SME

Briti pripravili 40 kusov špeciálnej edície Mitsubishi Lancer Evo X

Limitovaná edícia Lancer Evolution X - FQ-440 MR, dostane výkon 440 koní. Je však len pravostranným riadením.

(Zdroj: Mitsubishi)

Už pred deviatimi rokmi predstavila japonská značka koncept vozidla, ktoré sa v roku 2007 dostalo do výroby ako Mitsubishi Evolution X.

Predchádzajúca motoršportová ikona, EVO IX, nedostala podľa motoristickej verejnosti v novej generácii vozidla adekvátnu náhradu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na konci životného cyklu Mitsubishi Evolution X pripravila automobilka špeciálnu edíciu s názvom Lancer Evolution X – FQ-440 MR.

Automobil bude zároveň spomienkou k vstupu japonskej značky Mitsubushi na trhy Veľkej Británie.

Pod kapotou stále benzín

Zrejme je to naposledy, čo sa o pohon stará dvojlitrový motor spaľujúci benzín. Prepĺňaný agregát vyprodukuje výkon 328 kW (440 k) a krútiaci moment 412 Nm dostupný pri 3 100 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

To všetko aj vďaka vymeneným vstrekovačom, väčšiemu turbu (HKS), preprogramovanej riadiacej jednotke a novému saciemu aj výfukovému potrubiu (Janspeed).

S pohonnou jednotkou spolupracuje dvojspojková prevodovka Sports Shift Transmission (SST) so šiestimi stupňami. (pozn. vyrábaná na Slovensku pri Košiciach)

Je samozrejmé, že aj limitovaná edícia disponuje pohonom všetkých štyroch kolies S-AWC, ktoré zabezpečujú tri elektronikou riadené diferenciály.

Kratšie pružiny Eibach vozidlo ešte viac priblížili k vozovke. Za 18-palcovými kovanými diskami BBS si svoje miesto našiel brzdový systém Alcon. Špecialitou sú dokonca aj silikónové gumičky na stieračoch od PIAA motorsport.

Špeciálnu edíciu pripravilo Mitsubishi aj v roku 2006 na konci životného cyklu modelu Evo IX.

Nechýba telemetria a sedačky Recaro

Do výbavy špeciálnej edície sa mimo iného dostali aj adaptívne bi-xenónové svetlomety (AFS), športové sedadlá Recaro, multimediálny systém s navigáciou a 7-palcovým dotykovým displejom.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky vozidlá budú vybavené telemetriou schopnou zaznamenávať údaje o jazde a dosiahnutých časoch.

Pre kontinentálnych Európanov je smutnou správou, že všetkých 40 kusov edície Lancer Evolution X – FQ-440 MR bude mať pravostranné riadenie a skončia výhradne vo Veľkej Británii.

Za každý kus zaplatí jeho budúci majiteľ v prepočte takmer 60 tisíc eur.

Už je zrejme isté, že nástupca modelu EVO X. bude ťažiť z hybridnej techniky. Podľa viacerých zdrojov by mohlo ísť aj o spojenie elektromotora s naftovým agregátom.

zdroj: autoevolution.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  6. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  1. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu? 3 863
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 622
  3. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 3 573
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 571
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 247
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 723
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 669
  8. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 332
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Adam Austera: Ako môže bežný investor profitovať z miliardových výnosov Ligy majstrov?
  2. Peter Vernarec: Kedy má zamestnanec nárok na odstupné a odchodné?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať!
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: pamätník železničnej dopravy v Trnave
  6. Robert Štepaník: diel 133 - pod čiarou / Vidieť Bianku holú? Za mňa OK...
  7. Ernest Klotton: KDH balansuje medzi ideológiou, disidentmi a pragmatizmom
  8. Igor Múdry: Plnená paprika vzduchom pečená
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 744
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 13 831
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 548
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 11 828
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 897
  6. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 988
  7. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 955
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 219
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu