SME

Pozrite si výsledky testu zimných 17-palcových pneumatík

Na mokrom povrchu zvíťazil Continental, na suchej vozovke Michelin a na snehu boli najlepšie pneumatiky Kormoran.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Autoklub Českej republiky pripravil test zimných vysokorýchlostných pneumatík rozmerov 225/50 R17 V.

Výber pneumatík odporúča český autoklub urobiť aj s ohľadom na zimné podmienky v prostredí, kde budú pneumatiky prevažne používané.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre naše prostredie sú charakteristické mokré a príležitostne snehom pokryté vozovky.

Zvíťazil Continental, na snehu a suchu boli aj lepšie

Prezujte svoje auto medzi prvými so zľavou

Prezutie, vyváženie pneumatík aj geometria kolies za výhodné ceny nájdete na zlavy.sme.sk.

SkryťVypnúť reklamu

zlavy.jpg

Foto: zlavy.sme.sk

V českom teste na mokrom povrchu o 1,8 % zvíťazil Continental ContiWinterContact TS 850. Na suchu o 0,2 % vynikol Michelin Alpin A4. Na snehu o 1,7 % najviac zabodoval Kormoran Snowpro B2.

Celkovo boli najlepšie pneumatiky Continental, najmä pre svoju všestrannosť. Tieto gumy dostali veľmi dobré hodnotenie vo všetkých meraných parametroch.

Najväčšie rozdiely medzi pneumatikami sa ukázali na mokrom povrchu. Najmenšie boli namerané na snehu.

Pneumatiky porovnávali s referenčnými

Autoklub otestoval pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, Michelin Alpin A4, Sava Eskimo HP, Goodyear UltraGrip 8 Performace, Kleber Krisalp HP2, Vredestein Wintrac Xtreme, Hankook Winter i*cept evo a Kormoran Snowpro B2.

Ako referenčné boli zvolené Continental ContiWinterContact TS850, ktorých veľmi dobré hodnotenie potvrdzujú výsledky veľkej väčšiny testov. Podľa nich autoklub porovnal predovšetkým záberové a brzdné vlastnosti ostatných značiek.

SkryťVypnúť reklamu

Testovalo sa vo švajčiarskom Ulrichen s vozidlom Škoda Yeti 4x4.

Tabuľka s výsledkami a vyhodnotením pneumatík (najlepšie je najvyššie číslo):

Continental ContiWinterContact TS 850 Goodyear UltraGrip 8 Performace Hankook Winter i*cept evo Kleber Krisalp HP2 Kormoran Snowpro B2 Michelin Alpin A4 Sava Eskimo HP Vredestein Wintrac Xtreme
Celkové hodnotenie 100,0 97,5 93,2 94,9 92,6 98,2 97,5 94,3
Mokrý povrch 33% 100,0 94,7 84,5 87,6 80,6 96,6 93,7 87,7
ABS brzdenie na asfalte 100,0 87,5 73,6 79,7 68,1 94,8 87,6 82,4
Aquaplannig pozdĺžny 100,0 97,3 90,0 92,4 88,4 97,7 97,3 89,3
Aquaplanning priečny 100,0 103,8 79,9 77,0 78,9 93,3 104,0 73,2
Mokrý okruh 100,0 97,0 92,9 93,5 85,8 96,7 92,2 95,1
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu 100,0 96,4 90,5 94,0 86,8 98,7 94,3 94,4
Zvládanie jazdy na mokrom povrchu subjektívne 1 3 7 6 8 2 4 5
Suchý povrch 33% 100,0 97,6 98,6 98,2 95,5 100,2 97,9 98,1
ABS brzdenie na asfalte 100,0 96,3 96,3 95,4 90,5 100,7 95,6 97,8
Zvládanie jazdy na suchu 100,0 99,4 100,3 99,8 99,2 100,0 100,6 99,5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívne 3 6 2 4 8 1 7 5
Zvládanie jazdy na suchu subjektívny výkon 100,0 98,6 102,3 100,3 90,9 103,6 98,6 99,1
Komfort 100,0 95,7 98,3 99,1 93,1 97,4 95,7 95,7
Hlučnosť vonkajšie 50km/h 100,0 101,5 101,4 98,5 100,0 100,0 101,2 98,5
Hlučnosť vonkajšia 80km/h 100,0 100,4 100,1 98,1 100,0 100,0 100,4 96,4
Valivý odpor 100,0 92,3 96,5 100,1 97,4 97,8 92,6 93,7
Sneh 33% 100,0 100,1 96,6 98,8 101,7 97,8 100,9 97,2
ABS brzdenie na snehu 100,0 99,4 93,6 99,6 102,5 95,0 99,6 97,1
Trakcia na snehu 100,0 97,5 96,0 98,6 101,9 97,9 100,2 96,6
ASR akcelerácia na snehu 100,0 101,3 99,7 99,9 102,1 97,2 101,1 96,2
Zvládanie jazdy na snehu do kopca 100,0 101,0 97,8 97,9 101,0 100,0 102,1 98,0
Zvládanie jazdy na snehu subjektívne 4 3 8 6 2 5 1 7
Celkové hodnotenie veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Mokrý povrch 33% veľmi dobré dobré zlé slabé zlé dobré dobré slabé
Suchý povrch 33% veľmi dobré slabé dobré dobré zlé veľmi dobré slabé dobré
Sneh 33% veľmi dobré veľmi dobré zlé dobré veľmi dobré slabé veľmi dobré slabé

