SME
reklama

Prvá jazda: Hyundai i20 výborne odhlučnili

Novinka je výrazne tichšia, priestranná, má veľký kufor, komfortný podvozok, tuhú karosériu, ale zatiaľ slabšie motory.

(Zdroj: Hyundai)

Hyundai urobil všetko preto, aby po úspechu modelu i10 získal cenu Auto Best za najlepší pomer ceny, hodnoty a úžitku aj s druhou generáciou i20.

Éra prepĺňaných benzínových motorov príde až začiatkom budúceho roka.

Vtedy sa pod kapotou objaví trojvalcový litrový motor a jeho silnejšia verzia ponúkne 88 kW (120k).

Podstatný bude najmä krútiaci moment 172 Nm. Na prvých zoznamovacích jazdách automobilka ponúkla dva benzínové a dva naftové motory.

Prvý pohľad na nový dizajn prezrádza, že Hyundai opúšťa bujaré krivky modelov i30 a i40. Namiesto toho venuje pozornosť hranám a jednotnej línii.

Druhá generácia modelu i20 vyzerá jednoliatejšie a doslova padne do oka. Zadný čierny stĺpik pasuje autu lepšie, než predné čierne stĺpiky konkurentov.

Z pohľadu motoristu je lepšia a citeľnejšia zmena v tuhosti karosérie. Zvýšenie podielu vysokopevnej ocele cítiť pri prvom zatočení a vyjdení na nerovnosť.

Tuhosť karosérie vraj vzrástla o 64 percent. Novinka je buď extrémne tuhá, alebo minulá generácia bola na tom dosť slabo.

Hyundai venoval remeselnej a mechanickej stránke veľkú pozornosť. Dôležitosť modelu i20 vyplýva z predpokladov 17 percentného rastu predaja B triedy malých áut do roku 2017.

Výrobca predal z prvej generácie i20 vyše 400.000 kusov a z novej chce na trh Európy umiestniť každý rok 100.000 áut. Preto auto vyvinul v Európe a ušil pre tunajších motoristov.

Priestor citeľne narástol

Hyundai i20 bude priestorom a výbavou hrať na strunu motoristom, ktorým malé auto stelesňuje jediné auto v rodine. Preto má auto evokovať pocit, že za dané peniaze dostal majiteľ hodný kus auta.

Oproti predchodcovi je Hyundai i20 novej generácie o štyri centimetre dlhší, o necelé tri širší a najmä má o 4,5 centimetra dlhší rázvor náprav.

Priestor sa v oblasti nôh vyšplhal na úroveň kompaktu. Hoci výška nad zadným sedadlom nepatrí medzi rekordné, na dnešné pomery “sčapených” striech je to veľmi slušných 978 milimetrov.

Vnútorná šírka v oblasti ramien vzadu dosahuje hodnoty niektorých kompaktov. Napokon aj samotný batožinový priestor sa vyšplhal na 324 litrov.

Zadné operadlá tvoria po sklopení mierne šikmú rovinu s dnom kufra.

Hyundai i20 - základné informácie

verzia

palivo

výkon

(kW(k))

spotreba

l/100 km

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

krútiaci moment (Nm)

počet stupňov

1,25i

benzín

55 (75)

4,7-5,1

13,6

122

5

1,25i

benzín

62 (84)

4,7-5,1

13,1

122

5

1,4i

benzín

74 (100)

5,3-5,5

11,6

134

6 (4.aut)

1,1 CRDi

nafta

55 (75)

3,2-4,0

16,0

180

6

1,4 CRDi

nafta

66 (90)

3,7-4,1

12,1

240

6

Interiér je bez lesklých plôch

Automobilka sľubuje plasty v interiéri z kvalitného materiálu, ktorý má byť odolnejší proti škrabancom a oterom.

Pravdou je, že aj v dvojfarebnej konfigurácii nenájdete v kokpite lesklé plochy. Interiér dokázal materiálmi predčiť asi všetkých súčasných konkurentov.

Navyše je výborne odhlučnený a prehľadný.

Aj tu sa stratili divoké tvary, ktorými oplýva väčší model i30. Na tichej jazde má výrazný podiel aerodynamika a nízke spätné zrkadlá.

Telefón nahradí drahé prvky výbavy

V ponuke bude veľký a dotykový farebný displej, integrovaná navigácia a pamäť na 1GB hudby.

Automobilka však do nižších výbav ponúkne namiesto drahých príplatkových systémov stojan na mobilný telefón s integrovaným konektorom.

Vodič tak využije danosti svojho telefónu v synchronizácii s autom. Celkovo výbava je navrhnutá účelne a obsahuje aj nové prvky ako vyhrievanie volantu a stráženie jazdy v pruhoch.

Tesne pred slovenskou premiérou sa nám podarilo zistiť, že cena najlacnejšej verzie začína na 9.990 s uvádzacím bonusom 1.000 eur, teda od 8.990 eur.

Hyundai i20 - základné rozmery

Parameter

(mm)

Rázvor

2570

Dĺžka

4035

Šírka

1734

Výška

1474

Potrebujú viac výkonu v nižších otáčkach

Vyskúšali sme naftový diesel 1,4 CRDi, benzínovú verziu 1,25 aj motor 1,4i, ktorý sa nám zdá z doterajšej ponuky najschodnejší. Benzínové agregáty sú výborné v meste.

Na diaľnici a v kopcoch potrebujú až veľmi vysoké otáčky. Nakoľko diesel zaujíma asi menšinu, odporúčame 1,4 i alebo počkať na preplňovaný motor 1,0 T-GDi.

Základný benzínový motor 1,25 môže mať výkon 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k). Silnejší štvorvalec 1,4 dosahuje výkon 74 kW (100 k). Je o 14 kg ľahší ako jeho predchodca.

Naftové motory 1,1 CRDi, a 1,4 CRDI majú výkon 55 a 66 KW a koleso rozvodovej reťaze s pogumovaným povrchom pre tichší chod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 237
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 554
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 122
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 008
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 850
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 360
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 273
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 659
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 68 151
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 201
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 677
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 387
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 522
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 259
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 348
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu