Ford predstavil omladené modely C-Max a Grand C-Max s modernizovaným interiérom a pohonnými jednotkami s nižšou spotrebou paliva.
Záujemcovia o nový Ford C-Max sa budú aj naďalej rozhodovať medzi päťmiestnym modelom C-Max a sedemmiestnym Grand C-Max.
Väčší model má na oboch stranách posuvné dvere. V druhom rade sedadiel je možné sklopením prostredného sedadla vytvoriť priechodnú uličku k poslednému – tretiemu radu.
Základom ostáva model Focus
Nový dizajn radu C-Max odráža súčasnú podobu globálneho dizajnového jazyka One Ford.
Vyznačuje sa dynamickejším tvarovaním čelných partií, ktorým dominuje charakteristická mriežka chladiča.
Medzi zmenené prvky patria aj užšie hlavné svetlomety a pretiahnuté hmlové svetlá.
Ford zmenil aj grafiku a tvar zadných združených svetiel.
Interiér modelov C-Max a Grand C-Max je teraz veľmi podobný interiéru nového Focusu. Dizajnéri znížili počet tlačidiel a prepracovali rozmiestnenie tých zostávajúcich.
Stredová konzola obsahuje väčšiu odkladaciu schránku, ktorej veko slúži ako posuvná lakťová opierka. Odkladacia schránka v hornej časti palubnej dosky je hlbšia a obsahuje USB vstup pre pripojenie a nabíjanie mobilných elektronických prístrojov.
Ford sľubuje kvalitnejšie materiály, vyhrievaný volant, body na uchytenie sieťky oddeľujúca náklad za prvým aj druhým radom sedadiel.
Interiér bude jednoduchší
Aj modernizovaný C-Max dostane nové elektronické asistenčné systémy akými napríklad sú: zdokonalený parkovací asistent s upozornením na vozidlá prichádzajúce zboku, autonómne núdzové brzdenie alebo adaptívny tempomat.
Navigácia Sync 2 prichádza s funkciou delenej obrazovky, predčítavaním názvov ulíc aj 3D zobrazením diaľničných krížení.
Modernizované vozidlá budú k dispozícii s LED denným svietením aj s adaptívnymi svetlometmi. Za príplatok dostane C-Max aj audiosystém s 10 reproduktormi vrátane subwoofera.
Ford pridáva rodinnému C-Maxu aj technológiu MyKey, ktorá umožní vybranému kľúču obmedziť napríklad maximálnu rýchlosť alebo hlasitosť audiosystému. Systém tiež môže znemožniť deaktiváciu bezpečnostných systémov.
Menej paliva a viac výkonu
Prepracované pohonné jednotky by mali byť úspornejšie. Zážihové motory EcoBoost a vznetový motor 2.0 TDCi budú sériovo osadené systémom Stop-Start.
Paleta motorizácií sa rozrastie o nový zážihový agregát 1.5 EcoBoost, ponúkaný vo variantoch 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k) a tiež nový vznetový agregát 1.5 TDCi, dostupný v prevedení 70 kW (95 k) alebo 88 kW (120 k).
V ponuke naďalej ostávajú motory 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k). Motorizácia 2.0 TDCi získala o 7 kW vyšší výkon.
Automobilka pracovala aj na lepšom odhlučnení pohonných jednotiek. Vozidlá s naftovým motorom dostali aj dodatočnú izoláciu a agregáty nový zotrvačník.
Nové vozidlá si ako prví prezrú návštevníci parížskeho autosalónu v októbri.