SME

Prvá jazda: Hyundai i20 výborne odhlučnili

Novinka je výrazne tichšia, priestranná, má veľký kufor, komfortný podvozok, tuhú karosériu, ale zatiaľ slabšie motory.

(Zdroj: Hyundai)

Hyundai urobil všetko preto, aby po úspechu modelu i10 získal cenu Auto Best za najlepší pomer ceny, hodnoty a úžitku aj s druhou generáciou i20.

Éra prepĺňaných benzínových motorov príde až začiatkom budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtedy sa pod kapotou objaví trojvalcový litrový motor a jeho silnejšia verzia ponúkne 88 kW (120k).

Podstatný bude najmä krútiaci moment 172 Nm. Na prvých zoznamovacích jazdách automobilka ponúkla dva benzínové a dva naftové motory.

Prvý pohľad na nový dizajn prezrádza, že Hyundai opúšťa bujaré krivky modelov i30 a i40. Namiesto toho venuje pozornosť hranám a jednotnej línii.

SkryťVypnúť reklamu

Druhá generácia modelu i20 vyzerá jednoliatejšie a doslova padne do oka. Zadný čierny stĺpik pasuje autu lepšie, než predné čierne stĺpiky konkurentov.

Z pohľadu motoristu je lepšia a citeľnejšia zmena v tuhosti karosérie. Zvýšenie podielu vysokopevnej ocele cítiť pri prvom zatočení a vyjdení na nerovnosť.

Tuhosť karosérie vraj vzrástla o 64 percent. Novinka je buď extrémne tuhá, alebo minulá generácia bola na tom dosť slabo.

Hyundai venoval remeselnej a mechanickej stránke veľkú pozornosť. Dôležitosť modelu i20 vyplýva z predpokladov 17 percentného rastu predaja B triedy malých áut do roku 2017.

Výrobca predal z prvej generácie i20 vyše 400.000 kusov a z novej chce na trh Európy umiestniť každý rok 100.000 áut. Preto auto vyvinul v Európe a ušil pre tunajších motoristov.

SkryťVypnúť reklamu

Priestor citeľne narástol

Hyundai i20 bude priestorom a výbavou hrať na strunu motoristom, ktorým malé auto stelesňuje jediné auto v rodine. Preto má auto evokovať pocit, že za dané peniaze dostal majiteľ hodný kus auta.

Oproti predchodcovi je Hyundai i20 novej generácie o štyri centimetre dlhší, o necelé tri širší a najmä má o 4,5 centimetra dlhší rázvor náprav.

Priestor sa v oblasti nôh vyšplhal na úroveň kompaktu. Hoci výška nad zadným sedadlom nepatrí medzi rekordné, na dnešné pomery “sčapených” striech je to veľmi slušných 978 milimetrov.

Vnútorná šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje hodnoty niektorých kompaktov. Napokon aj samotný batožinový priestor sa vyšplhal na 324 litrov.

Zadné operadlá tvoria po sklopení mierne šikmú rovinu s dnom kufra.

SkryťVypnúť reklamu

Hyundai i20 - základné informácie

verzia

palivo

výkon

(kW(k))

spotreba

l/100 km

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

krútiaci moment (Nm)

počet stupňov

1,25i

benzín

55 (75)

4,7-5,1

13,6

122

5

1,25i

benzín

62 (84)

4,7-5,1

13,1

122

5

1,4i

benzín

74 (100)

5,3-5,5

11,6

134

6 (4.aut)

1,1 CRDi

nafta

55 (75)

3,2-4,0

16,0

180

6

1,4 CRDi

nafta

66 (90)

3,7-4,1

12,1

240

6

Interiér je bez lesklých plôch

Automobilka sľubuje plasty v interiéri z kvalitného materiálu, ktorý má byť odolnejší proti škrabancom a oterom.

Pravdou je, že aj v dvojfarebnej konfigurácii nenájdete v kokpite lesklé plochy. Interiér dokázal materiálmi predčiť asi všetkých súčasných konkurentov.

Navyše je výborne odhlučnený a prehľadný.

Aj tu sa stratili divoké tvary, ktorými oplýva väčší model i30. Na tichej jazde má výrazný podiel aerodynamika a nízke spätné zrkadlá.

Telefón nahradí drahé prvky výbavy

V ponuke bude veľký a dotykový farebný displej, integrovaná navigácia a pamäť na 1GB hudby.

Automobilka však do nižších výbav ponúkne namiesto drahých príplatkových systémov stojan na mobilný telefón s integrovaným konektorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vodič tak využije danosti svojho telefónu v synchronizácii s autom. Celkovo výbava je navrhnutá účelne a obsahuje aj nové prvky ako vyhrievanie volantu a stráženie jazdy v pruhoch.

Tesne pred slovenskou premiérou sa nám podarilo zistiť, že cena najlacnejšej verzie začína na 9.990 s uvádzacím bonusom 1.000 eur, teda od 8.990 eur.

Hyundai i20 - základné rozmery

Parameter

(mm)

Rázvor

2570

Dĺžka

4035

Šírka

1734

Výška

1474

Potrebujú viac výkonu v nižších otáčkach

Vyskúšali sme naftový diesel 1,4 CRDi, benzínovú verziu 1,25 aj motor 1,4i, ktorý sa nám zdá z doterajšej ponuky najschodnejší. Benzínové agregáty sú výborné v meste.

Na diaľnici a v kopcoch potrebujú až veľmi vysoké otáčky. Nakoľko diesel zaujíma asi menšinu, odporúčame 1,4 i alebo počkať na preplňovaný motor 1,0 T-GDi.

Základný benzínový motor 1,25 môže mať výkon 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k). Silnejší štvorvalec 1,4 dosahuje výkon 74 kW (100 k). Je o 14 kg ľahší ako jeho predchodca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naftové motory 1,1 CRDi, a 1,4 CRDI majú výkon 55 a 66 KW a koleso rozvodovej reťaze s pogumovaným povrchom pre tichší chod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 453
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 952
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 998
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 497
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 342
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 778
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 118
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 266
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  2. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  3. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  4. Vlado Jakubkovič: Čierna diera
  5. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  6. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  7. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  8. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 324
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 161
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 027
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 932
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 087
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 390
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 796
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 760
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu