SME

Novú Škodu Octaviu Scout skúšame na trati pre terénne motorky

Silná naftová verzia je rýchla na ceste a komfortná v teréne. V zrýchlení dokáže Škoda Octavia Scout poraziť verziu RS a pritom ponúkne väčší úžitok.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Škodu Octaviu Scout so silným naftovým motorom, vyšším podvozkom a pohonom všetkých kolies sme prevetrali aj mimo asfaltových ciest. Dokonca zniesla porovnanie so športovo orientovaným modelom RS.

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.

zlavy.jpg

Foto: zlavy.sme.sk

Práve výstupy z telemetrie a dynamických meraní nás inšpirovali k úvahe nad tým, či sa neoplatí viac kúpiť si Scout 2,0 TDI (135 kW) ako Octaviu RS s rovnakým naftovým motorom.

SkryťVypnúť reklamu

Áno, športovými doplnkami skrášlená Škoda Octavia RS je nižšie nad cestou, vyzerá možno atraktívnejšie a precíznejšie vedie stopu v zákrute.

Lenže Škoda Octavia Scout má lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku, takmer rovnakú dynamiku pri zrýchlení zo 70 na 100 km/h a pochopiteľne širšie využitie v každodennom živote.

Nárast hmotnosti takmer necítiť

Vďaka ľahkej konštrukcii spojky Haldex piatej generácie predstavuje Scout oproti modelu RS nárast hmotnosti len o 32 kilogramov (podľa údajov z technického preukazu).

Tým, že Škoda namontovala do verzie Scout 4x4 motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW, dala červíka do hlavy všetkým, čo sa pri premiére modelu RS pýtali na pohon všetkých kolies.

Mali sme v rukách Octaviu RS aj Scout a na základe testu si myslíme, že ak si kúpiť drahší model Octavie, tak testovaný Scout.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronika príliš zasahuje

Chápeme bezpečnostné kritériá dneška a aj to, že auto s výkonom 184 koní musí byť zvládnuteľné automobilovým analfabetom.

Danosti podvozka aj pohonu všetkých kolies sú však inde, než je prehnané stráženie elektronikou. Škoda Octavia Scout je síce americky "blbuvzdorná", lenže vodičom milujúcim blato a sneh by dokázala urobiť väčšiu radosť než teraz.

Napokon aj v blate by bolo niekedy dobré roztočiť kolesá a držať "forsáž" kým neprejde najhoršiu časť rozblateného úseku.

Až na to, že elektronika niekedy príliš rozmýšľa a vyhodnocuje, je Scout veľmi podarené auto. Kombinuje osobné kombi s vyšším podvozkom a najmä dobre nastavenými tlmičmi.

Najviac zaujal podvozok

Škoda Octavia Scout je asi auto s najpohodlnejším podvozkom koncernu. Pochopiteľne to bolo v podstate nové auto, ale vo filtrovaní nerovností cesty je výborné.

SkryťVypnúť reklamu

Bez buchotu prejde zaplátané cesty a aj rolety na motokrosovej trati. Na ceste jednoznačne suverénna prevodovka DSG je v teréne trochu plachá a cítiť, že to nie je automat s meničom, ktorý vie zaberať plynulejšie.

Pochopiteľne Scout bežného motoristu odjazdí v teréne asi jedno percento svojho života a tak vlastnosti prevodovky v bežnej premávke musia dominovať.

Scout nie je najlacnejšia Octavia, skôr naopak je na druhej strane cenníka, avšak je to hodnotná a asi najlepšia Octavia, aká kedy bola.

Je škoda jazdiť s ňou len po meste, lebo práve mimo asfaltu je pohodlná a veľa dokáže. Pre budúcnosť by sme odporučili iné nastavenie elektroniky stabilizačného a trakčného systému.

Ak nepatríte medzi vyznávačov pôžitku z jazdy, tak vám to nebude prekážať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Verzia

2,0 TDI Scout 4x4

2,0 TDI RS (liftback)

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

28.560/30.670

24.960/28.060

Motor

2,0 TDI CR

2,0 TDI CR

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

135(184)/3500-4000

135(184)/3500-4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

380/1750-3000

380/1750-3000

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická DSG/6

automatická DSG/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/7,22

8,3/8,12 (SPORT)

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

41,01 (vlhko)

44,25 (mokro)

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,23 na 3. stupni

3,08 na 3. stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,05 na 4. stupni

4,33 na 4. stupni

Stav tachometra (km)

7523

3855

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,1/6,2-6,8

5/5,8-6,9

Objem palivovej nádrže (l)

55

50

Typ a rozmer pneumatík

Continental ContiSportContact5 225/50 R17

Bridgestone Blizzak 225/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1522/645

1490/542

Objem batožinového priestoru (l)

610/1740

590

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2679;4685;1814;1531

2676;4685;1814;1449

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 003
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 125
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 509
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 6 167
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 281
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 838
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 147
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 615
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Benčík: Osmanská ríša - jej impozantný vzostup a dramatický pád (2. časť)
  2. Juraj Kostka: Svet v nás a okolo nás
  3. Radoslav Záhumenský: Mohyla na Bradle: Silný príbeh, ikonické miesto a prechádzka, ktorá sa dotkne srdca (+ VIDEO)
  4. Vladimír Čuchran: Pápež František
  5. Jozef Javurek: Zelenina v záhrade
  6. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  7. Peter Stachura: V krízach sa musíme naučiť verejnosť spájať, nie rozdeľovať
  8. Ivan Mlynár: Ak z Čurillovcov ostanú len čiary v piesku, pretože hekli Ficovu politickú korupciu, kto vlastne sme ?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 37 002
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 11 368
  3. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 664
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 8 225
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 251
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 5 112
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku 4 977
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 4 975
  1. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  2. Tupou Ceruzou: Pápež František
  3. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  4. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  5. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  6. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  7. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  8. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
SkryťZatvoriť reklamu