SME

Mercedes 300GD precestoval 215 krajín. Po 26 rokoch ide do múzea

Afrika odštartovala dobrodružstvo na konci ktorého prekonal terénny Mercedes 890-tisíc kilometrov s pôvodným päťvalcovým dieselovým motorom.

(Zdroj: DPA)

Do štuttgartského múzea Mercedes v Nemecku zamieri zrejme najscestovanejší automobil na svete. Mercedes triedy G z roku 1988 má na svojom konte takmer 900-tisíc kilometrov po viac ako 215 navštívených krajinách sveta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemecký manažér Gunther Holtorf začal svoju cestu v roku 1989, po skončení kariéry. Mercedes 300GD s prezývkou Otto brázdil Afriku takmer jednu dekádu.

Po príchode do Argentíny mal svetlomodrý terénny Mercedes na svojom konte približne 200-tisíc kilometrov. To však bol len začiatok putovania, ktoré pokračovalo skrz južnú Ameriku do Spojených štátov.

SkryťVypnúť reklamu

Holfort nevynechal Mexiko, Kanadu ani Aljašku. Po návrate na starý kontinent prišiel na rad Kazachstan, Afganistan, Sýria či Turecko.

Po takmer kompletne precestovanej Európe sa Mercedes s jedným motorom dostal aj k protinožcom do Austrálie a na karibské ostrovy. Do niektorých častí sveta zavítal Holfort s Mercedesom triedy G ako vôbec prvý človek na automobile.

Žiadny automobil nie je nezničiteľný, a aj Mercedes 300GD si vyžadoval opravy podľa potreby.

Strecha automobilu niesla približne 400 náhradných dielov, ktoré spolu so životne dôležitým nákladom prekračovali pohotovostnú hmotnosť rádovo v stovkách kilogramov.

Najvážnejšou „poruchou“ bola nehoda na Madagaskare, po ktorej ostal Mercedes G a Gunther v ňom hore kolesami.

Ani výmena karosérie však Mercedes G nezlomila a po 26 rokov má na konte celkovo 890-tisíc kilometrov s pôvodným motorom.

SkryťVypnúť reklamu

Päťvalcový naftový motor so zdvihovým objemom tri litre produkoval výkon 65 kW (88 k) pri 4.400 otáčkach za minútu. Krútiaci moment nebol nijak oslnivý. Holfortovi muselo stačiť 172 Nm.

Mercedes-Benz

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 597
  2. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 729
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 692
  4. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 4 233
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 068
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 712
  7. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 034
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 917
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu