Hyundai urobil všetko preto, aby po úspechu modelu i10 získal cenu Auto Best za najlepší pomer ceny, hodnoty a úžitku aj s druhou generáciou i20.
Éra prepĺňaných benzínových motorov príde až začiatkom budúceho roka.
Vtedy sa pod kapotou objaví trojvalcový litrový motor a jeho silnejšia verzia ponúkne 88 kW (120k).
Podstatný bude najmä krútiaci moment 172 Nm. Na prvých zoznamovacích jazdách automobilka ponúkla dva benzínové a dva naftové motory.
Prvý pohľad na nový dizajn prezrádza, že Hyundai opúšťa bujaré krivky modelov i30 a i40. Namiesto toho venuje pozornosť hranám a jednotnej línii.
Druhá generácia modelu i20 vyzerá jednoliatejšie a doslova padne do oka. Zadný čierny stĺpik pasuje autu lepšie, než predné čierne stĺpiky konkurentov.
Z pohľadu motoristu je lepšia a citeľnejšia zmena v tuhosti karosérie. Zvýšenie podielu vysokopevnej ocele cítiť pri prvom zatočení a vyjdení na nerovnosť.
Tuhosť karosérie vraj vzrástla o 64 percent. Novinka je buď extrémne tuhá, alebo minulá generácia bola na tom dosť slabo.
Hyundai venoval remeselnej a mechanickej stránke veľkú pozornosť. Dôležitosť modelu i20 vyplýva z predpokladov 17 percentného rastu predaja B triedy malých áut do roku 2017.
Výrobca predal z prvej generácie i20 vyše 400.000 kusov a z novej chce na trh Európy umiestniť každý rok 100.000 áut. Preto auto vyvinul v Európe a ušil pre tunajších motoristov.
Priestor citeľne narástol
Hyundai i20 bude priestorom a výbavou hrať na strunu motoristom, ktorým malé auto stelesňuje jediné auto v rodine. Preto má auto evokovať pocit, že za dané peniaze dostal majiteľ hodný kus auta.
Oproti predchodcovi je Hyundai i20 novej generácie o štyri centimetre dlhší, o necelé tri širší a najmä má o 4,5 centimetra dlhší rázvor náprav.
Priestor sa v oblasti nôh vyšplhal na úroveň kompaktu. Hoci výška nad zadným sedadlom nepatrí medzi rekordné, na dnešné pomery “sčapených” striech je to veľmi slušných 978 milimetrov.
Vnútorná šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje hodnoty niektorých kompaktov. Napokon aj samotný batožinový priestor sa vyšplhal na 324 litrov.
Zadné operadlá tvoria po sklopení mierne šikmú rovinu s dnom kufra.
Hyundai i20 - základné informácie
verzia | palivo | výkon (kW(k)) | spotreba l/100 km | zrýchlenie 0-100 km/h (s) | krútiaci moment (Nm) | počet stupňov |
1,25i | benzín | 55 (75) | 4,7-5,1 | 13,6 | 122 | 5 |
1,25i | benzín | 62 (84) | 4,7-5,1 | 13,1 | 122 | 5 |
1,4i | benzín | 74 (100) | 5,3-5,5 | 11,6 | 134 | 6 (4.aut) |
1,1 CRDi | nafta | 55 (75) | 3,2-4,0 | 16,0 | 180 | 6 |
1,4 CRDi | nafta | 66 (90) | 3,7-4,1 | 12,1 | 240 | 6 |
Interiér je bez lesklých plôch
Automobilka sľubuje plasty v interiéri z kvalitného materiálu, ktorý má byť odolnejší proti škrabancom a oterom.
Pravdou je, že aj v dvojfarebnej konfigurácii nenájdete v kokpite lesklé plochy. Interiér dokázal materiálmi predčiť asi všetkých súčasných konkurentov.
Navyše je výborne odhlučnený a prehľadný.
Aj tu sa stratili divoké tvary, ktorými oplýva väčší model i30. Na tichej jazde má výrazný podiel aerodynamika a nízke spätné zrkadlá.
Telefón nahradí drahé prvky výbavy
V ponuke bude veľký a dotykový farebný displej, integrovaná navigácia a pamäť na 1GB hudby.
Automobilka však do nižších výbav ponúkne namiesto drahých príplatkových systémov stojan na mobilný telefón s integrovaným konektorom.
Vodič tak využije danosti svojho telefónu v synchronizácii s autom. Celkovo výbava je navrhnutá účelne a obsahuje aj nové prvky ako vyhrievanie volantu a stráženie jazdy v pruhoch.
Tesne pred slovenskou premiérou sa nám podarilo zistiť, že cena najlacnejšej verzie začína na 9.990 s uvádzacím bonusom 1.000 eur, teda od 8.990 eur.
Hyundai i20 - základné rozmery
Parameter | (mm) |
Rázvor | 2570 |
Dĺžka | 4035 |
Šírka | 1734 |
Výška | 1474 |
Potrebujú viac výkonu v nižších otáčkach
Vyskúšali sme naftový diesel 1,4 CRDi, benzínovú verziu 1,25 aj motor 1,4i, ktorý sa nám zdá z doterajšej ponuky najschodnejší. Benzínové agregáty sú výborné v meste.
Na diaľnici a v kopcoch potrebujú až veľmi vysoké otáčky. Nakoľko diesel zaujíma asi menšinu, odporúčame 1,4 i alebo počkať na preplňovaný motor 1,0 T-GDi.
Základný benzínový motor 1,25 môže mať výkon 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k). Silnejší štvorvalec 1,4 dosahuje výkon 74 kW (100 k). Je o 14 kg ľahší ako jeho predchodca.
Naftové motory 1,1 CRDi, a 1,4 CRDI majú výkon 55 a 66 KW a koleso rozvodovej reťaze s pogumovaným povrchom pre tichší chod.