SME

Škoda ukáže Yeti v štýle rely

Na tohtoročnom zraze GTI pri rakúskom jazere Wörthersee predstaví Škoda rely štúdiu modelu Yeti Xtreme.

(Zdroj: Škoda)

Zraz priaznivcov tuningu značiek skupiny Volkswagen je v poradí 33. v jeho histórii. Približne 200.000 fanúšikov bude počas predĺženého víkendu (28. - 31. mája 2014) putovať na kultovú akciu do rakúskeho Reifnitzu. Škoda sa stretnutia GTI zúčastní po piaty raz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štúdia Škoda Yeti Xtreme je športové prevedenie úspešného kompaktného SUV v rely štýle. Showcar kombinuje možnosti SUV s pohonom všetkých kolies so svojráznymi dizajnovými a výbavovými prvkami.

Yeti s brzdami z Octavie RS

Pod kapotou pracuje motor 1,8 TSI s výkonom 112 kW (152 k). Krútiaci moment motora je prenášaný na všetky kolesá cez šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku (DSG). Jeho maximum 250 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1.500 do 4.200 ot./min..

SkryťVypnúť reklamu

Koncept by mal rýchlosť 100 km/h pokoriť za 9 sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 192 km/h.

Yeti Xtreme prevzal brzdy z modelu Octavia RS. V matnom šedom odtieni lakovaný Yeti stojí na 17-palcových kolesách z ľahkých zliatin s veľkými terénnymi pneumatikami.

Bočné okná sú tmavé, strecha a lemy kolies sú zvýraznené žlto-zelenou farbou. Vpredu dostal Yeti mohutný nárazník, veľký otvor pre prívod vzduchu a LED svetlomety. Pre náročnejšie športové nasadenie je podvozok výškovo nastaviteľný.

V batožinovom priestore sa nachádza náhradné koleso a takzvané Recovery Tracks. Sú to špeciálne trakčné podložky, ktoré je možné pri zapadnutí v piesku podsunúť pod kolesá a uľahčiť vyslobodenie.

Výbava ako v rely vozidle

Pre posádku sú k dispozícii štyri samostatné športové sedadlá Recaro s integrovanými štvorbodovými bezpečnostnými pásmami. Vozidlo je vybavené športovým volantom s integrovanými pádlami pre voľbu rýchlostných stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

Paket Color & Trim zahŕňa karbónové prvky a tmavé alcantarové povrchy so zeleným farebným akcentom. Konceptu nechýbajú hliníkové pedále a špeciálne prahové lišty.

Nové je prevedenie stredového panelu so zaujímavými prvkami: nôž na prerezanie bezpečnostných pásov alebo hasiaci prístroj. V priehradke pred sedadlom spolujazdca sa nachádza súprava pre poskytnutie prvej pomoci.

zdroj: Škoda

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  5. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  6. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  7. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  4. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  5. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  8. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 059
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 543
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 933
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 630
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 312
  6. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 702
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 410
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 263
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Tipy na predsvadobné fotografovanie
  2. Elena Antalová: Úloha č.1 vládcov Si a Putin: Nesmrteľnosť
  3. Vladimír Krátky: PHM za Bratislavou vs. - za Prahou .
  4. Vladimír Bojničan: Náboženské spôsobilosti, zvyklosti, tradície ako súčasť osvieteneckého sveta??? Pán Havran, to je ale urážka racionálneho rozumu!
  5. Martin Fronk: Jazierko, kde sa čas zastavil – Bacúrovské zrkadlo neba
  6. Radoslav Medzihradský: Moravský kras vs Slovenký kras
  7. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša I. (prekopaná verzia)
  8. Štefan Šturdzík: Dve lokomotívy sa zrazia v Oktagone.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 391
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 199
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 191
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 773
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 496
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 176
  7. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 370
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 6 932
  1. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  4. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  5. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  8. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
SkryťZatvoriť reklamu