Podrobnejšie výsledky testovania

Suchý povrch

Kategória brzdenia na suchu s ABS ukázala prvé rozdiely v teste. Aj v štandardnej situácii je rozdiel v brzdnej dráhe až 4,6 m medzi prvou a poslednou testovanou pneumatikou (u nich je zvyšková rýchlosť 30,7 km/h).

Vyhráva tu Michelin Alpin A4 s dĺžkou brzdnej dráhy 44,4 m, nasleduje ContiWinterContact TS850 s 44,7 m. Posledné sú pneumatiky Kormoran.

Suchý "handling" zvládli všetky značky s rozdielom 1,52 sekundy na okruhu dlhom 3330 m.

Sneh

V brzdnom výkone na snehu s podporou ABS z 50 km/h na nulu sa najlepšie predviedol Kormoran Snowpro s brzdnou dráhou 27,4 m. Rozdiel medzi pneu Kormoran a poslednými Hankook Winter i*cept evo bol 2,5 m.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdu do kopca na snehu najlepšie zdolali pneumatiky Sava Eskimo S3+.

Meranie ASR akcelerácie na snehu z 0 na 20 km/h vyhral Kormoran Snowpro. Boli najlepšie aj v zábere na snehu.

Mokrý povrch

Aquaplaning priečny ovládli pneumatiky Sava Eskimo S3+.

V zrýchlení na 6-milimetrovom vodnom stĺpci boli na poslednom mieste Vredestein Wintrac Xtreme. Najhoršie odvádzali vodu v priamom smere.

Aquaplaning pozdĺžny a tým prekĺznutie predných kolies a odolnosť pri zábere prejazdom vodným stĺpcom 9 mm najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850. Rozdiel v dosiahnutej rýchlosti bol až 8,6 km/h.

Zatáčanie na mokrom povrchu a tým aj priemernú maximálnu rýchlosť pri prejazde kruhovým oblúkom najlepšie zvládli ContiWinterContact TS850, Goodyear Ultra Grip Performace a Michelin Alpin A4. Posledný zostal Kormoran Snowpro B2 s odstupom 1,72 sekundy pri prejazde okruhom s priemerom 55 m.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V kategórii mokrý "handling" dominovali pri priemernom čase 90 sekúnd za jedno kolo ContiWinterContact TS850, v tesnom závese boli Michelin Alpin A4 s časom 91,2 sekúnd. UltraGrip 8 Performace mali 93,3 s, Vredestein Wintrac Xtreme 95,0 s, Sava Eskimo HP 95,2 s, Kleber Krisalp HP2 95,4 s, Hankook Winter i*cept evo 98,6 s a Kormoran Snowpro B2 101,9 s.

Rozdiel medzi prvým a posledným testovaním je 11,9 s na okruhu dlhom 1823 m.

Test brzdenia na mokrom povrchu so zapnutým 4x4 a ABS najlepšie zvládli ContiWinterContact TS 850 o 20,7 m pred posledným Kormoran Snowpro B2.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 343
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 651
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 10 837
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 098
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 363
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 289
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 217
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 688
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Irena Šimuneková: Skrytý klenot Veľkej Fatry - Čutkovská dolina
  2. Rastislav Puchala: Lacko Fantóci konsoliduje
  3. Miroslav Ferkl: Človek Martin. 
  4. Ján Škerko: Tak rád som s tebou žil, láska
  5. Ernest Klotton: O mne
  6. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  7. Zdravotní Klauni: Všetci máme v sebe klauna. No nie každý ho dokáže objaviť
  8. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 585
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 335
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 19 928
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 381
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 661
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 394
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 513
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 5 165
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťZatvoriť reklamu