plynového pedálu pri zapnutom športovom režime štvorvalec okamžite reagoval a na malý okamih zmenil správanie auta na mierne nedotáčavé, najmä v prudkých a pomalých zákrutách.

Po krátkom zoznámení sme s plynovým pedálom zaobchádzali jemnejšie a Mini Cooper S sa odvďačil výbornými jazdnými vlastnosťami.

Na ceste sedel ako prikovaný a ľahko sa ovládal aj na úzkych vidieckych cestách. Cooper S nevyžaduje veľkú dávku jazdeckej zručnosti a pri troche citu so strmým a tuhým riadením si užije radosť z jazdy každý, kto neprekročí fyzikálne zákony.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štartovanie páčkou len potvrdzuje výstrednosť Mini .

Navyše vozidlo dáva dobrú spätnú odozvu, a tak má šofér lepší odhad pre to, čo si môže ešte dovoliť. Vynikajúce jazdné vlastnosti si vypýtali svoju daň v zníženom komforte na horších cestách.

Cooper S nás trochu vytriasol a na bežné jazdenie v mestskej premávke ho naozaj neodporúčame.

Trojvalec postačujeCivilnejšia verzia Mini Cooper je na tom v otázke komfortu podstatne lepšie.

Nový benzínový trojvalec v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý sme v Mini Cooperi vyskúšali, má objem 1,5 litra a dosahuje maximálny výkon 100 kW v rozmedzí 4500 až 6000 otáčok za minútu.

Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba 4,5 l/100 km sľubuje viac než ekonomické jazdenie. Nový TwinPower Turbo motor vyniká po všetkých stránkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svojím akustickým prejavom len málokedy pripomenie menší počet valcov pod kapotou a šofér necíti ani vibrácie, ktoré sú typické pre trojvalcové motory.

Verzia Cooper S na horšom asfalte vytrasie, ale opäť bude zdrojom pôžitku za volantom. Jazdné vlastnosti pri zatáčaní sú excelentné.

Aj bez jedného valca dobre ťaháNajväčším pozitívom je ťah motora, ktorý pri špeciálnom teste nestrácal na sile ani pri rýchlosti 150 km/h a zaradenom treťom rýchlostnom stupni.

Motor s maximálnym krútiacim momentom 220 Nm nás presvedčil o svojich kvalitách a malému autu vyhovuje aj pre svoju nižšiu hmotnosť v porovnaní so štvorvalcom.

Predtým, než sa s autom oboznámime podrobnejšie, môžeme skonštatovať, že trojvalec od BMW je najväčším príjemným prekvapením novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súhrn prvých dojmov z verzie Mini Cooperznačka

Mini

model

Cooper

objem (cm 3)/ počet valcov

1499/3

výkon (kW (k))

100 (136) pri 4500 – 6000 otáčok za minútu

krútiaci moment (Nm)

220 pri 1250-4000 otáčok za minútu

dojmy z motora

benzínový trojvalec prekvapil svojim ťahom a kultivovaným chodom

reakcia na plyn/štart stop

výborná reakcia na plyn/ má štart stop systém

prevodovka/ počet stupňov

šesťstupňová manuálna

kvalita radenia

veľmi dobré

typ pohonu

predný náhon

riadenie a vedenie stopy

Mini vyniká jazdnými vlastnosťami a poslušne zatočí do zákruty aj v na oko krízovej situácii

odhlučnenie podvozka

odhlučnenie je dobré, nezaznamenali sme žiadny výraznejší buchot od podvozku

komfort podvozka

v prípade Mini Cooper podvozok absorbuje nerovnosti komfortne,

asistenčné systémy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

parkovací asistent, aktívna ochrana chodcov, aktívny tempomat, núdzové volanie

výhľad od vodiča

kto je zvyknutý na vyššie sedenie sa môže v aute cítiť trochu „utopený“, ale kto nepotrebuje vidieť celú prednú kapotu bude s výhľadom spokojný

posed za volantom

nízky posed nám dával pocit lepšieho kontaktu s vozovkou, v tele cítite všetko, čo sa deje medzi cestou a autom

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie navigácie a rádia pomocou Mini ovládača v stredovom paneli

grafika displejov

veľmi dobrá, logika ovládania pochádza od BMW

nastupovanie dopredu a dozadu

dopredu bez problémov, v trojdverovom aute nikto nechce sedieť vzadu a rovnako je to aj v prípade Mini

úžitková hodnota a bat. priestor

pri Mini veľmi okrajová záležitosť

zameranie vozidla

v imidžovom aute si jazdu naozaj užijete

SkryťVypnúť reklamu
reklama

celkový dojem

Mini vždy budilo záujem okolia svojim vzhľadom, nás zaujalo jazdnými vlastnosťami a trojvalcovým motorom s obdivuhodným „ťahom“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 719
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 239
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 771
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 439
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 725
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 256
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 255
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 342
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: Toto je Škandinávia
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (2. - 8.5.1925)
  3. Vladimír Krátky: Král a šaškáreň na TA 3 .
  4. Martin Eštočák: Prešov pod tlakom pravdy: Mestské zastupiteľstvo schválilo uznesenie, ktoré môže rozkryť škody v DPMP. Primátor má konať–aj voči vlastnému nominantovi
  5. Ján Valchár: O Mariových muliciach a našich vojakoch na Ukrajine
  6. Julius Kravjar: Devätoro Alberta Einsteina
  7. Natália Milanová: Ministerstvo babráctva: Ľudovít Štúr krajšie múzeum mať nebude. Lebo omietka
  8. Lukáš Majerčák: Ždiar I., okres Poprad : Bachledova dolina - Chodník korunami stromov
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 228
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 13 928
  3. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 285
  4. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 786
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 637
  6. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 272
  7. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 7 000
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 662
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu