SME

Prvá jazda: Úžitkový Ford Transit pripomína osobné auto

Nový Ford Transit pripomína svojím interiérom a množstvom asistenčných systémov osobné auto.

Transit ostáva verný dizajnovým prvkom exteriéru automobilky, ako lichobežníková predná maska a pretiahnuté predné svetlomety.Transit ostáva verný dizajnovým prvkom exteriéru automobilky, ako lichobežníková predná maska a pretiahnuté predné svetlomety. (Zdroj: Ford)

Ford postupne obnovuje svoju flotilu úžitkových automobilov, a tak sme využili možnosť a vyskúšali Ford Transit Van a Ford Transit Custom.

Spoločným znakom úžitkových vozidiel značky je preberanie niektorých prvkov exteriéru a interiéru od osobných áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvonku sú to pretiahnuté predné svetlomety, lichobežníková maska chladiča, či vsadený znak automobilky v hornej maske.

Vozidlá si zachovali otváranie kapoty motora pomocou kľúča a zámku ukrytého pod znakom Ford.

Interiér Transitu má mnoho podobných znakov s osobnými automobilmi značky.

SkryťVypnúť reklamu

Interiérom a výbavou sa približuje k osobným autámInteriér sa vypracovaním a výbavou približuje osobným autám. Jedine plasty na dverách pôsobia lacno, ale to v žiadnom prípade nevyčítame pracovne ladenému autu.

Radšej lacný ľahko udržiavateľný plast ako luxusne pôsobiace materiály, ktoré ľahko podliehajú opotrebeniu z každodenného používania.

Tempomat ovládaný z volantu, palubná doska a hlavne asistenčné systémy nás nechávali zabudnúť, že šoférujeme úžitkové vozidlo.

Za zmienku stojí asistent vybočenia z jazdného pruhu a kontrola bdelosti vodiča. O pocit z osobného auta nás okrem veľkosti vozidla ukrátilo typické vyššie sedenie v dodávke, ktoré je príjemné, ale uvítali by sme o niečo dlhší sedák.

Pri výjazde z vedľajšej cesty prekáža horší výhľad šikmo dozadu. To je samozrejme problém u väčšiny podobne zameraných áut.

SkryťVypnúť reklamu

Transit Van to kompenzoval veľkými spätnými zrkadlami, s ktorými bola radosť cúvať na parkovacie miesto.

Ford Transit odporúčame s najsilnejšou verziou 2,2 litrového dieselového agregátu.

Transit potrebuje silnejší dieselZ pohonných jednotiek sme vyskúšali diesel s objemom 2,2 litra v dvoch výkonových verziách v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

V úvode sme otestovali dynamický potenciál verzie s výkonom 92 kW. Slabšiu z motorizácií považujeme za nepostačujúcu.

Dynamické vlastnosti sú akceptovateľné pri nezaťaženom vozidle. Predstava zaplneného nákladného priestoru v kombinácii s jazdou do kopca, či predbiehaním je na daný výkon trochu silná káva.

V galérii si môžete pozrieť rôzne verzie Fordu Transit a Tourneo.

O tridsať koní viac v prípade 114 kW verzie cítiť. V spodnej časti otáčok je to pomerne vyrovnaná záležitosť, ale pri prekročení hranice 3000 otáčok má silnejšia verzia jednoznačne navrch.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon sa približuje k svojim maximálnym hodnotám, auto chytá druhý dych a je tu ideálna šanca na predbiehanie. Po dosiahnutí 4000 otáčok sa však ťah stráca.

Spotreba sa počas prvej jazdy pohybovala v rozmedzí od osem do desať litrov na sto kilometrov v závislosti od spôsobu jazdy.

Agregát nepatrí medzi najtichšie, ale aspoň pri vyrovnanej rýchlosti je pomerne kultúrny. Žiadne výrazné zvuky neprichádzali ani z nákladného priestoru.

Z jazdných vlastností nás prekvapilo dobré sedenie auta aj na menej kvalitnom povrchu. Napriek tomu, že cesta mala na mnohých miestach prevalenú krajnicu, Transit neposkakoval a správal sa pomerne pokojne aj vo vyšších rýchlostiach.

Do nákladného priestoru sa zmestia štyri europalety. Vďaka 1300mm otvoru nie je problém naložiť náklad aj cez bočné posuvné dvere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Custom má slabšie odhlučnenú kabínuNa asi 15 kilometrovom úseku sme sa na záver zviezli aj v modeli Ford Transit Custom Van. Pri hodnotení menšieho úžitkového vozidla (L1H1) na základe krátkej jazdy sme opatrní.

Ľahšie vozidlo s rovnakým motorom ako Ford Transit Van je na tom logicky ešte o niečo lepšie v dynamických vlastnostiach.

Podstatne horšie vychádzal pri porovnaní odhlučnenia motora od kabíny. Hlučnosť dieselového agregátu sa prejavovala aj pri minimálnej akcelerácii.

Tak isto v niektorých špecifických situáciách zaťaženia motora prechádzali do kabíny vibrácie. Koncom tohto roka predstaví Ford ako poslednú z novej generácie Transitu verziu Courier.

Sedadlá spolujazdcov sú variabilné a ponúkajú dodatočné odkladacie priestory.

Z testovacieho zápisníkaznačka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford

model

Transit Van (L2H2)

motorizácia

2.2TDCI

objem (cm3)/ počet valcov

2198/4

výkon (kW(k))

/pri otáčkach

114(155)/3500

krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

385/1600-2300

dojmy z motora

tridsať koní navyše oproti verzii s výkonom 125 koní cítiť; motor chytá druhý dych pri 3000 otáčkach kedy sa pomaly približuje k maximálnemu výkonu; nad 4000 otáčok záťah ochabuje; podľa zvuku agregát jednoznačne identifikujete ako diesel; veľký rozdiel v odhlučnení v prospech Transitu L2H2 oproti menšiemu súrodencovi Transit Custom L1H1

reakcia na plyn/štart stop

reakcia nezaťaženého auta je vcelku dobrá, výrazne lepšia je však po prekročení 3000 otáčok

pohotovostná hmotnosť

1959-2165 v závislosti od výbavy a typu pohonu

prevodovka/ počet stupňov

manuál/6

kvalita radenia

prvý dojem z radenia je dobrý, presná kulisa radiacej páky

SkryťVypnúť reklamu
reklama

riadenie a vedenie stopy

Transit sa aj na menej kvalitných cestách druhej triedy príjemne ovládal; nenaložený poskakoval oveľa menej, ako sme vzhľadom na nerovnosti očakávali; má príjemné tuhé riadenie

odhlučnenie podvozka

odhlučnenie podvozka hodnotíme pozitívne, ale jeho skutočné možnosti by odhalili až silné rázy do podvozka od nerovností v prípade plne naloženého auta

komfort podvozka

aj na nekvalitných cestách sme sa cítili komfortne

asistenčné systémy

kontrola trakcie, ochrana proti prevráteniu, ESP reagujúce v závislosti od hmotnosti nákladu; asistent vybočenia z jazdného pruhu, systém stabilizácie v zákrutách (upravuje rozdelenie krútiaceho momentu na kolesá podľa situácie), systém sledovania bdelosti, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetlometov, statické prisvietenie do zákrut, detektor bezpečnej vzdialenosti, asistent rozjazdu do kopca, stabilizačný systém pri ťahaní prívesu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

výhľad od vodiča

typický dodávkový - obmedzený šikmo dozadu; pozitívom sú veľké spätné zrkadlá

posed za volantom

posedu možno vyčítať trochu krátky sedák

ovládacie prvky a navigácia

ovládanie tempomatu a rádia z volantu

grafika displejov

grafika je prispôsobená kategórii vozidla, kvalitu prémie rozhodne nečakajte

nastupovanie

pomerne veľký uhol otvárania dverí uľahčuje nastupovanie

úžitková hodnota a bat. priestor

do Transitu sa zmestia štyri europalety, dostatočne široké na nakladanie sú aj bočné posuvné dvere; zadné dvere otvoriteľné o 180 stupňov; objem nákladného priestoru 10m3 v prípade predného pohonu; 9,5m3 pre pohon všetkých kolies a pohon zadnej nápravy

zameranie vozidla

pracovné; prevoz tovaru

celkový dojem

niektoré plasty v interiéri (dvere) pripomínajú pracovné zaradenie auta, ale výbava, asistenčné systémy a celkový pocit sa úrovňou približujú k osobnému autu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  3. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  2. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  3. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  5. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  6. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  7. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  8. Nové Planeo v Košiciach
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 10 067
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 843
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 211
  4. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 744
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 649
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 418
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 071
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 126
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico...
  2. Miroslav Daniš: Nájomný politický vrah
  3. Radovan Geci: Zemplínska šírava: továreň na turizmus
  4. Dušan Piršel: Len moderný a slušný národ vygeneruje modernú politickú elitu
  5. Štefan Šturdzík: Ficova chiméra.
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 108. /
  7. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Z každého rožka troška...
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 44 269
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 280
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 477
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 6 881
  5. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 583
  6. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 846
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 212
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel 4 157
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik
SkryťZatvoriť reklamu